Πολιτική
Τρίτη, 13 Απριλίου 2010 21:40

Υπόθεση Siemens: Στο επίκεντρο της εξεταστικής το C4I

Στο επίκεντρο της εξεταστικής επιτροπής της Βουλής, η οποία διερευνά την υπόθεση Siemens, βρίσκεται το σύστημα ασφαλείας των Ολυμπιακών Αγώνων C4 I.

Στο επίκεντρο της εξεταστικής επιτροπής για την υπόθεση Siemens βρίσκεται το σύστημα ασφαλείας των Ολυμπιακών Αγώνων C4 I.

Ο επικεφαλής των βουλευτών της ΝΔ στην επιτροπή Κωνσταντίνος Τζαβάρας παρουσίασε σήμερα τρία έγγραφα με ημερομηνία 23/12/2009 που υπογράφονται από τον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη Σπύρο Βούγια και συνυπογράφονται από την ηγεσία της ΕΛΑΣ για την πληρωμή 4 εκατ. ευρώ περίπου προς την SAIC, ανάδοχο εγκατάστασης του C4 I.

Κατηγόρησε μάλιστα το ΠΑΣΟΚ ότι δεν μπορεί από τη μία να απαξιώνει το σύστημα και από την άλλη να «το συντηρεί με το μόχθο του λαού».

Από την πλευρά του το ΠΑΣΟΚ χαρακτήρισε την πρωτοβουλία ως κίνηση εντυπωσιασμού, με το βουλευτή του κόμματος Παναγιώτη Ρήγα να κάνει λόγο για «πολιτική σπέκουλα» σε βάρος της κυβέρνησης και να σημειώνει ότι συνιστά συμβατική υποχρέωση η καταβολή των χρημάτων αυτών.

Καταθέτοντας ο αρχηγός της ΕΛΑΣ Λευτέρης Οικονόμου παραδέχθηκε ότι, αν από την προκαταρκτική διοικητική εξέταση που έχει διατάξει, προκύψουν ευθύνες και παραλείψεις της αναδόχου εταιρείας, δεν αποκλείεται να προχωρήσει σε καταγγελία της σύμβασης.

Μετά τη χθεσινή εξέταση των αρχηγών των σωμάτων ασφαλείας και ύστερα από αίτημα κυρίως των βουλευτών της αντιπολίτευσης, εξετάσθηκαν σήμερα κυρίως επιτελείς τεχνικοί που μετείχαν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στον έλεγχο των υποσυστημάτων του C4I.

Από το Λιμενικό Σώμα ο πλοίαρχος Γεώργιος Συβίτος παραδέχθηκε προβλήματα παραμετροποίησης, αλλά απέδωσε και στην έλλειψη ανταλλακτικών στην παραγγελία των οποίων δεν προχωρά το δημόσιο την αχρησία του συστήματος.

Αντιθέτως από το Πυροσβεστικό Σώμα οι επιτελείς της Υπηρεσίας 199 Κωνσταντίνος Πετρόπουλος και Βασίλειος Καζούκας μίλησαν για πλήρη αποτυχία να αναπτυχθεί το σύστημα στην υπηρεσία αμέσου ειδοποίησης για πυρκαγιά και αυτό με ευθύνη της SAIC.

Από την άλλη, αποκαλύφθηκε από την εξέταση των τεχνικών συμβούλων του υπουργείου Δημόσιας Τάξης (σήμερα Προστασίας του Πολίτη), Γεωργίου Καμπουράκη και Διονύση Ζαρκάδη ότι οι ίδιοι το Μάιο του 2007 και πριν τη σύνταξη της πέμπτης τροποποιητικής σύμβασης που έγινε επί υπουργίας Βύρωνα Πολύδωρα, με έκθεσή τους έκαναν λόγο για «ουσιώδεις αποκλίσεις» από τα συμφωνηθέντα τις οποίες χαρακτήρισαν καθοριστικές, ενώ το σύστημα AVL (σύστημα εντοπισμού οχημάτων) ως ακατάλληλο προς χρήση.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