«Sex and the City No2»
Ο απαγορευμένος καρπός του αραβικού παραδείσου
H ταινία με μια ματιά: Τα χρόνια πέρασαν, αλλά τα τρομερά κορίτσια δεν έβαλαν μυαλό. Η Κάρι περνάει μια κρίση μέσης ηλικίας, χωρίς να έχει κλείσει ούτε δύο χρόνια έγγαμου βίου. Η Σάρλοτ έχει ανακαλύψει τη σκοτεινή πλευρά της μητρότητας και η Μιράντα έρχεται σε σύγκρουση με το αφεντικό της.
«Sex and the City No2»
Ο απαγορευμένος καρπός του αραβικού παραδείσου
H ταινία με μια ματιά: Τα χρόνια πέρασαν, αλλά τα τρομερά κορίτσια δεν έβαλαν μυαλό. Η Κάρι περνάει μια κρίση μέσης ηλικίας, χωρίς να έχει κλείσει ούτε δύο χρόνια έγγαμου βίου. Η Σάρλοτ έχει ανακαλύψει τη σκοτεινή πλευρά της μητρότητας και η Μιράντα έρχεται σε σύγκρουση με το αφεντικό της. Σε καλύτερη θέση βρίσκεται η Σαμάνθα η οποία κατορθώνει να εξασφαλίσει για όλη την παρέα ένα δωρεάν ταξίδι στο ¶μπου Ντάμπι. Όμως ακόμη και στον παράδεισο να πάνε, οι τέσσερις φίλες θα βρουν πάλι τον τρόπο να δαγκώσουν τον «απαγορευμένο καρπό» ώστε να γυρίσουν με συνοπτικές διαδικασίες στην κόλαση της Νέας Υόρκης.
Το πολυαναμενόμενο σίκουελ του Μάικλ Πάτρικ Κινγκ κατηγορήθηκε ως αντι-μουσουλμανικό, με αιχμή τις απείρου κάλλους προκλητικές σκηνές της Σαμάνθα αλλά και τα σχόλια των υπόλοιπων ηρωίδων για την καταπίεση που υφίστανται οι γυναίκες στις αραβικές χώρες.
Η ταινία ρίχνει το γάντι στον συντηρητισμό από τις πρώτες της σκηνές: ξεκινάει με έναν γάμο-υπερπαραγωγή δύο ομοφυλοφίλων, του Στάντφορντ και του ¶ντονι, σατιρίζοντας με απολαυστικό τρόπο το ρομαντικό κιτς και τις μικροαστικές εμμονές κάθε γαμήλιας τελετής. Από το μουσικοχορευτικό μέρος δεν θα μπορούσε να λείπει η Λάιζα Μινέλι, αφού …«εμφανίζεται όπου υπάρχει πληθώρα ομοφυλοφίλων». Στη συνέχεια, στο στόχαστρο των ηρωίδων μπαίνει η εικόνα της «νέας Μέσης Ανατολής», όπως διαφημίζεται για τουριστικούς λόγους από τον σεϊχη Χαλίντ.
Το ¶μπου Ντάμπι παρουσιάζεται ως ένας περίεργος παράδεισος που ενσωματώνει τις δυτικές καταναλωτικές συνήθειες, αφήνοντας απΆ έξω το ζήτημα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της ελευθερίας των γυναικών. Η αντίθεση αυτή, είναι εμφανής σε πολλά σημεία της ταινίας. Τη στιγμή που η Σαμάνθα διώκεται για προσβολή της δημοσίας αιδούς, οι δρόμοι του ¶μπου Ντάμπι είναι γεμάτοι από την αφίσα ενός χολιγουντιανού μπλοκμπαστερ με φόντο τους εξωτικούς αμμόλοφους της Ανατολής.
Στις πιο αμφιλεγόμενες κωμικές σκηνές συγκαταλέγεται κι εκείνη που δείχνει τις μουσουλμάνες γυναίκες να φυγαδεύουν μυστικά τις άτακτες Αμερικανίδες φορώντας κάτω από τις μπούργκες τους την τελευταία λέξη της μόδας .
Η εικόνα του μουσουλμάνου όμως δεν σκιαγραφείται μόνο με αρνητικό τρόπο. Για παράδειγμα, όταν η Κάρι ξεχνάει το διαβατήριό της σε ένα κατάστημα, ο ηλικιωμένος έμπορος της συμπεριφέρεται με απαράμιλλη τιμιότητα και αξιοπρέπεια- μια αναγνωρίσιμη θετική πτυχή της αραβικής κουλτούρας- ενώ σε μια άλλη σκηνή , η ίδια ηρωίδα συμμερίζεται τα προβλήματα του υπηρέτη της.
