Ο τρόπος εξέτασης των μαθητών με αναπηρία και ειδικές ανάγκες καθορίζεται με σημερινή απόφαση της υφυπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύης Χριστοφιλοπούλου, με θέμα «Ενδοσχολικές (προαγωγικές, πτυχιακές/απολυτήριες) εξετάσεις, ενδιάμεσες γραπτές εξετάσεις κατά τη διάρκεια των τετραμήνων των μαθητών των ΕΠΑ.Λ., των ΕΠΑ.Σ. με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».
Ο τρόπος εξέτασης των μαθητών με αναπηρία και ειδικές ανάγκες καθορίζεται με σημερινή απόφαση της υφυπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύης Χριστοφιλοπούλου, με θέμα «Ενδοσχολικές (προαγωγικές, πτυχιακές/απολυτήριες) εξετάσεις, ενδιάμεσες γραπτές εξετάσεις κατά τη διάρκεια των τετραμήνων των μαθητών των ΕΠΑ.Λ., των ΕΠΑ.Σ. με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».
Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που αναφέρονται στο Ν.3699/2008 (ΦΕΚ 199 Α΄), εξετάζονται προφορικά, ή γραπτά, κατά περίπτωση, ανάλογα με τις δυνατότητές τους. Ειδικότερα:
α) Εξετάζονται προφορικά, κατόπιν αίτησής τους, οι μαθητές που αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση, επειδή:
i) Είναι τυφλοί, σύμφωνα με τον Ν.958/79 (ΦΕΚ 191 Α΄), ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67%, ή είναι αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67%.
ii) Έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% μόνιμη, ή προσωρινή, που συνδέεται με τα άνω άκρα.
iii) Πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων.
iν) Πάσχουν από κάταγμα, ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων, που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή.
v) Παρουσιάζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία. Όταν ο μαθητής της περίπτωσης αυτής επιθυμεί να απαντήσει και γραπτά σε κάποια ερωτήματα, αυτά αξιολογούνται κατά τη βαθμολόγηση.
β) Οι μαθητές με φάσμα αυτισμού εξετάζονται:
i)γραπτά ή
ii) προφορικά
γ) Εξετάζονται γραπτά οι μαθητές που έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) σε ποσοστό 67% και πάνω και όσοι παρουσιάζουν προβλήματα λόγου και ομιλίας (δυσαρθρία, τραυλισμός) καθώς και προβλήματα επιληψίας.
Για περισσότερες διευκρινίσεις, η απόφαση υπάρχει αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.ypepth.gr.