Η ταινία των έξι Όσκαρ
«Hurt locker»
Η Κάθριν Μπίγκελοου, η κερδισμένη της φετινής απονομής των Όσκαρ, είναι η πρώτη γυναίκα σκηνοθέτις στα 82 χρόνια του θεσμού, που κρατάει στα χέρια της το χρυσό αγαλματάκι. Η ειρωνεία είναι ότι κατόρθωσε να αλώσει το τελευταίο ανδρικό οχυρό του Χόλιγουντ, με μια στιβαρή, πολεμική περιπέτεια για το Ιράκ. Ωστόσο, η ανδρική θεματολογία, με την οποία έχουν εμμονή τα αμερικανικά στούντιο, στην περίπτωση της Μπίγκελοου δεν απέδωσε τα αναμενόμενα στο Box Office. Όμως αυτό δεν εμπόδισε τα μέλη της Ακαδημίας να επιβραβεύσουν τη σκηνοθετική δεξιοτεχνία της.
Η ταινία των έξι Όσκαρ
«Hurt locker»
Η Κάθριν Μπίγκελοου, η κερδισμένη της φετινής απονομής των Όσκαρ, είναι η πρώτη γυναίκα σκηνοθέτις στα 82 χρόνια του θεσμού, που κρατάει στα χέρια της το χρυσό αγαλματάκι. Η ειρωνεία είναι ότι κατόρθωσε να αλώσει το τελευταίο ανδρικό οχυρό του Χόλιγουντ, με μια στιβαρή, πολεμική περιπέτεια για το Ιράκ. Ωστόσο, η ανδρική θεματολογία, με την οποία έχουν εμμονή τα αμερικανικά στούντιο, στην περίπτωση της Μπίγκελοου δεν απέδωσε τα αναμενόμενα στο Box Office. Όμως αυτό δεν εμπόδισε τα μέλη της Ακαδημίας να επιβραβεύσουν τη σκηνοθετική δεξιοτεχνία της.
Η βραβευμένη δημιουργός δεν ενδιαφέρεται να σχολιάσει τα αίτια ή τις επιπτώσεις της επέμβασης στο Ιράκ. Στόχος της είναι να σκιαγραφήσει την ψυχολογία του στρατιώτη στο πεδίο της μάχης.
Χάρη στα παιχνίδια της κάμερας, το βλέμμα του θεατή ταυτίζεται με εκείνο του αμερικανού πυροτεχνουργού, όταν εισβάλλει σε εχθρική περιοχή. Η κοφτή, γρήγορη ανάσα του μέσα από το σκάφανδρο ασφαλείας, μεταφέρει στις κινηματογραφικές αίθουσες λίγη από την αδρεναλίνη του μετώπου, θυμίζοντας αμυδρά πολεμικά video game.
Ο εχθρός είναι απρόσωπος, ορίζεται από τις συντεταγμένες του όπλου και ξεχωρίζει σαν μακρινή σκιά στον ορίζοντα. Στο νέο τύπο πολέμου, η κάμερα και το You Tube προσδίδουν μια αίσθηση δημοσιότητας, στη μοναξιά του στρατιώτη.
Η Μπίγκελοου υποβάλλει την αισθητική του ντοκιμαντέρ, ενώ το σενάριο παίρνει τη μορφή πολεμικού ημερολογίου. Ο κεντρικός ήρωας, ο Γουίλιαμς Τζέιμς (Τζέρεμι Ρένερ), ειδικός στον αφοπλισμό εκρηκτικών μηχανισμών, έρχεται να αντικαταστήσει το συνάδελφό του (Γκάι Πιρς), ο οποίος ανατινάχτηκε σε ενέδρα στη Βαγδάτη.
Ο νεοφερμένος, παρά τις εξαιρετικές ικανότητές του, απειλεί με τη ριψοκίνδυνη συμπεριφορά του τη συνοχή της ομάδας και έρχεται σε σύγκρουση με τον συνεργάτη του, Σάνμπορν. Η ανταγωνιστική σχέση των δύο αντρών παίρνει ακραίες διαστάσεις ακόμη και στο πεδίο μάχης.