Η ταινία έχει μια καθαρά φεμινιστική οπτική και από τα πυρά δεν ξεφεύγουν ούτε οι λεγόμενοι «απελευθερωμένοι» δυτικοί άντρες. Η Μιράντα ανακαλύπτει ότι υπάρχει ένα όριο στην ιεραρχία, όταν είσαι γυναίκα και θεωρεί ότι το αφεντικό της πολύ άνετα θα της φορούσε μπούργκα.
Η πέτρα του σκανδάλου, η Σαμάνθα, ξεπερνάει τα όρια ως συνήθως, αλλά οι φίλες της προσπαθούν διακριτικά να την επαναφέρουν στην τάξη. Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που τους βάζει σε μπελάδες. Δεν την έχουν διώξει μόνο από το συντηρητικό ¶μπου Ντάμπι αλλά και παλαιότερα από το πάρτι του «ειδώλου» της Χιου Χέφνερ (στην τηλεοπτική σειρά).
Η διάρκεια της ταινίας-δυομισι ώρες- δεν πρόκειται να ενοχλήσει τους φανατικούς οπαδούς της τηλεοπτικής σειράς. Τα «κορίτσια» συμβολίζουν τις νευρώσεις της μέσης Αμερικανίδας αλλά και την ατίθαση, ανώριμη πλευρά κάθε γυναίκας. Το «Sex and the City No2» εν μέσω οικονομικής κρίσης και γενικότερης απαισιοδοξίας, αποτελεί μια χιουμοριστική φυγή από την πραγματικότητα. Εξάλλου, παρά το γνωστό καταναλωτικό μένος τους, η Κάρι, η Σαμάνθα, η Σάρλοτ και η Μιράντα ανακαλύπτουν με τη γνωστή τους αφέλεια ότι η χλιδή, η καριέρα και το αέναο κυνήγι της τελειότητας δεν φέρνουν την ευτυχία. Τα γυρίσματα έγιναν σε εντυπωσιακές τοποθεσίες του Μαρόκο.
Πρωταγωνιστούν :Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, Κριστίν Ντέιβις, Σίνθια Νίξον, Κιμ Κατράλ, Κρις Νοθ, Ντέιβιντ Εϊγκενμπεργκ, Έβαν Χάντλερ, Νόα Μιλς, Μάιλι Σάιρους, Πενέλοπε Κρουζ, Λάιζα Μινέλι, Τζον Κορμπέτ.
Η ταινία προβάλλεται στους κινηματογράφους από τη Village Films.
«Δέκα μικροί νέγροι»
Ένα πάρτι μυστηρίου χωρίς οικοδεσπότη
H ταινία με μια ματιά: Ένας μυστηριώδης πλούσιος, ο κ. Όουεν, προσκαλεί δέκα ανθρώπους, διαφορετικής κοινωνικής προέλευσης, στο απομονωμένο σπίτι του, στην κορυφή ενός βουνού. Όταν οι καλεσμένοι βρίσκονται αποκλεισμένοι εξαιτίας της κακοκαιρίας, ο «αόρατος» οικοδεσπότης εξαπολύει ένα μαγνητοφωνημένο κατηγορητήριο εναντίον τους αποκαλύπτοντας το ένοχο παρελθόν τους. Στη συνέχεια, ακολουθώντας τα λόγια του παιδικού τραγουδιού «Δέκα μικροί νέγροι», αρχίζει να τους εξουδετερώνει έναν- έναν. Τα υποψήφια θύματα προσπαθούν εναγωνίως να ανακαλύψουν την ταυτότητα του παρανοϊκού δολοφόνου.
Ο Τζορτζ Πόλοκ προσάρμοσε το γνωστό μυθιστόρημα της Αγκάθα Κρίστι στο απελευθερωμένο πνεύμα της δεκαετίας του Ά60: η ιστορία δεν τοποθετείται σε νησί, όπως στο μυθιστόρημα, αλλά σε ένα απομονωμένο χειμερινό θέρετρο. Ο αρχικός χαρακτήρας της γεροντοκόρης αντικαθίσταται από μια σταρ. Ένας από τους φόνους διαπράττεται στο τελεφερίκ και δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στη δράση και στις συγκρούσεις των προσώπων. Επιπλέον υπάρχουν και σκηνές προγαμιαίου σεξ, με την εντυπωσιακή Σίρλεϊ Ίτον, (το μελλοντικό κορίτσι του Τζέιμς Μποντ) να ενσαρκώνει μια ανεξάρτητη, νεαρή γραμματέα.
