Το Twitter επεκτείνεται προσεκτικά στον κλάδο της διαφήμισης -πρόκειται για ένα συνετό πρώτο βήμα στην προσπάθειά της εταιρείας να δημιουργήσει έσοδα χωρίς να δυσαρεστήσει τους χρήστες.
Από τον Ρόμπερτ Σάιραν
Το Twitter ετοιμάζεται να κάνει ένα μικρό βήμα με το οποίο θα γίνει μια πραγματική επιχείρηση. Το κοινωνικό δίκτυο που απευθύνεται σε άτομα με σύνδρομο έλλειψης προσοχής επεκτείνεται προσεκτικά στον κλάδο της διαφήμισης. Οι διαφημίσεις θα περιορίζονται στις αναζητήσεις και όταν δεν έχουν την αναμενόμενη ανταπόκριση θα αποσύρονται. Πρόκειται για ένα συνετό πρώτο βήμα στο οποίο προχωρά το Twitter στην προσπάθειά του να δημιουργήσει έσοδα χωρίς να δυσαρεστήσει τους χρήστες του. Ωστόσο, μένουν ακόμη πολλά να γίνουν.
Παρότι οι χρήστες του Twitter στέλνουν περίπου 50 εκατομμύρια μηνύματα (tweets) ημερησίως –μέγεθος που μεγαλώνει με γρήγορους ρυθμούς– οι τρόποι χρηματοδότησης της επιχείρησης παραμένουν άγνωστοι. Είναι γεγονός ότι το Σεπτέμβριο το Twitter άντλησε κεφάλαια 100 εκατ. δολαρίων και ότι οι μετέπειτα συμφωνίες με τη Microsoft και τη Google αύξησαν τα έσοδα της εταιρείας κατά 25 εκατ. Η εταιρεία, όμως, χρειάζεται συχνές και μεγαλύτερες ενέσεις κεφαλαίων προκειμένου να διατηρήσει τους ρυθμούς ανάπτυξής της και να αντικρούσει τους ανταγωνιστές της, όπως το Facebook.
Όπως έχει αποδειχθεί από την εμπειρία των ανταγωνιστικών ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης, η επιθετική προβολή διαφημίσεων μπορεί να απωθήσει τους χρήστες. Η νεοσύστατη εταιρεία δεν χρειάζεται να ενισχύσει την εντύπωση που επικρατεί ότι τα tweets καλλιεργούν το ναρκισσισμό και αποτελούν ασκήσεις αυτοπροβολής. Με την πρώτη της αυτή προσπάθεια κατάφερε να αποκομίσει οφέλη με το μικρότερο δυνατό κόστος.
Το πρώτο είναι ότι οι διαφημίσεις θα προβάλλονται μόνο στο 10% των χρηστών. Με την πάροδο του χρόνου, το ποσοστό αυτό θεωρητικά θα αυξάνεται αλλά οι χρήστες θα έχουν το χρόνο να συνηθίσουν την ιδέα των χρηματοδοτούμενων tweets. Επιπλέον, οι διαφημίσεις τις οποίες οι χρήστες δεν προωθούν σε άλλους ή δεν προσθέτουν στα Αγαπημένα τους θα διαγράφονται. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται ότι στους πελάτες θα προβάλλονται μόνο οι διαφημίσεις που θεωρούνται χρήσιμες ή έστω και λίγο διασκεδαστικές. Έτσι, οι διαφημιστικές εταιρείες θα ξέρουν ότι τα χρήματά τους πιάνουν τόπο.
Με αυτό τον τρόπο, το Twitter θα επεκτείνει βαθμιαία τη διαφημιστική του δραστηριότητα πέρα από τα όρια του πειραματισμού. Πολλοί από αυτούς που επωφελούνται από την υπηρεσία απλώς αποφεύγουν τον ιστότοπο της εταιρείας και χρησιμοποιούν λογισμικό τρίτων μερών για να ταξινομούν και να προσθέτουν περιεχόμενο στα tweets. Σε αυτούς τους χρήστες θα στοχεύσει το δεύτερο βήμα της εταιρείας.
Παρότι η εταιρεία έχει κάνει ένα θετικό πρώτο βήμα για την αξιοποίηση των διαφημίσεων, η ισορροπία ανάμεσα στην επιθετική διαφήμιση και την ανάγκη δημιουργίας εσόδων θα γίνει πιο λεπτή σε βάθος χρόνου. Εάν το Twitter θέλει να επιτύχει το στόχο του για 1 δισεκατομμύριο χρήστες, θα πρέπει να έχει στην άκρη ένα γενναίο κομπόδεμα. Για το λόγο αυτό, η εταιρεία θα πρέπει να δημιουργεί έσοδα με την ίδια ευκολία που δημιουργούν tweets οι στάρλετ και οι ποπ σταρ.