Ο Έλντριτζ, το τρίτο πρόσωπο της ομάδας, πάσχει από κατάθλιψη και ακολουθεί ένα πρόγραμμα ψυχολογικής υποστήριξης χωρίς ιδιαίτερα αποτελέσματα. Είναι ο μόνος ο οποίος θέτει κρίσιμα ερωτήματα για την αναγκαιότητα του πολέμου και τα όρια του ηρωισμού, ωστόσο εμφανίζεται μάλλον δειλός και αποδυναμωμένος σε σχέση με τους συντρόφους του.
Το προσωπείο του ατρόμητου Τζέιμς καταρρέει, με αφορμή την εξαφάνιση ενός ανήλικου μικροπωλητή από το Ιράκ. Ο πυροτεχνουργός είναι σίγουρος, ότι πρόκειται για το αγόρι-ζωντανή βόμβα που είχε απενεργοποιήσει λίγες μέρες πριν και προσπαθεί να εκδικηθεί το θάνατό του.
Η Μπίγκελοου, δίνει ψυχολογικό βάθος στο χαρακτήρα του, αποκαλύπτοντας την οικογενειακή του κατάσταση (έχει αφήσει πίσω τον μικρό του γιο και τη νεαρή σύζυγό του) αλλά και τις εμμονές του: ο Τζέιμς είναι τελειομανής και επιζητά τη διαρκή επιβεβαίωση, ότι μπορεί να επιβιώνει σε ακραίες συνθήκες.
Ο χώρος κάτω από το κρεβάτι του είναι γεμάτος από εξουδετερωμένους εκρηκτικούς μηχανισμούς, τα προσωπικά του τρόπαια. Ο Τζέρεμι Ρένερ, υποδύεται τη ρευστή προσωπικότητα του εκκεντρικού πυροτεχνουργού, χωρίς να δίνει μια οριστική απάντηση για τις πράξεις του. Είναι ήρωας ή είναι απλώς εθισμένος στον κίνδυνο;
Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους εμφανίζονται οι Τζέρεμι Ρένερ, ¶ντονι Μακί, Ρέιφ Φάινς, Ντέιβιντ Μόρις και Μπράιαν Τζεράτι. Η ταινία προβάλλεται στους κινηματογράφους από τη Hollywood entertainment
¶γιος, αμαρτωλός και βαμπίρ
«Δίψα»
Το τρομερό παιδί του Κορεάτικου σινεμά, ο Παρκ Τσαν-Γουκ, σκηνοθετεί μια προκλητική παραλλαγή του βαμπιρικού μύθου, για να σχολιάσει τους μηχανισμούς της θρησκευτικής πίστης και τα όρια της ερωτικής εξάρτησης.
Ο δρόμος προς την κόλαση είναι στρωμένος με τις καλύτερες προθέσεις για τον κεντρικό χαρακτήρα του έργου: Ο Σανγκ –Χιουν, είναι ένας καθολικός ιερέας, ο οποίος συμμετέχει σε ένα επικίνδυνο ιατρικό πείραμα, για να σώσει ανθρώπινες ζωές και να αποδείξει τη δύναμη της πίστης.
Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, ο Σανγκ-Χιουν μολύνεται και πεθαίνει. Ωστόσο, το θαύμα που ήλπιζε, πραγματοποιείται με μάλλον απροσδόκητο τρόπο: ο ιερέας επανέρχεται στη ζωή, χάρη σε μια μετάγγιση μολυσμένου αίματος που τον μετατρέπει σε βαμπίρ. Ο εξομολόγος του ιερέα, τον ενθαρρύνει να συνεχίσει το θεάρεστο έργο του, παρά τη δραματική αλλαγή ταυτότητας.