Η κλειστοφοβική ατμόσφαιρα του έργου ενισχύεται από την αμοιβαία καχυποψία των καλεσμένων, οι οποίοι κατασκοπεύουν ο ένας τον άλλο, πίσω από κλειστές πόρτες, προτού καν εμφανιστεί ο άγνωστος διώκτης τους. Μια από τις πρωτοτυπίες της σκηνοθεσίας είναι ότι δίνει το χρόνο στον θεατή να μαντέψει το δολοφόνο, αφήνοντάς τον να σκεφτεί υπό τους ρυθμικούς χτύπους ενός ρολογιού στις τελευταίες σκηνές.
Ο Πόλοκ, πριν τους «Δέκα μικρούς νέγρους» είχε βασίσει μια σειρά ταινιών σε έναν από τους δημοφιλέστερους χαρακτήρες της Αγκάθα Κρίστι, τη Μις Μαρπλ. Ωστόσο πρώτος ο Ρενέ Κλαιρ είχε μεταφέρει τους «Δέκα μικρούς νέγρους» στο πετυχημένο του φιλμ «And then there were none» («Και μετά δεν έμεινε κανείς») το 1945, μένοντας περισσότερο πιστός στο πρωτότυπο κείμενο.
Σε αντίθεση με την κινηματογραφική εκδοχή του Τζορτζ Πόλοκ , στο βιβλίο όλοι οι ήρωες πεθαίνουν στο τέλος. Η Αγκάθα Κρίστι είχε εξηγήσει αυτή την επιλογή της λέγοντας ότι «επειδή ήταν τόσο δύσκολο να το κάνω η ιδέα με ενθουσίαζε. Δέκα άνθρωποι έπρεπε να πεθάνουν χωρίς αυτό να φαίνεται γελοίο και χωρίς να αποκαλύπτεται ο δολοφόνος»…
H ταινία προβάλλεται στους κινηματογράφους από τη New Star.
«Η τριλογία της αμφισβήτησης»
Στις ενδιαφέρουσες επανεκδόσεις της εβδομάδας περιλαμβάνεται και το κινηματογραφικό αφιέρωμα σε ταινίες που αποτύπωσαν τις κοινωνικές και πολιτικές διεκδικήσεις της δεκαετίας του Ά60 στην Ευρώπη και την Αμερική. Από τις 27 Μαϊου-2 Ιουνίου στον Κινηματογράφο Ιντεάλ (Πανεπιστημίου 46) θα προβάλλονται το ντοκιμαντέρ του Ρομάν Γκουπίλ για τον Μάη του Ά68 «Να πεθαίνεις στα τριάντα», το «Punishment Park» του Πίτερ Γουότκινς και το αισθηματικό δράμα «Zabriskie Point» του Μικελάντζελο Αντονιόνι, για την ταραγμένη Αμερική της δεκαετίας του Ά60 .
