«Επαγγελματίας καρδιοκατακτητής»
Καλοκαιρινός έρωτας στο Μονακό
H ταινία με μια ματιά: Ο γοητευτικός ¶λεξ, μαζί με την αδελφή του Μέλανι, έχουν ανακαλύψει μια επικερδή επιχείρηση: αναλαμβάνουν επαγγελματικά να διαλύουν τους γάμους μίζερων ζευγαριών, με την προσθήκη ενός «τρίτου προσώπου» κατά παραγγελία.
«Επαγγελματίας καρδιοκατακτητής»
Καλοκαιρινός έρωτας στο Μονακό
H ταινία με μια ματιά: Ο γοητευτικός ¶λεξ, μαζί με την αδελφή του Μέλανι, έχουν ανακαλύψει μια επικερδή επιχείρηση: αναλαμβάνουν επαγγελματικά να διαλύουν τους γάμους μίζερων ζευγαριών, με την προσθήκη ενός «τρίτου προσώπου» κατά παραγγελία. Όλα αλλάζουν όταν τα χρέη του γοητευτικού ¶λεξ τον ωθούν να αναλάβει την περίπτωση της Ζουλιέτ, μιας πλούσιας νεαρής που σκοπεύει να παντρευτεί τον αγαπημένο της Τζόναθαν, κόντρα στην επιθυμία του πατέρα της. Έναντι αδράς αμοιβής, από τον τελευταίο, ο ¶λεξ αναλαμβάνει δράση ως σωματοφύλακας και υποψήφιος εραστής. Αλλά η Ζουλιέτ είναι απρόβλεπτη αντίπαλος…
Η ρομαντική κωμωδία του Πασκάλ Σομέιγ σηματοδοτεί την αβάσταχτη ελαφρότητα της θερινής ραστώνης, με την προβολή ανάλογων ταινιών που περιέχουν στον υπέρτατο βαθμό εντυπωσιακά παραθαλάσσια τοπία και γλυκερές ερωτικές ιστορίες.
Στον πρωταγωνιστικό ρόλο, ο Ρομάν Ντουρί (¶λεξ) σώζει κάπως τα προσχήματα, χάρη στο κωμικό του ταλέντο και το νευρώδες παίξιμο, ενώ αντίστροφα η Βανέσα Παραντί στο ρόλο του πλουσιοκόριτσου-αίνιγμα που υποτίθεται ότι κρύβει την φωτιά κάτω από τον πάγο, δεν αποδίδει πειστικά τις ψυχολογικές μεταπτώσεις της ηρωίδας.
Αναμφίβολα το πρώτο μέρος της ταινίας είναι το καλύτερο, επειδή διαθέτει στοιχεία παρωδίας για τις μελό ερωτικές ιστορίες της μεγάλης οθόνης και τα κλισέ περί αδελφών ψυχών.
Στο πλαίσιο αυτό σατιρίζεται ανελέητα η ταινία «Dirty Dancing», μια από τις αγαπημένες κινηματογραφικές επιλογές της Ζουλιέτ που χρησιμοποιείται ως πολιορκητικός κριός από τον ¶λεξ για να ανοίξει την καρδιά της.
Η Μέλανι και ο αδέξιος Μαρκ, διευθύνουν την «επιχείρηση αποπλάνησης» με πολύπλοκα συστήματα παρακολούθησης και χαρίζουν κάποιες στιγμές γέλιου. Όμως όσο εξελίσσεται η πλοκή τόσο το βάρος μετατοπίζεται στην εντελώς προβλέψιμη ερωτική ιστορία των δύο πρωταγωνιστών, με κάποιες σκηνές να θυμίζουν έντονα διαφημιστικά σποτ από γνωστή μάρκα ποτού. Πάντως το γαλλικό κοινό δεν φάνηκε να αποθαρρύνθηκε από τις εμφανείς αδυναμίες της ταινίας, καθώς στους πρώτους δύο μήνες προβολής της, έσπευσαν πάνω από 3,5 εκατομμύρια θεατές. Τα γυρίσματα της ταινίας έγιναν σε εντυπωσιακές τοποθεσίες του Μονακό, του Μαρόκου και της γαλλικής Νίκαιας.
