Τις ελληνικές θέσεις αναφορικά με τις επιπτώσεις της ηφαιστειακής στάχτης στις αερομεταφορές διαβίβασε ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Νίκος Σηφουνάκης στον αρμόδιο επίτροπο.
Τις ελληνικές θέσεις αναφορικά με τις επιπτώσεις της ηφαιστειακής στάχτης στις αερομεταφορές διαβίβασε ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Νίκος Σηφουνάκης στον αρμόδιο επίτροπο, καθώς δεν κατέστη τεχνικά δυνατό να συμμετάσχει από τη Γρανάδα όπου βρίσκεται για το ¶τυπο Συμβούλιο των υπουργών Τηλεπικοινωνιών και Κοινωνίας της Πληροφορίας της ΕΕ.
Το κείμενό του θα διαβαστεί και θα συζητηθεί στη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης.
Αναλυτικά οι ελληνικές θέσεις:
Ως βασική αρχή, η Ελλάδα υποστηρίζει την κοινή –ευρωπαϊκή- προσέγγιση στο πρόβλημα.
Όσον αφορά στην αντιμετώπιση του προβλήματος, η Ελλάδα θεωρεί ότι θα πρέπει να καθορίζεται –με δυναμικό τρόπο- (ήτοι, με στοιχεία από δορυφόρους που θα ανανεώνονται κάθε 6 ώρες) μια «περιορισμένη ζώνη απαγόρευσης πτήσεων» (πανευρωπαϊκά) (limited no-fly zone), που θα συμπεριλαμβάνει και περιοχές που γειτνιάζουν με την no-fly zone.
Παρά την πλήρη απαγόρευση πτήσεων, και για περιοχές όπου για όλη την προγραμματισμένη πτήση η συγκέντρωση στάχτης είναι σε πολύ χαμηλά όρια, τα κράτη μέλη θα μπορούν να επιτρέπουν στους αερομεταφορείς να διεξάγουν τις πτήσεις τους με δική τους ευθύνη, αφού τα κράτη παρέχουν λη την απαραίτητη πληροφόρηση. Κάθε αερομεταφορέας, πριν την διεξαγωγή των πτήσεων θα πρέπει να διεξάγει αναλυτικά τεστ ασφάλειας για τις συνθήκες πτήσης.
Παράλληλα με τις παρεμβάσεις για τις αεροπορικές μεταφορές, το Συμβούλιο Μεταφορών σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε να υποστηριχθούν οι χερσαίες και θαλάσσιες μεταφορές. Τέτοια μέτρα μπορεί να είναι η προσωρινή κατάργηση των περιορισμών ωρών οδήγησης (σε επίπεδα που δεν θα θίγεται η ασφάλεια μεταφορών), η ενίσχυση των σιδηροδρομικών δρομολογίων, η αύξηση χωρητικότητας σε βασικούς σιδηροδρομικούς διαδρόμους, κ.λπ.».