Με φόντο την οικονομική κρίση, το 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου στις Κάννες εγκαινιάζεται στις 12 Μαΐου, με την ιστορική περιπέτεια του Ρίντλεϊ Σκοτ «Ρομπέν των Δασών»: ένας ήρωας που κλέβει από τους πλούσιους για να μοιράσει στους φτωχούς, ίσως αγγίξει τις καρδιές του ευρωπαϊκού κοινού.
Λίγες μέρες αργότερα, ο χρηματιστής της θρυλικής ταινίας «Wall Street» (1987), Γκόρντον Γκέκο (Μάικλ Ντάγκλας) επιστρέφει θριαμβευτικά στη μεγάλη οθόνη, μετά από κάποια χρόνια στη φυλακή. ¶λλωστε το «Χρήμα δεν κοιμάται ποτέ», όπως είναι και ο τίτλος του πολυαναμενόμενου σίκουελ του Όλιβερ Στόουν.
Με φόντο την οικονομική κρίση, το 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου στις Κάννες εγκαινιάζεται στις 12 Μαΐου, με την ιστορική περιπέτεια του Ρίντλεϊ Σκοτ «Ρομπέν των Δασών»: ένας ήρωας που κλέβει από τους πλούσιους για να μοιράσει στους φτωχούς, ίσως αγγίξει τις καρδιές του ευρωπαϊκού κοινού.
Λίγες μέρες αργότερα, ο χρηματιστής της θρυλικής ταινίας «Wall Street» (1987), Γκόρντον Γκέκο (Μάικλ Ντάγκλας) επιστρέφει θριαμβευτικά στη μεγάλη οθόνη, μετά από κάποια χρόνια στη φυλακή. ¶λλωστε το «Χρήμα δεν κοιμάται ποτέ», όπως είναι και ο τίτλος του πολυαναμενόμενου σίκουελ του Όλιβερ Στόουν.
Οι ταινίες των Ρίντλεϊ Σκοτ και Όλιβερ Στόουν προβάλλονται εκτός συναγωνισμού μαζί με εκείνες των Γούντι ¶λεν («Υou will meet a tall dark stranger») και Στίβεν Φρίαρς («Τamara Drewe»).
Η φετινή διοργάνωση, δεν κρύβει ιδιαίτερες εκπλήξεις, καθώς το πρόγραμμα περιλαμβάνει καθιερωμένα, «φεστιβαλικά» ονόματα.
Στο διαγωνιστικό τμήμα ο Νικίτα Μιχάλκοφ ελπίζει να κερδίσει τον πολυπόθητο Χρυσό Φοίνικα που του είχαν αρνηθεί οι Κάννες το 1994 για τον «Ψεύτη ήλιο»: ο Ρώσος σκηνοθέτης είχε αποχωρήσει απογοητευμένος με το Μεγάλο Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής, καθώς ο Ταραντίνο του είχε κλέψει τη δόξα και την πρώτη θέση, με το «Pulp Fiction». Ευτυχώς τον είχε παρηγορήσει το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.Τώρα ο Μιχάλκοφ επιστρέφει στην κινηματογραφική αρένα με το σίκουελ της αρχικής επιτυχίας του, («Ψεύτης ήλιος Νο2»), μια ακριβή παραγωγή για τον ΒΆ Παγκόσμιο Πόλεμο που απέτυχε εμπορικά στην πατρίδα του.Η εκρηκτική προσωπικότητα του σκηνοθέτη, σε συνδυασμό με τις υψηλές διασυνδέσεις του στο Κρεμλίνο, έχουν δημιουργήσει μια μάλλον αρνητική εικόνα στη Ρωσία που ενδεχομένως να επηρέασε και την πορεία της ταινίας του στις κινηματογραφικές αίθουσες.
Αναμένεται όμως με ενδιαφέρον η «ετυμηγορία» της κριτικής επιτροπής που αποτελείται από τους Τιμ Μπάρτον (επικεφαλής), Μπενίσιο ντελ Τόρο, Κέιτ Μπεκινσέιλ, Τζοβάνα Μετσοτζόρνο, Βίκτορ Ερίθε, Σεχάρ Καπούρ, Εμανουέλ Καρέρ και Αλμπέρτο Μπαρμπέρα.
Τον Χρυσό Φοίνικα διεκδικούν συνολικά 18 ταινίες. Πιο αμφιλεγόμενο παρουσιάζεται το φιλμ του Γαλλο-αλγερινού Ρασίντ Μπουσαρέμπ «Hors La Loi» για τον αγώνα της ανεξαρτησίας της Αλγερίας.
Ο Ιρανός Αμπάς Κιαροστάμι επιστρέφει με το αισθηματικό δράμα «Θεωρημένο αντίγραφο»: ένας βρετανός συγγραφέας ερωτεύεται μια Γαλλίδα (Ζυλιέτ Μπινός) σε ένα χωριό της Τοσκάνης.
Ο Χαβιέ Μποβουά στο φιλμ του «Για τους θεούς και τους ανθρώπους» μας μεταφέρει σε ένα μοναστήρι στα βουνά του Μαγκρέμπ. Οκτώ Γάλλοι χριστιανοί καλόγεροι που ζουν σε αρμονία με τους μουσουλμάνους αδελφούς τους, έρχονται ξαφνικά αντιμέτωποι με τη βία και τον εξτρεμισμό.