Βαθιά διχασμένος ανάμεσα στη νέα του φύση και την αυστηρή καθολική ανατροφή του, ο Σανγκ-Χιουν, προσπαθεί να συμβιβάσει τις αντικρουόμενες παρορμήσεις του: κάθε βράδυ, κλέβει λίγο αίμα από τους ασθενείς που φροντίζει στο νοσοκομείο, ενώ συνεχίζει κανονικά τη φιλανθρωπική του δραστηριότητα.
Η ιστορία της «θαυματουργής» ανάστασής του εξαπλώνεται γρήγορα και ο «άγιος» βαμπίρ βλέπει το ποίμνιό του να αυξάνεται καθημερινά. Ανάμεσά τους και ένα ζευγάρι παιδικών φίλων του, ο αφελής Κανγκ-Γου και η γοητευτική σύζυγός του , Τάε-Ζου.
Σε αυτό το σημείο, το σενάριο του Παρκ Τσαν-Γουκ αντλεί στοιχεία από το κλασικό αριστούργημα του Εμίλ Ζολά «Τερέζ Ρακέν» (1867). Όπως και η ηρωίδα του γάλλου συγγραφέα, η Τάε –Ζου, ασφυκτιά με τον φιλάσθενο σύζυγό της και την υστερική μητέρα του και στρέφεται στο νέο οικογενειακό φίλο. Στο πρόσωπο του περίεργου ιερέα, ενσαρκώνονται οι ελπίδες της κοπέλας για ελευθερία. Όσο για τις περίεργες, «διατροφικές συνήθειες» του Σανγκ-Χιουν, το πρώτο σοκ, διαδέχεται ο θαυμασμός.
Η Τάε-Ζου όμως, αποδεικνύεται επικίνδυνη, κυνική «Εύα» για τον πιστό Καθολικό. Λέει ψέματα, ότι ο σύζυγός της την κακοποιεί και ωθεί τον εραστή της να δολοφονήσει τον άτυχο άντρα.
Μετά τη δολοφονία, οι τύψεις δημιουργούν νέες ισορροπίες στη σχέση του παράνομου ζευγαριού. Ο Σανγκ-Χιουν δεν μπορεί να αντισταθεί στο ερωτικό του πάθος, ωστόσο παραμένει δέσμιος του ηθικού κώδικα αξιών της Εκκλησίας.
Από την άλλη πλευρά, η Τάε-Ζου, απαλλαγμένη από θρησκευτικές αναστολές και υπαρξιακά διλήμματα είναι αποφασισμένη να χαρεί τη νέα σκοτεινή ζωή της… μέχρι την τελευταία σταγόνα.
Σιωπηλός μάρτυρας των περίεργων αυτών γεγονότων είναι η άρρωστη μητέρα του Κανγκ Γου, η ιδιότυπη φωνή της συνείδησης για τους δύο πρωταγωνιστές.
Ο Παρκ Τσαν Γουκ, λατρεύει τις αντιθέσεις: ο ωμός ρεαλισμός συνδυάζεται με το μαύρο χιούμορ, οι σπλάτερ σκηνές με το υπαρξιακό δράμα των ηρώων, το φως με το σκοτάδι, το Καλό με το Κακό.
Ο μύθος των βαμπίρ μετατρέπεται σε σκοτεινή παραβολή για τις αυταπάτες του ανθρώπινου είδους: η θρησκευτική πίστη, ο έρωτας και η αθανασία δεν εξασφαλίζουν την πνευματική γαλήνη. Δεν υπάρχουν βεβαιότητες, ούτε γνωρίζουμε τις περίεργες ατραπούς της ζωής.
Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους συναντάμε τους Σονγκ Κανγκ-Χο, Κιμ Οκ-Βιν, Κιμ Χαε- Σουκ , Σιν Χα-Κιουν, Παρκ Ιν –Χουάν. H ταινία προβάλλεται στους κινηματογράφους από την Amafilms.
