Στις 25 Μαρτίου, ο Κώστας Τσόκλης μεταμορφώνει το Σισμανόγλειο Μέγαρο, στο κέντρο της Κωνσταντινούπολης, σε ένα φλεγόμενο κτίριο. Η νέα του έκθεση στην Τουρκία με τίτλο «Η απρονοησία του Προμηθέα», αποτελεί πικρό σχόλιο για τις πυρκαγιές που ξέσπασαν στη χώρα μας το καλοκαίρι του 2007.
Στις 25 Μαρτίου, ο Κώστας Τσόκλης μεταμορφώνει το Σισμανόγλειο Μέγαρο, στο κέντρο της Κωνσταντινούπολης, σε ένα φλεγόμενο κτίριο. Η νέα του έκθεση στην Τουρκία με τίτλο «Η απρονοησία του Προμηθέα», αποτελεί πικρό σχόλιο για τις πυρκαγιές που ξέσπασαν στη χώρα μας το καλοκαίρι του 2007.
Φλεγόμενα πορτρέτα και βίντεο-προβολές με εικόνες καταστροφής συνθέτουν την πρωτότυπη αυτή εικαστική καταγγελία. Η έκθεση συμπληρώνεται με πενήντα μικρά ζωγραφικά αποφθέγματα του καλλιτέχνη στην τουρκική γλώσσα και τρία μεγάλα ζωγραφικά έργα. Ο Τσόκλης εκφράζει τους προβληματισμούς του για το ρόλο της τέχνης και την επιρροή της στη σημερινή πραγματικότητα:
«Η τέχνη φίλοι μου, το θέλετε ή δεν το θέλετε, εμπνέεται από τη δική σας συμπεριφορά και αυτήν εικονογραφεί. Μην ελπίζετε το αντίθετο. Είναι δηλαδή ένα μέσον κοινωνικής αυτογνωσίας, συχνά οδυνηρό, σαδιστικό, αφύσικο. Αλλά, το να συνομιλείς με τον εαυτό σου κάποτε-κάποτε, κακό δεν κάνει και ας σε παίρνουν οι άλλοι για τρελό, όπως, και το να παρακολουθείς τον εαυτό σου με τα μάτια των άλλων δεν βλάπτει».
Ο καλλιτέχνης σχολιάζει παράλληλα την αέναη προσπάθεια για μεγιστοποίηση του κέρδους και τη μοναξιά του ατόμου στο απρόσωπο σύστημα της παγκοσμιοποίησης: «βλέπω την τέχνη σαν ένα σπαράσσον ον, που ψάχνει απεγνωσμένα να βρει ένα πρόσωπο, γιΆ αυτήν την απρόσωπη ή πολυπρόσωπη κοινωνία στην οποία σήμερα ζούμε».
Παρότι το έργο του εμπνέεται από πρόσφατα γεγονότα, δηλώνει, ότι όταν περάσει η επικαιρότητα «το έργο κρέμεται από μια κλωστή». Αν το αισθητικό μέρος αξίζει, τότε μόνο διασώζεται. ¶λλωστε, σύμφωνα με τον ίδιο, «Η τέχνη δεν εκφράζει αισθήματα, παράγει αισθήματα, αν είναι τέχνη».
Η έκθεση «Η απρονοησία του Προμηθέα», συνδέεται με τις προηγούμενες αναζητήσεις του καλλιτέχνη. Όπως υπογραμμίζει η κ. Κατερίνα Κοσκινά, στον συνοδευτικό κατάλογο της έκθεσης: «Ο κύκλος με τον Τσόκλη στο ρόλο του Οιδίποδα (2006) και ο Προμηθέας Δεσμώτης (2007-2008), επαναφέρουν στο επίκεντρο της τεχνοτροπίας του τη σύμπραξη ζωγραφικής και βίντεο προβολής, τονίζοντας περαιτέρω τη ζωγραφικότητα της προβολής και την αληθοφάνεια του ζωγραφικού πίνακα, αποδίδοντας σε φυσικό μέγεθος τα πρόσωπα στις προβολές και επιμηκύνοντας τον ΅κινηματογραφικό χρόνοΆ. Στους ήρωες των τραγωδιών, στους ήρωες της ζωής του και στις αναφορές σε ακραίες συναισθηματικές καταστάσεις, έρχεται να προστεθεί η επικαιρότητα. Αναφέρεται σε αυτήν κατΆ εξαίρεσιν, επειδή τα επακόλουθά της σημάδεψαν μία ολόκληρη χώρα. Τη δική του».
Η «Απρονοησία του Προμηθέα» εγκαινιάζεται στις 25 Μαρτίου, στο Σισμανόγλειο Μέγαρο και παρουσιάζεται ως τις 23 Μαϊου στο πλαίσιο των εκδηλώσεων Ιστανμπούλ 2010 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, σε συνεργασία με το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και το Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στην Κωνσταντινούπολη. Την έκθεση θα συνοδεύσει τρίγλωσσος κατάλογος (τουρκικά, αγγλικά και ελληνικά).