Ο Μπερτράν Ταβερνιέ επιλέγει το ιστορικό δράμα («Η πριγκίπισσα του Μοντπενσιέ»), σκιαγραφώντας τις συγκρούσεις Καθολικών και Προστεσταντών στη Γαλλία του 1562.
Ο Μάθιου Αμαλρίκ σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στο φιλμ «Τουρνέ»: ένας πρώην τηλεοπτικός παραγωγός κάνει περιοδεία στη Γαλλία με μια ομάδα αμερικανίδων στρίπερ.
Η Αφρική εκπροσωπείται από τον Μοχαμάτ Σ. Χαρούν και την ταινία του «Ο άνθρωπος που κραύγαζε» για τον εμφύλιο πόλεμο στο Τσαντ.Από τη Νότια Κορέα υπάρχουν δύο αξιόλογες υποψηφιότητες: Στην «Υπηρέτρια» του Ιμ Σανγκσού, μια νεαρή κοπέλα διαλύει τους οικογενειακούς δεσμούς. Ο Λι Τσανγκ Ντονγκ, με διακρίσεις σε αρκετά φεστιβάλ, διαγωνίζεται με το τρυφερό δράμα του «Poetry»: μια ηλικιωμένη, εστέτ κυρία παίρνει μαθήματα ποίησης και αναζητεί την έμπνευσή της στην πεζή καθημερινότητα.
Ο Τακέσι Κιτάνο ζωγραφίζει με μελανά χρώματα έναν διεφθαρμένο κόσμο, χωρίς ήρωες, στο γκανγκστερικό θρίλερ του «Οutrage».
Ο Μάιλ Λι υπογράφει το κοινωνικό δράμα «Αnother day» («¶λλη μια μέρα») με βασικά θέματα τη μοναξιά, την οικογένεια και τη φιλία.
Ο Μεξικανός Αλεχάντρο Γκονζάλες Ιναρίτου στο «Beautiful», αναθέτει στον Χαβιέ Μπαρντέμ τον ρόλο ενός άντρα που κινείται στο περιθώριο της Βαρκελώνης.
Από τις ΗΠΑ έχουμε το κατασκοπικό θρίλερ του Νταγκ Λάιμαν «Fair game» βασισμένο σε μια πραγματική ιστορία, στη δημοσιογραφική αποκάλυψη ότι η σύζυγος ενός αμερικανού διπλωματικού ακόλουθου εργαζόταν ως πράκτορας της CIA.
Ο Ταϊλανδός Απιτσάπονγκ Γουερασεθακούλ στο μεταφυσικό δράμα «Ο θείος Μπόνμε που μπορεί να θυμηθεί τις προηγούμενες ζωές του», αντλεί έμπνευση από τις θεωρίες περί μετενσάρκωσης: ο ετοιμοθάνατος ήρωας επισκέπτεται τον τόπο γέννησης της πρώτης του ζωής.
Ο Γουανγκ Ξιαοσουάι επιστρέφει στο αγαπημένο του θέμα, την οικογένεια, στο «Chongqing Blues»: ένας καπετάνιος μαθαίνει ότι η αστυνομία πυροβόλησε το γιο του. Αρχίζει λοιπόν την έρευνα για να καταλάβει τι συνέβη κι ανακαλύπτει τον αντίκτυπο της απουσίας του στη ζωή του γιου του.
Ο Κορνέλ Μαντρούζκο (Ουγγαρία) στο «Τender son-The Frankenstein project» ξετυλίγει την ιστορία ενός σκηνοθέτη που ανακαλύπτει ότι ο άγνωστος γιος του έχει μετατραπεί σε δολοφόνο.
Από τη Ρωσία μας έρχεται και το φιλμ του Σεργκέι Λοζνίτσα «Ευτυχία μου εσύ»: ένας χαμένος οδηγός βρίσκεται κατά λάθος σε ένα ρωσικό χωριό όπου βασιλεύουν η ωμή βία και το ένστικτο της επιβίωσης.
Στο «La Nostra Vita» του Ντανιέλε Λουκέτι, ένας πατέρας έρχεται αντιμέτωπος με την απώλεια και την αδικία αλλά κατορθώνει να επιβιώσει συναισθηματικά χάρη στο γέλιο των παιδιών του. Πρωταγωνιστεί ο Έλιο Γκερμάνο, γνωστός από προηγούμενα έργα του ιταλού σκηνοθέτη.
Στο παράλληλο τμήμα του Φεστιβάλ «Ένα κάποιο βλέμμα», δίνουν τον τόνο ηλικιωμένοι δημιουργοί όπως ο Πορτογάλος Μανοέλ ντε Ολιβέιρα ο οποίος σε ηλικία 102 ετών εξακολουθεί να σκηνοθετεί («Αντζέλικα») και ο Ζαν Λυκ Γκοντάρ με τον «Σοσιαλισμό».
Για το πρόγραμμα ταινιών μικρού μήκους υπεύθυνος θα είναι ο Ατόμ Εγκογιάν, για το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη ο Γκαρσία Μπερνάλ,ενώ επικεφαλής στο τμήμα «Ένα κάποιο βλέμμα» θα είναι η σκηνοθέτις Κλερ Ντενί.