Ανάμεσα στον Παράδεισο και τη Γη
«Παραδεισένια οστά»
Ο Πίτερ Τζάκσον, μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το ομώνυμο μπεστ σέλερ της ¶λις Σέμπολντ, ανατρέποντας τις συμβάσεις των θρίλερ με τους κατά συρροή δολοφόνους.
Η ταινία εξελίσσεται σε δύο επίπεδα: στο πρώτο, παρακολουθούμε σε φλας μπακ τη σύντομη ζωή της δεκατετράχρονης Σούζι Σάλμαν (Σάοϊρς Ρόναν), αλλά και το πώς επηρέασε η δολοφονία της τα μέλη της οικογένειάς της.
Στη συνέχεια, μεταφερόμαστε στον ονειρικό κόσμο των ανήσυχων ψυχών, μεταξύ Γης και Ουρανού, όπου παραμένει αιχμάλωτη η δολοφονημένη έφηβη αναζητώντας τη γαλήνη.
Ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης, δίνει μεγαλύτερη έμφαση στο ονειρικό σύμπαν της ηρωίδας του, παρά στον κόσμο των ζωντανών.
Η πρόκληση να απεικονίσει κινηματογραφικά το μεταβατικό στάδιο, ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο, μονοπώλησε το ενδιαφέρον του, με αποτέλεσμα να περάσει σε δεύτερη μοίρα το δράμα των προσώπων που συνδέονταν με τη Σούζι.
Η φαντασία του Τζάκσον και η ικανότητά να δημιουργεί εικόνες μοναδικής ομορφιάς, είναι γνωστή από τον «¶ρχοντα των δαχτυλιδιών». Στα «Παραδεισένια οστά», η Σούζι μοιάζει να είναι χαμένη στους λαβύρινθους του υποσυνείδητου: φοβίες, απωθημένες επιθυμίες, εναλλασσόμενα αισθήματα χαράς και πένθους δίνουν μορφή στις σουρεαλιστικές εικόνες που την περιβάλλουν.
Είναι ένα σύμπαν μαγικό και τρομακτικό, στοιχειωμένο από τα αντικείμενα του υλικού κόσμου και τις επώδυνες αναμνήσεις. Η τραυματική εμπειρία της δολοφονίας αλλά και ο πόνος των συγγενών της κρατούν δέσμια τη Σούζι στον απόκοσμο «μπλε ορίζοντα». Μοναδική φίλη της είναι η μυστηριώδης Χόλι, η οποία της υποδεικνύει το μονοπάτι της λήθης, μακριά από τη σκληρή πραγματικότητα.
Η Σούζι όμως, επιμένει να παρακολουθεί από μακριά τις χαρές και τις πίκρες των αγαπημένων της προσώπων, ενώ ελπίζει ότι ο δολοφόνος της θα τιμωρηθεί. Η επιθυμία της για εκδίκηση, ωστόσο, μετριάζεται, όταν συνειδητοποιεί τους κινδύνους για τον πατέρα και την αδελφή της.
Οι γονείς της, αντιμετωπίζουν με διαφορετικό τρόπο την ξαφνική απώλεια: ο πατέρας (Μαρκ Γουόλμπεργκ) εμμένει στο παρελθόν και διεξάγει τη δική του έρευνα για την ανακάλυψη του δολοφόνου. Η μητέρα (Ρέιτσελ Βάις), καταφεύγει στην άρνηση: δεν θέλει να θυμάται, αποφεύγει τις εκδηλώσεις πένθους και προσπαθεί να πείσει τον σύζυγό της να κάνουν μια νέα αρχή. Σταδιακά, οι δύο σύντροφοι αρχίζουν να πληγώνουν ο ένας τον άλλο και καταλήγουν στο χωρισμό.
