Κόσμος
Τρίτη, 23 Φεβρουαρίου 2010 06:41

ΗΠΑ: Δριμύ κατηγορώ κατά της Toyota

Δριμύ κατηγορώ κατά της ιαπωνικής Toyota για την ασφάλειά της, αλλά και κατά της αμερικανικής υπηρεσίας οδικής ασφάλειας (NHTSA) για τα πλημμελή αποτελέσματα της έρευνας που διεξήγαγε προς αυτήν την κατεύθυνση πριν από δύο χρόνια, εξαπέλυσε ο πρόεδρος της μίας από τις δύο κοινοβουλευτικές επιτροπές των ΗΠΑ που έχουν καλέσει σε ακρόαση την αυτοκινητοβιομηχανία.

Δριμύ κατηγορώ κατά της ιαπωνικής Toyota για την ασφάλειά της, αλλά και κατά της αμερικανικής υπηρεσίας οδικής ασφάλειας (NHTSA) για τα πλημμελή αποτελέσματα της έρευνας που διεξήγαγε προς αυτήν την κατεύθυνση πριν από δύο χρόνια, εξαπέλυσε ο πρόεδρος της μίας από τις δύο κοινοβουλευτικές επιτροπές των ΗΠΑ που έχουν καλέσει σε ακρόαση την αυτοκινητοβιομηχανία.

«Από την εξέταση των εγγράφων που μας παρέδωσε η Toyota ανακύπτουν τρία προβλήματα», τονίζει ο Χένρι Γουάξμαν, πρόεδρος της επιτροπής Ενέργειας και Εμπορίου της Βουλής των Αντιπροσώπων, σε επιστολή του προς τον διευθυντή εκμετάλλευσης της Toyota στις ΗΠΑ Τζιμ Λέντζ και στον υπουργό Μεταφορών Ρέι Λαχούντ, οι οποίοι αμφότεροι αναμένονται σήμερα να παρουσιασθούν ενώπιον της επιτροπής.

«Αφ' ενός τα έγγραφα φαίνεται να αποδεικνύουν πως η Toyota συστηματικά απέκλειε την πιθανότητα κάποια ηλεκτρονικά προβλήματα να προκαλούσαν ακούσια επιτάχυνση» του οχήματος, τονίζει.

Και τούτο παρά «τα χιλιάδες παράπονα από το 2001» και μία έκθεση της NHTSA, η οποία από τον Ιούνιο του 2004 διαπίστωνε «πάνω από 400% προβλήματα απότομης επιτάχυνσης, και ιδιαίτερα στο μοντέλο Camry, που είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρονικό σύστημα, σε σχέση με τα άλλα μοντέλα με το χειροκίνητο», τονίζει ο Γουάξμαν.

«Κατά δεύτερον, η μόνη έκθεση της Toyota που υποτιθέμενα αναλύει και δοκιμάζει τις πιθανές αιτίες της απότομης επιτάχυνσης ξεκίνησε να συντάσσεται μόλις προ διμήνου και φαίνεται να περιέχει σοβαρές ατέλειες», προσθέτει.

Τέλος, οι δημόσιες διαβεβαιώσεις της Toyota για την «επάρκεια των διαφόρων ανακλήσεων για τα οχήματά της μοιάζουν ψευδείς». Επίσης, ο Γουάξμαν επικρίνει για προστασία της εταιρείας το γραφείο Exponent, που εξέτασε για λογαριασμό της Toyota το ηλεκτρονικό σύστημα επιτάχυνσης και του οποίου τα αποτελέσματα ακόμη δεν έχουν δημοσιευθεί, για τον μικρό αριθμό δειγμάτων που χρησιμοποίησε και όχι σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.

Παράλληλα, ο Γουάξμαν κατηγορεί την NHTSA για έλλειψη εξειδικευμένης τεχνογνωσίας στην αξιολόγηση των ατελειών στους ελέγχους των ηλεκτρονικών των οχημάτων και για το ότι «η αντίδρασή της στα παράπονα για την απότομη επιτάχυνση στα οχήματα Toyota παρουσιάζει σοβαρά χάσματα».

Η NHTSA είχε ολοκληρώσει την έρευνά της τον Οκτώβριο του 2007 χωρίς να έχει βρει επισήμως κάποιο ψεγάδι στην Toyota, παρά το ότι ιδιωτικά συμμεριζόταν τις ανησυχίες των καταναλωτών για «εξαιρετικά επικίνδυνες» πιθανότητες να έχουν προβλήματα τα οχήματά της στην επιτάχυνσή τους.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, Reuters