Την κατάθεση μιας ολοκληρωμένης πολιτικής πρότασης για το αυτοκίνητο, η οποία, όπως ανέφερε, θα είναι δικαιότερη, αποτελεσματικότερη και φιλική προς το περιβάλλον, προανήγγειλε η υπουργός Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη.
Την κατάθεση μιας ολοκληρωμένης πολιτικής πρότασης για το αυτοκίνητο, η οποία, όπως ανέφερε, θα είναι δικαιότερη, αποτελεσματικότερη και φιλική προς το περιβάλλον, προανήγγειλε η υπουργός Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη.
«Πρέπει να βρούμε τρόπους ώστε να δίνονται κίνητρα για την αντικατάσταση των ενεργοβόρων και ρυπογόνων οχημάτων με οχήματα βελτιωμένων επιδόσεων ως προς τις εκπομπές των ρύπων, σε συνδυασμό με αντικίνητρα για την κυκλοφορία σε δρόμους με υψηλή περιβαλλοντική επιβάρυνση», υπογράμμισε στη Βουλή η κ. Μπιρμπίλη, κατά τη συζήτηση για την επικύρωση του ν/σ με τις τροποποιήσεις για τα τέλη κυκλοφορίας και την απόσυρση των αυτοκινήτων.
Εξήγγειλε επίσης ότι από το 2011 τα τέλη κυκλοφορίας θα υπολογίζονται σε συνδυασμό με την τεχνολογία, την ηλικία και τον κυβισμό των αυτοκινήτων.
«Τα οχήματα που θα ταξινομούνται θα έχουν τα στοιχεία των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και ο προσδιορισμός των τελών κυκλοφορίας τους θα γίνεται πλέον στηριζόμενος σε αυτό το καθαρά περιβαλλοντικό κριτήριο», σημείωσε η κ. Μπιρμπίλη.
«Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για μια ολοκληρωμένη πολιτική, αν δεν μιλήσουμε για την αναβάθμιση του συστήματος τεχνικού ελέγχου των οχημάτων, μέσω του οποίου θα απομακρύνονται από την κυκλοφορία τα πολύ παλιά, τα ρυπογόνα και τα επικίνδυνα οχήματα. Η ένταξη του ποδηλάτου και του βαδίσματος στην ελληνική πόλη δεν μπορεί να είναι γραφικές μορφές μετακίνησης, αλλά ποιοτικές μορφές βιώσιμης κινητικότητας», πρόσθεσε.
Όπως ανέφερε η υπουργός, ήδη τα συναρμόδια υπουργεία, Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Υποδομών, επεξεργάζονται μια ολοκληρωμένη πολιτική για το αυτοκίνητο σε συνάρτηση, μεταξύ άλλων, με τη βελτίωση των υποδομών της δημόσιας συγκοινωνίας και του συντονισμού της, την υλοποίηση μέσων σταθερής τροχιάς και σταθμών μεταβίβασης, την επέκταση των λεωφορειολωρίδων, τη βελτίωση των δρομολογίων και την ώθηση πολιτών προς μετακινήσεις με μεγαλύτερη πληρότητα οχήματος μέσω τιμολογιακών ή απαγορευτικών μέτρων της χρήσης τους.
Επικρίσεις κατά της κυβέρνησης διατύπωσε σύσσωμη η αντιπολίτευση για την τροποποίηση της «ρύθμισης Σουφλιά» για τα τέλη κυκλοφορίας και την απόσυρση, την οποία υποστήριξαν μόνο οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.
Η ΝΔ, δια του εισηγητή της Σταύρου Καλαφάτη καθώς και του πρώην υφυπουργού Δημοσίων Έργων Σταύρου Καλογιάννη, έκανε λόγο για ένα «καθαρά φοροεισπρακτικό μέτρο που δημιούργησε τεράστια προβλήματα με 77.000 συμπολίτες μας να βρίσκονται στον αέρα από την ακύρωση της απόσυρσης».
Για ένα ακόμα χαράτσι στις πλάτες των χαμηλόμισθων μίλησε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος και για ακραία αντιλαϊκή πολιτική, οι κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι του ΛΑΟΣ Κώστας Αϊβαλιώτης και του ΣΥΡΙΖΑ Ευαγγελία Αμανατίδου.
Διευκρινίσεις
Διευκρινίσεις σχετικά με τη σημερινή αναφορά της υπουργού Τ. Μπιρμπίλη στη Βουλή στα «κίνητρα για την αντικατάσταση ενεργοβόρων και ρυπογόνων οχημάτων με οχήματα βελτιωμένων αποδόσεων ως προς τις εκπομπές ρύπων» έδωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, τα κίνητρα αυτά δεν συνδέονται με την απόσυρση των αυτοκινήτων αλλά με οικονομικές πολιτικές που θα αποθαρρύνουν την κατοχή παλιάς τεχνολογίας οχημάτων.