Ο ερχομός της γιαγιάς προσδίδει στο διαλυμένο σπιτικό των Σάλμον, μια νότα τρέλας και αισιοδοξίας: οι ζωντανοί πρέπει να χαίρονται την κάθε στιγμή και να μάθουν να ζουν με τις αναμνήσεις. Η Σούζαν Σάραντον, ερμηνεύει με κωμικό τρόπο την εγωκεντρική, πρώην καλλονή, που αγαπά το ποτό και τη ζωή.
Τα αδέλφια της κοπέλας έχουν κι αυτά διαφορετικές αντιδράσεις: ο μικρός αντιλαμβάνεται περισσότερο από όλους την παρουσία της αδικοχαμένης Σούζι. Η μεγαλύτερη αδελφή, από την άλλη πλευρά, είναι αποφασισμένη να ξεσκεπάσει τα μυστικά του ύποπτου μοναχικού γείτονα, (τον παιδόφιλο δολοφόνο υποδύεται ο Στάνλεϊ Τούτσι), χωρίς να υπολογίζει τα σχέδια του αντιπάλου.
Εκπληκτική η μεταμόρφωση του Στάνλεϊ Τούτσι αλλά και η μελέτη του πάνω στο ρόλο του. Ο κατά συρροή δολοφόνος κρύβεται πίσω από το προσωπείο ενός γλυκερού νοικοκύρη. Η ταινία προβάλλεται στους κινηματογράφους από την UIP
Η Νέα Υόρκη λίγο πριν την 11η Σεπτεμβρίου
«Να με θυμάσαι» (Remember me)
Ο ¶λαν Κούλτερ, με το αισθηματικό του δράμα «Να με θυμάσαι», μας δίνει μια καλειδοσκοπική εικόνα της Νέας Υόρκης, λίγο πριν το χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου. Τα κλαμπ και η φοιτητική ζωή, οι καλλιτεχνικές εκδηλώσεις και οι μαραθώνιες συσκέψεις στις πολυεθνικές, η εγκληματικότητα και οι ιλιγγιώδεις ρυθμοί ζωής , συνθέτουν τη μυθική πλέον «εποχή της αθωότητας» για τους αμερικανούς, πριν η καταστροφή σημαδέψει τη φυσιογνωμία της πόλης.
Η σκοτεινή πλευρά της Νέας Υόρκης, έχει σφραγίσει ωστόσο νωρίτερα, την προσωπικότητα των δύο νεαρών πρωταγωνιστών της ταινίας: η ¶λι (Έμιλι ντε Ραβέν), σε ηλικία εννέα ετών, είδε τη μητέρα της να δολοφονείται εν ψυχρώ στο μετρό, για λίγα δολάρια.
Ο Τάιλερ (Ρόμπερτ Πάτινσον), είδε τον αδελφό του Μάικλ να συνθλίβεται ψυχολογικά στον άγριο κόσμο των επιχειρήσεων. Υπεύθυνο για την αυτοκτονία του καλλιτεχνικού Μάικλ, θεωρεί τον πατέρα του, Τσαρλς, σκληρό και φιλόδοξο επιχειρηματία. Η μόνη φοβία του Τάιλερ είναι μη γλιστρήσει στον ίδιο δρόμο χωρίς επιστροφή και η χαρισματική αδελφή του Κάρολαϊν.
Η απώλεια, δημιουργεί διαφορετικές ισορροπίες στις δύο οικογένειες: Ο πατέρας της ¶λι, (Κρις Κούπερ), γίνεται υπερπροστατευτικός για την κόρη του και οξύθυμος στη δουλειά του. Ο αυτάρεσκος και αλαζονικός Τσαρλς, (Πιρς Μπρόσναν) απομακρύνεται από τα παιδιά και την πρώην γυναίκα του (Λένα Όλιν), αναζητώντας καταφύγιο στην επιτυχημένη καριέρα του.
Από ένα παιχνίδι της τύχης, ο Τάιλερ, διασταυρώνεται με τον πατέρα της ¶λι που είναι αστυνομικός, σε έναν καβγά έξω από κάποιο κλαμπ. Το αποτέλεσμα της συνάντησής τους είναι μια νύχτα στο κρατητήριο για τον φλύαρο νεαρό.
