«Πρώιμη» Ανάσταση θα κάνουν οι Θεσσαλονικείς στις 31 Μαρτίου με το ορατόριο του Τζορτζ Φρέντερικ Χάντελ, με τίτλο «Ανάσταση», ένα από τα σημαντικότερα έργα της θρησκευτικής μουσικής.
«Πρώιμη» Ανάσταση θα κάνουν οι Θεσσαλονικείς στις 31 Μαρτίου με το ορατόριο του Τζορτζ Φρέντερικ Χάντελ, με τίτλο «Ανάσταση», ένα από τα σημαντικότερα έργα της θρησκευτικής μουσικής.
Το έργο, θα παρουσιαστεί στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης στις 21:00 και σε αυτό συμπράττουν η Ορχήστρα Πατρών (σε όργανα εποχής) και οι: Εμανουέλα Γκάλι, Μαίρη Έλεν Νέζη, Ειρήνη Καραγιάννη, Βασίλης Καβάγιας, Βίτο Πριάντε υπό τη μουσική διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου.
Η «Ανάσταση» είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά το 1708, την Κυριακή του Πάσχα στη Ρώμη, στο παλάτι του μαρκησίου Φραντσέσκο Μαρία Ρουσπόλι, ο οποίος ήταν ένθερμος υποστηρικτής του Χάντελ κατά τη διάρκεια της παραμονής του συνθέτη στην Ιταλία.
Επρόκειτο για μια υπερπαραγωγή για τα δεδομένα της εποχής, με μια τεράστια ορχήστρα (είκοσι δύο βιολιά, έξι βιολοντσέλα και έξι κοντραμπάσα), πέντε διάσημους σολίστ και τον νεαρό Χάντελ να διευθύνει από το τσέμπαλο.
Η Μαργκερίτα Ντουραστάντι, μια από τις θρυλικές ντίβες της εποχής, είχε ερμηνεύσει το ρόλο του Αγγέλου. Η παρουσία της κατά την πρώτη εκτέλεση του Ορατορίου είχε προκαλέσει σκάνδαλο, καθώς ο Πάπας είχε απαγορεύσει αυστηρά τη συμμετοχή των γυναικών στην εκτέλεση των θρησκευτικών έργων.
Το λιμπρέτο του ποιητή Κάρλο Σιγκισμόντο Καπέσε περιγράφει τα γεγονότα γύρω από την Ανάσταση του Ιησού μέσα από τα μάτια τριών ιδιαίτερα κοντινών του προσώπων: του αγαπημένου του μαθητή Ιωάννη, της Μαρίας Μαγδαληνής και της Μαρίας του Κλωπά ενώ ταυτόχρονα παρουσιάζει με θεατρικό τρόπο την αιώνια σύγκρουση του Καλού και του Κακού που προσωποποιούνται στο έργο από τον ¶γγελο του Κυρίου και τον Εωσφόρο αντίστοιχα. Ο ίδιος ο Χριστός, όπως και η Παναγία δεν εμφανίζονται στο λιμπρέτο, παρότι γίνεται αναφορά σε εκείνους.