Παίζουν οι : Ρομάν Ντουρί, Βανέσα Παραντί, Φρανσουά Ναμιέν, Έλενα Νογκέρα, ¶ντριου Λίνκολν, Ζακ Φραντς.
Η ταινία προβάλλεται στους κινηματογράφους από την Οdeon.
«Killers»
Αμερικανικό όνειρο σε οικογενειακη συσκευασία
Η ταινία με μια ματιά: Η Τζεν Κόρνφελντ βρίσκεται στη γαλλική Ριβιέρα για διακοπές, προσπαθώντας να ανανήψει μετά από έναν επώδυνο χωρισμό, με την πιο ακατάλληλη παρέα: τους υπερπροστατευτικούς γονείς της. Η τύχη της χαμογελάει και φέρνει στο δρόμο της τον γοητευτικό Σπένσερ Έιμις, ο οποίος σύντομα τη ζητάει σε γάμο. Το νεόνυμφο ζευγάρι μετακομίζει στα αμερικανικά προάστια και απολαμβάνει μια ήσυχη ζωή. Μετά από τρία χρόνια ανέφελου έγγαμου βίου, ο Σπένσερ γίνεται ξαφνικά στόχος αδίστακτων εκτελεστών και η Τζεν συνειδητοποιεί έστω και καθυστερημένα, ότι της έχει διαφύγει μια «μικρή» λεπτομέρεια: ο καλός της εργαζόταν ως κατάσκοπος και πληρωμένος δολοφόνος. Μετά από αυτή την ανακάλυψη πασχίζει να κρατήσει τα προσχήματα με τους γονείς και τους γείτονες, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία.
O Ρόμπερτ Λούκετιτς μετά τη «Γυμνή αλήθεια» επιλέγει και πάλι ως πρωταγωνίστρια την Κάθριν Χάιγκλ (την τηλεοπτική Ίζι στο GreyΆs Anatomy). Στη νέα του δουλειά αντλεί τις σκηνές δράσης από τις κατασκοπικές περιπέτειες ενώ παράλληλα απομυθοποιεί την οικογενειακή συσκευασία του αμερικανικού ονείρου, με μαύρο χιούμορ. Οι πιο κωμικές στιγμές της ταινίας τροφοδοτούνται από την απόγνωση και τη σοβαροφάνεια των πρωταγωνιστών, καθώς προσπαθούν πάση θυσία να διατηρήσουν την επίφαση μιας φυσιολογικής ζωής, στα αμερικανικά προάστια, με τα άνετα σπίτια, τους φιλικούς γείτονες και τα πεθερικά σε απόσταση βολής.
Μέσα από συνεχόμενες ανατροπές, η γαλήνια ζωή της Τζεν ξεφεύγει από τα προβλεπόμενα όρια της καθημερινής ρουτίνας. Ο «σπιτόγατος» Σπένσερ μεταμορφώνεται σε έναν άντρα που ζει στην κόψη του ξυραφιού. Αντίστοιχα, οι «φιλήσυχοι» άνθρωποι της διπλανής πόρτας, έχοντας ως κίνητρο το κέρδος, προσπαθούν να εκτελέσουν ένα ακριβό συμβόλαιο θανάτου με στόχο τον Σπένσερ. Οι μορφές τους είναι οικείες και γιΆ αυτό πιο τρομακτικές. Κάποιους από αυτούς σίγουρα τους έχουμε συναντήσει κι εμείς οι ίδιοι-οι τύποι τους είναι αναγνωρίσιμοι.
Η περιχαράκωση στο στενό οικογενειακό και κοινωνικό περίγυρο, το αέναο κυνήγι της σταθερότητας και της ασφάλειας και η επιρροή των γονεϊκών προτύπων στην προσωπική ζωή, αποτελούν μερικά από τα θέματα του σεναρίου. Ωστόσο το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι πολύ πιο ενδιαφέρον εάν δεν επικρατούσε τελικά ένα μάλλον «εύκολο» χιούμορ. Παίζουν οι Κάθριν Χάιγκλ, ¶στον Κούτσερ, Τομ Σέλεκ, Κάθριν ΟΆ Χάρα.
H ταινία προβάλλεται στους κινηματογράφους από τη Filmopolis.