Ο συγκάτοικος του Τάιλερ, τού προτείνει να εκδικηθεί τον αστυνομικό, συνάπτοντας ερωτική σχέση με την κόρη του ¶λι. Έτσι, χάρη σε ένα ανόητο στοίχημα, ο Τάιλερ ανακαλύπτει τον έρωτα της ζωής του. Οι δύο νέοι, ενώνουν τις δυνάμεις τους για να διεκδικήσουν από το περιβάλλον τους, ό, τι τους λείπει: την ελευθερία η ¶λι και την πατρική παρουσία ο Τάιλερ.
Η εφήμερη φύση της ευτυχίας και του έρωτα, η έλλειψη επικοινωνίας στις οικογενειακές σχέσεις και ο δύσκολος δρόμος της συγχώρεσης, είναι μερικά από τα θέματα της ταινίας.
Οι ήρωες κινούνται σε μια πόλη για την οποία ο χρόνος αρχίζει να μετράει αντίστροφα. Σύντομα, μαθαίνουν ότι την ξαφνική απώλεια δεν μπορείς να την αντιμετωπίσεις με μέτρα ασφάλειας (ή πιο σωστά ανασφάλειας). Σε μια από τις συγκινητικότερες σκηνές, η ¶λι ξεπερνάει τις φοβίες της για το μετρό, αποδεχόμενη την τυχαιότητα των πραγμάτων. Η ταινία προβάλλεται στους κινηματογράφους από την Odeon.
Κατασκοπική παρωδία
O κατάσκοπος της διπλανής πόρτας
Κωμωδία δράσης, με την καλτ φιγούρα του Τσάκι Τσάν να ερμηνεύει τον Μπομπ Χο, τον υπερκατάσκοπο της CIA που κρύβεται πίσω από το προσωπείο ενός φαινομενικά αδιάφορου και βαρετού τύπου.
Ο ήρωας, μετά από μια πλούσια καριέρα σε συγκινήσεις, αποφασίζει να αποσυρθεί από την ενεργό δράση και να ζήσει μια ήρεμη ζωή με τη φίλη και γειτόνισσά του Τζίλιαν (¶μπερ Βαλέτα).
Πρέπει όμως, να φέρει εις πέρας άλλη μια αποστολή… οικογενειακών προδιαγραφών για να παντρευτεί την αγαπημένη του: να κερδίσει την εμπιστοσύνη των τριών ξεροκέφαλων παιδιών της.
Ο Μπομπ Χο, συνειδητοποιεί τη δυσκολία του εγχειρήματος, όταν η Τζίλιαν υποχρεώνεται να φύγει αιφνίδια από την πόλη, αφήνοντας τα παιδιά μαζί του. Τα προβλήματα αρχίζουν από τη στιγμή που ένα άτακτο ζιζάνιο κατεβάζει κατά λάθος στον υπολογιστή του μια άκρως απόρρητη φόρμουλα.
Ο μεγαλύτερος εχθρός του Μπομπ, ένας Ρώσος τρομοκράτης, βρίσκει αφορμή για να εμφανιστεί και πάλι με άγριες διαθέσεις…
Τους πρωταγωνιστικούς ρόλους ερμηνεύουν οι ¶μπερ Βαλέτα, Μάγκνους Σέβινγκ, Τσάκι Τσαν, Μάντλιν Κάρολ, Αλίνα Φάλεϊ, Μπίλι Ρέι Σάιρους και Τζορτζ Λόπεζ. Η ταινία προβάλλεται στους κινηματογράφους από τη Village.
Μια συναρπαστική ζωή, σαν ταινία
«Το λουλούδι της ερήμου»
Η ζωή της Γουόρις Ντίρι, θυμίζει κινηματογραφικό σενάριο, οπότε ήταν θέμα χρόνου να τη δούμε στη μεγάλη οθόνη: η Σομαλή καλλονή, επιβίωσε από έναν ακρωτηριασμό, δραπέτευσε στη Δύση και αναδείχτηκε σε μούσα των μεγαλύτερων σχεδιαστών μόδας, τη δεκαετία του ’90.