Η ασπρόμαυρη ταινία του Ρομάν Γκουπίλ, με σπάνιες σκηνές από τη γαλλική εξέγερση, τιμήθηκε με τη Χρυσή Κάμερα στο Φεστιβάλ των Καννών το 1982. Ο Πίτερ Γουότκινς καυτηρίασε τη βία της διακυβέρνησης Νίξον, οποίος είχε υποχρεώσει πολλά μέλη του αντιπολεμικού κινήματος για το Βιετνάμ να διασχίσουν επί τρεις μέρες την έρημο της Καλιφόρνιας, χωρίς νερό και τροφή, κυνηγημένοι από την εθνοφρουρά. Ο Αντονιόνι, από την άλλη πλευρά, σκιαγραφεί τη σεξουαλική επανάσταση και τις δυνάμεις καταστολής της αμερικανικής κοινωνίας, με αφετηρία την ερωτική ιστορία ενός καταζητούμενου νεαρού φοιτητή. Και οι τρεις ταινίες θα προβάλλονται με ενιαίο εισιτήριο 8 ευρώ. Διανομή: Νew Star
«Ένα τρελό, τρελό τζακούζι» >(«Hot tub time machine»)
Νοσταλγία για τη δεκαετία του ΅80
Η ταινία με μια ματιά: Ο εκκεντρικός Λου μετά από μια ξέφρενη νύχτα οινοποσίας καταλήγει στο νοσοκομείο. Οι δύο φίλοι του, ο ¶νταμ και ο Νικ επειδή τον υποψιάζονται ότι έκανε απόπειρα αυτοκτονίας, κανονίζουν μια μικρή εκδρομή σε ένα χειμωνιάτικο θέρετρο, στο οποίο είχαν πάει πριν είκοσι χρόνια. Στην παρέα προστίθεται και ο εθισμένος με το internet ανιψιός του ¶νταμ, ο Τζέικομπ. Προκειμένου να ξεπεράσουν την απογοήτευσή τους από την γενικότερη παρακμή της άλλοτε τουριστικής πόλης, οι τέσσερις άντρες μπαίνουν μεθυσμένοι στο τζακούζι του ξενοδοχείου και ξυπνούν το έτος 1986. Έχουν μια μικρή ευκαιρία να γυρίσουν πίσω, μόνο αν επαναλάβουν τα λάθη του παρελθόντος.
Mια μέτρια κωμωδία του Στιβ Πινκ , με φόντο τον κιτς σουρεαλισμό της δεκαετίας του Ά80. Πρωταγωνιστής δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από τον Τζον Κιούζακ, ο οποίος έγινε διάσημος χάρη στις καλτ νεανικές ταινίες της εν λόγω δεκαετίας, (π.χ. «Το σίγουρο κρεβάτι», «Ο άσσος της χυλόπιττας», «Πες το όπως θες») ενώ ανήκε στη γενιά των νεαρών τότε σταρ Ντέμι Μουρ, Ρομπ Λόου, Ματ Ντίλον κ.α. Το «Τρελό τζακούζι» στις καλύτερες στιγμές του αποτελεί εξωφρενική παρωδία των ταινιών επιστημονικής φαντασίας με θέμα τα ταξίδια στο χρόνο. Η δεκαετία του Ά80 αναβιώνει εντυπωσιακά μέσα από φωτεινά χρώματα, μουσικές διαδρομές, ψυχροπολεμική ρητορική και εκκεντρικά χτενίσματα. Ο Κιούζακ χαρακτηρίζει την ταινία «μια βουτιά στην μη πολιτική ορθότητα της εποχής. Μπορεί να γίνεται αρκετά πρόστυχη-αλλά με έναν απίστευτα διασκεδαστικό τρόπο».
Παίζουν οι: Τζον Κιούζακ, Ρομπ Κόρντρι, Κρεγκ Ρόμπινσον, Κλαρκ Ντιουκ, Κρίσπιν Γκλόβερ και Τζέβι Τσέις.
Η ταινία προβάλλεται στους κινηματογράφους από την Οdeon
«Τριχωτή επίθεση» («Furry Vengeance»)
Τα δάση επιτίθενται στους καταπατητές τους
H ταινία με μια ματιά: Ένας κτηματομεσίτης μετακομίζει από το Σικάγο στο Όρεγκον, μιας και πρέπει να επιβλέψει το κτίσιμο ενός οικισμού. Όταν όμως η τελευταία του δουλειά απειλεί τα σπίτια των ζώων του τοπικού δάσους, τα ίδια τα ζώα αναζητούν εκδίκηση, μετατρέποντας ένα δρόμο υπό κατασκευή σε ένα πεδίο μάχης επικών διαστάσεων. Η μάχη της φύσης ενάντια στον άνθρωπο μόλις άρχισε…
Δεν διοργανώθηκε δημοσιογραφική προβολή για την κωμωδία του Ρότζερ Κάμπλ. Στην ταινία, η Μπρουκ Σιλντς επιστρέφει στην μεγάλη οθόνη, με συμπρωταγωνιστή τον Μπρένταν Φρέιζερ. Το υπόλοιπο καστ αποτελείται από τους οι Ρίκι Γκαρσία, Κεν Τζεόνγκ και Ματ Πρόκοπ. Οι σεναριογράφοι Μάικλ Καρνς και Τζος Γκίλμπερτ εμπνεύστηκαν την ιστορία του έργου μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές στη Νότια Καλιφόρνια το 2004.
H ταινία προβάλλεται στους κινηματογράφους από την Odeon.