«Τηλεφωνήσατε: Ασφάλεια Αμέσου Δράσεως»
Ένα αριστούργημα του Χίτσκοκ σε επανέκδοση
Η ταινία με μια ματιά: Ένας πρώην πρωταθλητής του τένις, ο Τόνι, σχεδιάζει τη δολοφονία της γυναίκας του, Μαργκότ, όταν ανακαλύπτει ότι αυτή διατηρεί ερωτική σχέση με έναν συγγραφέα αστυνομικών μυθιστορημάτων. Υποκινούμενος από ζήλια, μίσος και απληστία ο Τόνι στέλνει έναν εκτελεστή για να ξεφορτωθεί τη σύζυγό του, εξασφαλίζοντας για τον εαυτό του το τέλειο άλλοθι. Όμως η απόπειρα δολοφονίας αποτυγχάνει, καθώς το υποψήφιο θύμα σκοτώνει τον παρΆ ολίγον δολοφόνο της. Το αρχικό σχέδιο εξόντωσης της Μαργκότ παίρνει πλέον νέα τροπή.
Η Γκρέις Κέλι, κατέχει εξέχουσα θέση στο κινηματογραφικό πάνθεον με τις ξανθιές πρωταγωνίστριες του Χίτσοκ. Μπορούμε να τη θαυμάσουμε ξανά στην επανέκδοση του κλασικού θρίλερ του διάσημου σκηνοθέτη «Τηλεφωνήσατε: Ασφάλεια Αμέσου Δράσεως».
Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο θεατρικό του Φρέντερικ Κνοτ που μεσουράνησε στις σκηνές του Λονδίνου και της Νέας Υόρκης, το 1952. Ο Χίτσοκ δημιουργεί τη γνώριμη κλειστοφοβική ατμόσφαιρα, μέσα από ένα εξαιρετικό μοντάζ που δίνει διαφορετική προοπτική στους εσωτερικούς χώρους της ταινίας. Στη θεατρική εκδοχή του έργου, οι ήρωες κινούνται αποκλειστικά στο σαλόνι ενός διαμερίσματος. Ο Χίτσοκ διατήρησε περίπου τον ίδιο χώρο δράσης, προσθέτοντας ελάχιστες σκηνές από ένα κλαμπ, μια αίθουσα δικαστηρίου και εικόνες του δρόμου από το παράθυρο.
Σε αντίθεση με τα έργα μυστηρίου της Αγκάθα Κρίστι, όπου το ζητούμενο είναι η ανεύρεση του δολοφόνου, το έργο «Τηλεφωνήσατε: Ασφάλεια Αμέσου Δράσεως», αποκαλύπτει εξαρχής τον ένοχο και την προσπάθειά του να σκηνοθετήσει το τέλειο έγκλημα, για να εκδικηθεί την άπιστη σύζυγό του και να οικειοποιηθεί την τεράστια περιουσία της.
Η τελειομανία του ¶λφρεντ Χίτσκοκ, χρωμάτισε τα γυρίσματα του έργου. Βλέποντας ένας μέρος του φιλμ, ο διάσημος σκηνοθέτης διέταξε να γυριστεί από την αρχή μια σκηνή, γιατί το όπλο του φόνου δεν είχε την κατάλληλη λάμψη.
Ο Κάρι Γκραντ είχε ενθουσιαστεί με τον ρόλο του Τόνι, όταν είχε δει το έργο στο Μπρόντγουεϊ και ήθελε να πρωταγωνιστήσει στην κινηματογραφική μεταφορά του. Όμως οι υπεύθυνοι των Στούντιο με τους οποίους είχε υπογράψει συμβόλαιο, τον απέτρεψαν, με τον ισχυρισμό ότι το κοινό δεν θα τον αποδεχόταν στο ρόλο ενός στυγνού εγκληματία που θέλει να δολοφονήσει τη γυναίκα του. Ο Ρέι Μίλαντ υποδύθηκε τελικά τον Τόνι ενώ η Γκρέις Κέλι , η μετέπειτα πριγκίπισσα του Μονακό, ενσάρκωσε τη μυστηριώδη και διφορούμενη Μαργκότ.