Η ταινία, βασίζεται στην αυτοβιογραφία της, «Το Λουλούδι της ερήμου», που μεταφράστηκε σε πενήντα γλώσσες, με μεγάλη επιτυχία (στη χώρα μας κυκλοφορεί από τις εκδ. Ωκεανίδα).
Η αμερικανίδα Σέρι Χόρμαν, στην πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της, επέλεξε να διηγηθεί τη συναρπαστική περιπέτεια της Γουόρις Ντίρι, για να φωτίσει το δράμα χιλιάδων γυναικών, οι οποίες εξακολουθούν να υποβάλλονται σε ακρωτηριασμό των γεννητικών τους οργάνων, παρά τις απαγορεύσεις του ΟΗΕ και των αφρικανικών κυβερνήσεων.
Μάλιστα είναι κοινό μυστικό, ότι αυτή η διαδικασία δεν αφορά μόνο την Μαύρη Ήπειρο αλλά και τις κοινότητες των αφρικανών στην Ευρώπη και την Αμερική.
Η Γουόρις Ντίρι, συνειδητοποίησε πολύ νωρίς, πόσο δύσκολη είναι η ζωή της γυναίκας στη Σομαλία. Σε ηλικία πέντε ετών, βίωσε την τραυματική εμπειρία του τελετουργικού ακρωτηριασμού της κλειτορίδας της. Πρόκειται για διαδεδομένο αφρικανικό έθιμο και θεωρείται απαραίτητο για να παντρευτεί μια κοπέλα.
Σε ηλικία 12 ετών, το Λουλούδι της Ερήμου, (όπως είναι η σημασία του ονόματος της Γουόρις Ντίρι), ανακάλυψε, ότι ο πατέρας της σκόπευε να την παντρέψει με έναν ηλικιωμένο βοσκό.
Έντρομη, η Γουόρις Ντίρι, εγκατέλειψε το πατρικό της και διένυσε 300 χιλιόμετρα ξυπόλητη, για να φτάσει στη γιαγιά της, στο Μογκαντίσου. Εκεί όμως, δεν βρήκε την αναμενόμενη συμπαράσταση: η φυγή της την είχε στιγματίσει στον οικογενειακό περίγυρο και έπρεπε πλέον να εγκαταλείψει την πατρίδα της.
Η γιαγιά της, την έστειλε να εργαστεί ως καθαρίστρια στην πρεσβεία της Σομαλίας στο Λονδίνο, υπό τη στενή επίβλεψη κάποιων συγγενών. Η ηρωίδα βρέθηκε ουσιαστικά αιχμάλωτη στο νέο της περιβάλλον αλλά οι πολιτικές συγκυρίες στην πατρίδα της, ανέτρεψαν τα δεδομένα.
Η πρεσβεία έκλεισε όταν ξέσπασαν οι εμφύλιες διαμάχες στη Σομαλία και η Γουόρις, βρέθηκε ξαφνικά μόνη στους δρόμους του Λονδίνου, χωρίς χαρτιά και δουλειά.
Χάρη στο ένστικτο του διάσημου φωτογράφου Τέρενς Ντόνοβαν, η γοητευτική Σομαλή, κατόρθωσε να διαπρέψει στις διεθνείς πασαρέλες.
Η Σέρι Χόρμαν, διανθίζει με κωμικές σκηνές τα πρώτα βήματα της Γουόρις στο χώρο της μόδας, παρουσιάζει τους φίλους που τη στήριξαν και δίνει έμφαση στην πρώτη δημόσια εξομολόγηση του τοπ μόντελ σε αμερικανίδα δημοσιογράφο.
