Αθλητικά
Παρασκευή, 12 Φεβρουαρίου 2010 19:46

F1: Εγκρίθηκε το νέο σύστημα βαθμολόγησης

Το «πράσινο φως» έλαβε το νέο σύστημα βαθμολόγησης καθώς και άλλες αλλαγές στη Φόρμουλα Ένα για το 2010, αφού η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) δημοσίευσε τους οριστικούς κανονισμούς.

Το «πράσινο φως» έλαβε το νέο σύστημα βαθμολόγησης καθώς και άλλες αλλαγές στη Φόρμουλα Ένα για το 2010, αφού η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) δημοσίευσε τους οριστικούς κανονισμούς.

Σημειώνεται πως υπήρχε ήδη συμφωνία για το νέο σύστημα βαθμολόγησης (οι πρώτοι δέκα οδηγοί σε κάθε γκραν πρι βαθμολογούνται ως εξής: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1), ωστόσο απαιτείτο η έγκριση του Παγκοσμίου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, το οποίο συμπεριέλαβε την αλλαγή στους κανονισμούς, που δημοσιεύθηκαν αργά χθες βράδυ.

¶λλη μία διαφορά σε σχέση με πέρυσι είναι ότι δεν είναι πια υποχρεωτική η δημοσιοποίηση του αρχικού βάρους των μονοθεσίων, αφού αυτή η γραμμή σβήστηκε από τους κανονισμούς. Με δεδομένο ότι απαγορεύεται πλέον ο ανεφοδιασμός των μονοθεσίων, το βάρος με το οποίο τα μονοθέσια εκκινούν στον αγώνα, θα έδινε μία ένδειξη για το πόσο «φορτωμένα» είναι με καύσιμα.

Οι αλλαγές ελαστικών θα είναι πιο σημαντικές αυτή τη χρονιά, δεδομένης της απαγορεύσης στους ανεφοδιασμούς, ωστόσο η FIA θέλει να υπάρχουν όρια στην τεχνολογία που χρησιμοποιείται στα πιτ. «Κινητήριες συσκευές, οι οποίες βοηθούν στην ανύψωση κάποιου μέρους ενός μονοθεσίου, απαγορεύονται στο πιτ λέιν στη διάρκεια ενός γκραν πρι» αναφέρει ένας νέος κανονισμός.

Επίσης, απαγορεύονται οι δοκιμές στη διάρκεια της σεζόν, ωστόσο τίθεται σε ισχύ ένας νέος κανονισμός, ύστερα από το θέμα που προέκυψε στη διάρκεια της περυσινής χρονιάς με τον Μίκαελ Σουμάχερ, ο οποίος έκανε δοκιμές για να αντικαταστήσει τον Φελίπε Μάσα, ενώ είχε αποχωρήσει από την ενεργό δράση.

Αυτός ο κανονισμός αναφέρει: «Εάν μία ομάδα δηλώσει ότι ένας από τους τωρινούς οδηγούς αγώνων της πρόκειται να αντικατασταθεί από έναν οδηγό, ο οποίος δεν έχει λάβει μέρος σε αγώνα της Φόρμουλα Ένα στα δύο προηγούμενα έτη, θα επιτραπεί μία ημέρα δοκιμών σε πίστα, ανάμεσα στην αρχή της εβδομάδας που μεσολαβεί μεταξύ του επόμενου και του προηγούμενου αγώνα του πρωταθλήματος». Όμως, η δοκιμή αυτή πρέπει να λάβει χώρα σε πίστα που δεν διεξάγονται αγώνες της Φόρμουλα Ένα.

Πηγές: AΠΕ-MΠΕ, Reuters