Αρνήθηκε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάθε ευθύνη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα που έγινε τη Δευτέρα στο Βέλγιο, αποκρούοντας τις κατηγορίες της βελγικής σιδηροδρομικής εταιρείας SNCB, σύμφωνα με την οποία οι συνεχείς αλλαγές των κανονισμών της ΕΕ μπορεί να επιβράδυναν τη γενικευμένη υιοθέτηση συστημάτων πέδησης επείγουσας ανάγκης.
Αρνήθηκε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάθε ευθύνη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα που έγινε τη Δευτέρα στο Βέλγιο, αποκρούοντας τις κατηγορίες της βελγικής σιδηροδρομικής εταιρείας SNCB, σύμφωνα με την οποία οι συνεχείς αλλαγές των κανονισμών της ΕΕ μπορεί να επιβράδυναν τη γενικευμένη υιοθέτηση συστημάτων πέδησης επείγουσας ανάγκης.
«Οι κατηγορίες που διαβάσαμε σήμερα το πρωί» στον βελγικό Τύπο «δεν έχουν καμία βάση», δήλωσε η Ελεν Κερνς, εκπρόσωπος Τύπου του ευρωπαίου Επίτροπου Μεταφορών Σιμ Κάλας.
Ο πρόεδρος της SNCB Μαρκ Ντέσεεμεκερ κατηγόρησε τη Δευτέρα τη διαδικασία εναρμονισμού των ευρωπαϊκών κανόνων για την αυτόματη πέδηση, προσπαθώντας να εξηγήσει κάποιες καθυστερήσεις στην υιοθέτηση αυτού του συστήματος από το βελγικό δίκτυο σιδηροδρόμων.
Μπροστά στις δυσκολίες να εφαρμόσουμε τους κανόνες που θεσπίζει η Ευρωπαϊκή Ενωση για το θέμα, «το 2005 προτιμήσαμε το δικό μας σύστημα και αποφασίσαμε να εξοπλίσουμε όλα τα τραίνα με αυτό, όμως κάτι τέτοιο δεν γίνεται μονομιάς», ανέφερε ο Ντέσεεμεκερ.
Η SNCB επρόκειτο να εγκαταστήσει το σύστημα αυτόματης πέδησης σε όλα τα τρένα της από το 2006 ως το 2013, όμως μέχρι στιγμής μόνο το ένα τρίτο αυτών είναι εξοπλισμένα με το σύστημα.
Το τρένο, το οποίο φέρεται να μην υπάκουσε στο κόκκινο φανάρι με αποτέλεσμα να προσκρούσει σε μία άλλη αμαξοστοιχία στο προάστιο Χαλ του Βελγίου και να προκαλέσει τον θάνατο 18 ανθρώπων και τον τραυματισμό δεκάδων, δεν ήταν εξοπλισμένο με αυτό το σύστημα πέδησης.
«Η Ευρωπαϊκή Ενωση αποφάσισε την εφαρμογή ενός κανονισμού και αργότερα τον άλλαξε και υιοθέτησε έναν άλλο. Εξαιτίας αυτού του γεγονότος η SNCB και η Infrabel (η εταιρεία που διαχειρίζεται το δίκτυο σιδηροδρόμων του Βελγίου) αποφάσισαν να υιοθετήσουν τον κανονισμό με τα καλύτερα αποτελέσματα, που επιτρέπει στα βελγικά τραίνα να κυκλοφορούν σε άλλες χώρες αναγνωρίζοντας τα συστήματα έκτακτης πέδησης που ισχύουν σε αυτές», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο η εκπρόσωπος Τύπου της SNCB Αν Βοϊγκνέ.
«Αυτή (η αλλαγή κανονισμών της ΕΕ) προφανώς συνέβαλε στην καθυστέρηση της εγκατάστασης των συστημάτων πέδησης», πρόσθεσε.
Η Ελεν Κερνς επεσήμανε ότι από τη Δευτέρα οι υπηρεσίες του ευρωπαίου επιτρόπου Κάλας συνεργάζονται στενά στην έρευνα με τις βελγικές αρχές.
«Σε αυτό το στάδιο είναι πρώιμο να εικάσουμε για τις πιθανές αιτίες του ατυχήματος», εκτίμησε η Κερνς, την ώρα που η εισαγγελεία των Βρυξελλών ανακοίνωσε ότι βρέθηκαν τα μαύρα κουτιά των δύο τρένων.
Πηγές: ΑΠΕ - ΜΠΕ, Γαλλ. Πρακτορείο