Η δημοσιοποίηση του προσωπικού της προβλήματος, προκάλεσε ένα παγκόσμιο κύμα συμπαράστασης και σύντομα, η Γουόρις Ντίρι, χρίστηκε Ειδική Πρέσβειρα του ΟΗΕ.
Στον πρωταγωνιστικό ρόλο ξεχωρίζει η Λία Κεμπέντε, διάσημο μοντέλο από την Αιθιοπία. Παίζουν επίσης οι Σάλι Χόκινς, Τζουλιέτ Στίβενσον, Κρεγκ Πάρκινσον, ¶ντονι Μακί, Σαράγια Μοχάμεντ ¶λι Σέγκο και Τίμοθι Σπολ. H ταινία προβάλλεται στους κινηματογράφους από την Filmtrade
Δύσκολοι καιροί για καλλιτέχνες
«Artherapy»
Η νέα ταινία του Νίκου Περάκη, είναι ένα περίεργο κοκτέιλ μυθοπλασίας και πραγματικότητας, ένα «ψευδοντοκιμαντέρ», όπως τη χαρακτηρίζει ο ίδιος. Οι τρεις νεαροί καλλιτέχνες της ιστορίας είναι πραγματικά πρόσωπα και μόνο ο ένας έχει εργαστεί ως ηθοποιός (Αντρέας Κωνσταντίνου).
Η κάμερα ακολουθεί τις διαδρομές των πρωταγωνιστών, στα παρασκήνια της καλλιτεχνικής ζωής αλλά και στις υποβαθμισμένες περιοχές του αθηναϊκού κέντρου για τρία εικοσιτετράωρα.
Η Ίλια Πατάπη, παλεύει να βρει μια θέση στη μουσική σκηνή με το γκρουπάκι της «Stiletto Scag» στο Γκάζι. Ο γνωστός καλλιτέχνης του graffiti Αλέξανδρος Βασμουλάκης, προσπαθεί να ολοκληρώσει το έργο του «Πυρωμαίος και Πυρουλιέτα», σε μια εξαώροφη μεσοτοιχία, στον σταθμό πυροσβεστικής του Ψυρρή. Ο Ανδρέας Κωνσταντίνου, υπό την καθοδήγηση του δασκάλου του Δημήτρη Λιγνάδη, τρέχει στις πρόβες του Σύγχρονου Θεάτρου.
Η ιστορία ξεκινά με μια μυστηριώδη έκρηξη στην Πλατεία Ηρώων. Ο Αλέξανδρος Βασμουλάκης, απαθανατίζει το συμβάν, από καλλιτεχνικό ενδιαφέρον, αλλά η κίνησή του τον καθιστά ύποπτο στα μάτια των διωκτικών αρχών. Οδηγείται στη ΓΑΔΑ για ανάκριση και χάρη σε μια αλληλουχία σατανικών συμπτώσεων, βρίσκεται αντιμέτωπος με κωμικοτραγικές σκηνές, απείρου κάλλους…
Ο σκηνοθέτης, εστιάζει το ενδιαφέρον του στη σύγκρουση των πρωταγωνιστών με το κατεστημένο, με φόντο μια χαοτική πόλη, που δεν έχει ξεχάσει να ονειρεύεται. Όπως τονίζει ο ίδιος «Στο ιστορικό Κέντρο της Αθήνας, που έχει εγκαταλειφθεί στο έλεος του Θεού, συμβαίνουν πράγματα και θάματα, στα οποία πρωταγωνιστούν νέοι άνθρωποι, που εργάζονται και αγωνιούν για την τέχνη».
Εκτός από τους τρεις νέους καλλιτέχνες συμμετέχουν επίσης οι Δημήτρης Λιγνάδης, Νίκος Ορφανός, Βάσω Χεκίμογλου, Πηγή Κωνσταντίνου κ.α. Κάθε ομοιότητα με πραγματικά γεγονότα ή χαρακτήρες δεν είναι διόλου συμπτωματική. H ταινία προβάλλεται στους κινηματογράφους από την Odeon.