«Εχθρικό προς τις ανάγκες της λαϊκής οικογένειας, τον παιδαγωγικό ρόλο του εκπαιδευτικού και τα εργασιακά του δικαιώματα» χαρακτηρίζει το ΚΚΕ το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για το νέο σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών και την αξιολόγηση του σχολείου.
«Εχθρικό προς τις ανάγκες της λαϊκής οικογένειας, τον παιδαγωγικό ρόλο του εκπαιδευτικού και τα εργασιακά του δικαιώματα» χαρακτηρίζει το ΚΚΕ το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για το νέο σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών και την αξιολόγηση του σχολείου.
Όπως εξηγεί στην ανακοίνωσή του το ΚΚΕ:
- «Η κυβέρνηση προσθέτει στο σύστημα διορισμού του ΑΣΕΠ, το 'πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης' που σπάει κάθε σχέση πτυχίου-επαγγέλματος και εισάγει την πιστοποίηση των επαγγελματικών προσόντων.
- Ο διορισμός εκπαιδευτικών ανά περιφέρεια ή σχολική μονάδα συνδέεται με τη διοικητική μεταρρύθμιση "Καλλικράτης", και μαζί με το δόκιμο στάδιο του εκπαιδευτικού ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου για την κατάργηση οργανικών θέσεων, σχολικών μονάδων, για την επέκταση των ελαστικών σχέσεων στο σχολείο.
- Με την εισαγωγή στελεχών διοίκησης και manager στο σχολείο, τη μετατροπή του σε διοικητική μονάδα, την αξιολόγησή του στη βάση της επιχειρηματικής λειτουργίας, η κυβέρνηση χτίζει το πιο ταξικό, πιο ακριβό και διαφοροποιημένο σχολείο. Σε αυτό το σχολείο, ο διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί δεν θα έχουν παιδαγωγικό ρόλο, θα αναζητούν επενδυτές και "πελάτες".
- Η διαδικασία "αυτοαξιολόγησης" συνδέεται στενά με το σπάσιμο του ενιαίου χαρακτήρα του προγράμματος σπουδών και επιβάλλει πιο σφιχτούς όρους σύνδεσης του σχολείου με την αγορά».
Τονίζει ακόμη ότι «σε αυτό που η κυβέρνηση ονομάζει "νέο σχολείο" δεν είναι "πρώτα ο μαθητής", αλλά "πρώτα ο επενδυτής"! Είναι το σχολείο των μειωμένων πιστώσεων για την παιδεία κατά 900 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με το 2009, το σχολείο με τα 30αρια τμήματα, με τις απολύσεις ωρομίσθιων, με τη μείωση των προσλήψεων εκπαιδευτικών».
Κατηγορεί ακόμη την κυβέρνηση ότι «είναι αποφασισμένη να προετοιμάσει και να επιβάλλει εκείνο τον τύπο εκπαιδευτικού που θα υλοποιεί ενεργητικά και με αποφασιστικότητα την "παιδαγωγική" του λειτουργικού αναλφαβητισμού, της ημιμάθειας, της διάκρισης σε μαθητές που "παίρνουν και δεν παίρνουν τα γράμματα". Την εκπαιδευτική πολιτική της αναζήτησης πρόσθετων πόρων, χορηγών, της εφαρμογής των αντιδραστικών ευρωπαϊκών προγραμμάτων».
«Αυτές οι αντιδραστικές αλλαγές που υλοποιεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με την άμεση στήριξη ΝΔ-ΛΑΟΣ εντάσσονται στη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι οι αναγκαίοι εκσυγχρονισμοί για να προσαρμοστεί η Παιδεία στις ανάγκες κερδοφορίας του κεφαλαίου», προσθέτει.
Επικρίνει ακόμη τον ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ πως «αποδεχόμενος την επιχειρηματική δράση στην παιδεία, με τις θέσεις του υπέρ της αποκέντρωσης και της αξιολόγησης συγκαλύπτει την αντιδραστικό χαρακτήρα αυτών των μέτρων η κριτική του αποπροσανατολίζει».
Καλεί τέλος «όλους τους εργαζόμενους, τη νέα γενιά, τους εκπαιδευτικούς να απορρίψουν αυτά τα μέτρα, να παλέψουν για τα σύγχρονα δικαιώματά τους στη μόρφωση και στη δουλειά, για την ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης - ΕΕ - πλουτοκρατίας».
«Εκτός από τον δρόμο ανάπτυξης που υπηρετεί τα μονοπώλια υπάρχει δρόμος ανάπτυξης που υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες. Είναι ο δρόμος της λαϊκής εξουσίας, της κοινωνικοποίησης των μονοπωλίων, που μπορούμε να ανοίξουμε με ένα ισχυρό λαϊκό Μέτωπο πάλης και Ανατροπής», καταλήγει το ΚΚΕ.