Έντονη κριτική στην υπουργό Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, άσκησε η αρμόδια τομεάρχης της ΝΔ, Ελίζα Βόζεμπεργκ, με αφορμή το ν/σ για την εκπαίδευση, κάνοντας λόγο για σοβαρές ανακρίβειες και αναπάντητα κρίσιμα ερωτήματα.
Έντονη κριτική στην υπουργό Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, άσκησε η αρμόδια τομεάρχης της ΝΔ, Ελίζα Βόζεμπεργκ, με αφορμή το ν/σ για την εκπαίδευση, κάνοντας λόγο για σοβαρές ανακρίβειες και αναπάντητα κρίσιμα ερωτήματα.
Κάλεσε μάλιστα την κ. Διαμαντοπούλου «να αφήσει τις μεγαλόστομες ανακοινώσεις και τους τηλεοπτικούς μονολόγους και να παρουσιάσει, επιτέλους, ένα ολοκληρωμένο Σχέδιο Νόμου, ώστε να μπορέσει η Εκπαιδευτική Κοινότητα να συζητήσει ουσιαστικά και έχοντας γνώση του συνολικού περιεχομένου της πρότασης».
Ακολουθούν οι –σύμφωνα με την κ. Βόζεμπεργκ- ανακρίβειες και τα αναπάντητα ερωτήματα.
ΟΙ ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΕΣ
Μας είπε η Υπουργός:
- Ότι παρουσίασε Σχέδιο Νόμου.
Στην πραγματικότητα έκανε, για μία ακόμη φορά, παρουσίαση των προθέσεών της, δίχως να δώσει στη δημοσιότητα Σχέδιο Νόμου
- Ότι έγινε διαβούλευση και διάλογος.
Δεν συναντήθηκε, ποτέ μέχρι σήμερα, με την ΟΛΜΕ. Δεν άκουσε τα αιτήματα χιλιάδων εκπαιδευτικών. Δεν έδωσε συγκεκριμένο σχέδιο νόμου για να γίνει συζήτηση επί της ουσίας. Ακόμα και τα 3.500 χιλιάδες σχολεία είναι ελάχιστα σε ένα σώμα 200.000 εκπαιδευτικών
- Ότι θα απορροφηθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί που έχουν κατοχυρώσει ώριμα δικαιώματα διορισμού.
Είναι αδύνατον μέσα σε δύο χρόνια -και με τη μείωση των προσλήψεων- να συμβεί αυτό. Επομένως: ένας μεγάλος αριθμός αναπληρωτών/ωρομισθίων/ ειδικών κατηγοριών θα δει κόπους και θυσίες ετών να χάνονται άδικα.
- Ότι οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί είναι 18.000.
Είναι 10.000 αποσπασμένοι σε υπηρεσίες του Υπουργείου
- Ότι η βάση του 10 δεν προσέφερε αποτελέσματα.
Η υπουργός δε διαθέτει κανένα αξιόπιστο στοιχείο για τα αποτελέσματα της καθιέρωσης της βάσης. Ωστόσο, στοιχεία υπάρχουν για το επίπεδο σπουδών σε σχολές όπου εισάγονταν φοιτητές με επίδοση 4 και 5 στις εξετάσεις.
- Ότι η βάση του 10 αντιβαίνει στην παιδαγωγική λογική των εξετάσεων.
Καμία παιδαγωγική λογική δεν υπαγορεύει να μην υπάρχει όριο στις εξετάσεις. Είναι διαφορετικό να τις καταργήσουμε διαφορετικό να τις ευτελίζουμε και να τις απαξιώνουμε.
- Ότι προωθείται ο θεσμός της αξιολόγησης.
Δεν αξιολογείται κανείς τομέας ευθύνης του Υπουργείου, ενώ παραλείπεται το γεγονός ότι θεωρητικά όλες οι σχολικές μονάδες οφείλουν να καλύπτουν τις ίδιες προϋποθέσεις στέγης και υλικοτεχνικής υποδομής.
ΤΑ ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
- Ποιος ακριβώς είναι ο ρόλος του Μέντορα του δόκιμου εκπαιδευτικού; Θα έχει λόγο στην αξιολόγηση και τη μονιμοποίησή του;
- Πώς θα λειτουργήσουν οι υπηρεσίες του Υπουργείου, δίχως αποσπασμένους και γιατί, τελικά, όσοι αποσπώνται στις υπηρεσίες του παίρνουν προσαύξηση μορίων;
- Είναι κεντρική επιλογή της Κυβέρνησης η ανατροπή της πολιτικής στήριξης των πολυτέκνων οικογενειών με την κατάργηση του δικαιώματος διορισμού τους;
- Για πόσα χρόνια θα ισχύει η επιτυχία σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ και τι θα συμβεί αν κάποιος δεν έχει απορροφηθεί πριν τη διεξαγωγή του επόμενου;
- Πώς θα αποφασίζονται οι αποσπάσεις και ποιος θα αποφασίζει για τις "πραγματικές ανάγκες" και τα "πραγματικά κενά";
- Ποιος και με ποιο τρόπο θα δώσει το Πιστοποιητικό στους υποψηφίους εκπαιδευτικούς; Με ποια διαδικασία και πώς θα γίνει αυτό πριν τον επόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ;
- Ποιος φορέας, τελικά, θα αξιολογεί τους εκπαιδευτικούς και ποιο ρόλο θα παίξει η αξιολόγηση (τόσο των εκπαιδευτικών, όσο και των σχολικών μονάδων) στη συνέχεια;
- Έχει ανακαλέσει όπως δήλωνε τις "παράνομες" -όπως τις χαρακτήριζε- άδειες των κολεγίων;
- Θα υπάρξει διαβούλευση επί του πραγματικού κειμένου του νομοσχεδίου, όπως συμβαίνει σε κάθε χώρα που σέβεται τις δημοκρατικές διαδικασίες διαλόγου;