Στην ταινία παίζουν οι : Ρέι Μίλαντ, Γκρέις Κέλι, Ρόμπερτ Κάμινγκς, Τζον Γουίλιαμς, ¶ντονι Ντόουσον, Πάτρικ ¶λεν. Η ταινία προβάλλεται στους κινηματογράφους από τη SevenFilms.
Αφιέρωμα στον Ζαν Λυκ Γκοντάρ
Δύο αντιπροσωπευτικές και λιγότερο προβεβλημένες ταινίες του μεγάλου δημιουργού, του «νέου κύματος», προβάλλονται στον κινηματογράφο ¶στυ (Κοραή 4, στάση μετρό: Πανεπιστήμιο) από τις 10-16 Ιουνίου. Πρόκειται για τα φιλμ «Αρσενικό, θηλυκό» (1966) και «Δύο ή τρία πράγματα που ξέρω γιΆ αυτήν» (1967).
Η πρώτη ταινία σκιαγραφεί «Τα παιδιά του Μαρξ και της coca-cola», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, ακολουθώντας τις διαφορετικές πορείες των νεαρών πρωταγωνιστών. Ο Ζαν Πιερ Λεό ερμηνεύει το ρόλο του ιδεαλιστή Πωλ και η Σαντάλ Γκογιά της συντρόφου του Ματίλντ, μιας ανερχόμενης τραγουδίστριας. Δίπλα τους φίλοι και συνεργάτες συνθέτουν ένα πλέγμα σχέσεων αποκαλυπτικών για τα ήθη της εποχής. Ο Γκοντάρ δημιουργεί ένα καλειδοσκόπιο της δεκαετίας του Ά60, παρουσιάζοντας με την ιδιαίτερη ματιά του, τις πολιτικές αντιλήψεις και τη σεξουαλική απελευθέρωση της νεολαίας. Από τον Σαρλ ντε Γκωλ και τον Αντρέ Μαλρώ, ως τον Μπομπ Ντύλαν και την Μπριζίτ Μπαρντό - η οποία κάνει μια σύντομη εμφάνιση σε ένα μπιστρό, ο Γκοντάρ αιχμαλωτίζει με τον φακό του το πνεύμα της πιο ανήσυχης δεκαετίας. Στην ταινία «Αρσενικό, θηλυκό» πρωταγωνιστούν οι Ζαν Πιερ Λεό, Μισέλ Ντεμπόρ, Μαρλέν Ζομπέρ, Σαντάλ Γκογιά.
Στο έργο του «Δύο ή τρία πράγματα που ξέρω γιΆ αυτήν» ο σκηνοθέτης διαψεύδει τη θεωρία ότι για φτιάξει κανείς ένα φιλμ χρειάζονται μια γυναίκα κι ένα όπλο. Η πρωταγωνίστριά του, η Μαρίνα Βλαντί, ενσαρκώνει ουσιαστικά το ίδιο το Παρίσι και η εκπόρνευσή της, αντανακλά την αντίστοιχη έκλυση ηθών των αστικών και μικροαστικών στρωμάτων της γαλλικής κοινωνίας που μένουν απαθή μπροστά στα γεωπολιτικά παιχνίδια του Ψυχρού Πολέμου. Όσο για το όπλο, αυτό βρίσκεται ως παιχνίδι στα χέρια του μικρού γιου της ηρωίδας, ο οποίος βλέπει περίεργους εφιάλτες για τον πόλεμο στο Βιετνάμ.
Η χαρακτηριστική ψιθυριστή φωνή του Γκοντάρ θέτει από τις πρώτες σκηνές το πολιτικό πλαίσιο της ταινίας, ενώ η νοικοκυρά-πόρνη μοιράζεται με τους θεατές της πιο ανομολόγητες σκέψεις της. Ο Γκοντάρ επιτίθεται με έναν καταιγισμό εικόνων στον καταναλωτισμό, την αποξένωση, την πολιτική απάθεια και την υποκρισία, επιστρατεύοντας τις πιο ριζοσπαστικές τεχνικές του. Πρωταγωνιστούν οι Μαρίνα Βλαντί, Αν Ντιπρέ, Ζόζεφ Ζεράρ.
H ταινία προβάλλεται από την Art Free.
ΜΑΝΙΑ ΣΤΑΪΚΟΥ