Πολιτιστικά
Πέμπτη, 17 Ιουνίου 2010 08:05

Οι κινηματογραφικές πρεμιέρες της εβδομάδας

«Γράμματα στην Ιουλιέτα»

Μια Αμερικανίδα στη Βερόνα

H ταινία με μια ματιά: Η νεαρή Σόφι , ανερχόμενη δημοσιογράφος, ταξιδεύει στη Βερόνα μαζί με τον αρραβωνιαστικό της Βίκτορ, λίγο πριν το γάμο τους. Στην πιο ρομαντική πόλη της Ιταλίας, η Σόφι ανακαλύπτει τις «γραμματείς της Ιουλιέτας» που απαντούν σε χιλιάδες γράμματα αγάπης από όλο τον κόσμο. Τυχαία η ηρωίδα ανακαλύπτει ένα γράμμα που χρονολογείται από το 1951 και γράφει τη δική της απάντηση με καθυστέρηση ορισμένων δεκαετιών.

«Γράμματα στην Ιουλιέτα»

Μια Αμερικανίδα στη Βερόνα

H ταινία με μια ματιά: Η νεαρή Σόφι, ανερχόμενη δημοσιογράφος, ταξιδεύει στη Βερόνα μαζί με τον αρραβωνιαστικό της Βίκτορ, λίγο πριν το γάμο τους. Στην πιο ρομαντική πόλη της Ιταλίας, η Σόφι ανακαλύπτει τις «γραμματείς της Ιουλιέτας» που απαντούν σε χιλιάδες γράμματα αγάπης από όλο τον κόσμο. Τυχαία, η ηρωίδα ανακαλύπτει ένα γράμμα που χρονολογείται από το 1951 και γράφει τη δική της απάντηση με καθυστέρηση δεκαετιών. Η παραλήπτης του γράμματος, η ηλικιωμένη Κλερ, ταξιδεύει στη Βερόνα μαζί με τον δύστροπο εγγονό της, για να συναντήσει ξανά το νεανικό της έρωτα, τον Λορέντζο. Η Σόφι προσπαθεί να βοηθήσει την ηλικιωμένη Ιουλιέτα να ανακαλύψει τον Ρωμαίο της.

Η αισθηματική κομεντί του Γκάρι Ουίνικ, με φόντο τα ωραιότερα τοπία της Ιταλίας, φέρνει κοντά την ανερχόμενη νεαρή σταρ , Αμάντα Σίφριντ , με μια από τις μεγαλύτερες κυρίες της υποκριτικής τέχνης, τη Βανέσα Ρεντγκρέιβ. Η Αμάντα Σίφριντ μετά τη συμμετοχή της σε ταινίες όπως το «Μamma mia» και «Υποψία» αναδεικνύεται σε ένα από τα νέα, αγαπημένα πρόσωπα του Χόλιγουντ.

Η Βανέσα Ρεντγκρέιβ υποδύεται με ξεχωριστή ευαισθησία το ρόλο της Κλερ τραβώντας την προσοχή του θεατή από το αναμενόμενο σενάριο των Χοσέ Ριβέρα και Τιμ Σάλιβαν που βρίθει από μελό διαλόγους . Μια από τις πετυχημένες κινήσεις των παραγωγών Έλεν Μπάρκιν και Κάρολιν Κάπλαν, ήταν να επιλέξουν για το ρόλο του Λορέντζο, τον Φράνκο Νέρο, με τον οποίο η Ρεντγκρέιβ έχει κάνει ένα γιο.

Ο Νέρο είναι Ιταλός και το γεγονός ότι τα γυρίσματα έγιναν στην πατρίδα του, προσέθεσε μια ξεχωριστή ατμόσφαιρα στην ταινία. «Νομίζω πως η Βανέσα είναι η καλύτερη ηθοποιός που έχουμε δει. Αν και είμαι ο σύζυγός της, αυτά δεν είναι τα λόγια μου. Είναι τα λόγια του Τένεσι Ουίλιαμς και του ¶ρθουρ Μίλερ, με τους οποίους συμφωνώ. Έχω συνεργαστεί μαζί της καμιά δεκαριά φορές τα τελευταία 43 χρόνια και το ταλέντο της είναι ένα δώρο που συγκλονίζει τους σκηνοθέτες», δήλωσε ο ίδιος.

Η χημεία της Ρεντγκρέιβ με τον Νέρο έδωσε στην ταινία μια από τις ωραιότερες σκηνές, με τους δύο πρωταγωνιστές να μιλούν κυριολεκτικά με τα μάτια. Η εκφραστική Αμάντα Σίφριντ, έρχεται σε δεύτερο πλάνο, σε μια ταινία που ενώ το θέμα της είναι ο έρωτας, δεν διαθέτει και πολλές σκηνές γνήσιου ερωτισμού. Αναπτύσσει όμως μια ενδιαφέρουσα σχέση με την Ρεντγκρέιβ, καθώς στο πρόσωπο της Κλερ, η Σόφι αναγνωρίζει τη μητρική φιγούρα που της λείπει.

Ο Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ είναι συμπαθητικός στο ρόλο του υπερκινητικού, εργασιομανή Βίκτορ, ενώ ο Κρίστοφερ Ίγκαν δεν αποχωρίζεται μέχρι την τελευταία στιγμή την ποζάτη συμπεριφορά του Τσάρλι (του εγγονού της Κλερ). Παίζουν οι Αμάντα Σίφριντ, Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, Βανέσα Ρεντγκρέιβ, Φράνκο Νέρο, Κρίστοφερ Ίγκαν.

Η ταινία προβάλλεται στους κινηματογράφους από την Οdeon.

«Σιωπηλός γάμος»

Ένας γάμος και πολλές κηδείες

H ταινία με μια ματιά: Στη Ρουμανία του 1953, οι κάτοικοι ενός απομονωμένου χωριού ετοιμάζονται να γιορτάσουν την ένωση ενός νεαρού ζευγαριού που μετά από σκάνδαλα και οικογενειακούς συγκρούσεις, αποφάσισε επιτέλους να ενωθεί με τα δεσμά του γάμου. Τη γαμήλια πομπή όμως διακόπτει μια επίλεκτη στρατιωτική ομάδα του Κομμουνιστικού Κόμματος, με επικεφαλής έναν Ρώσο αξιωματικό: ο Στάλιν, πέθανε και κηρύσσεται επταήμερο πένθος. Απαγορεύονται οι γάμοι και οι κηδείες εις ένδειξη σεβασμού προς τον «πατερούλη» του έθνους. Κάθε παρέκκλιση από τους κανονισμούς θα θεωρείται εσχάτη προδοσία. Έντρομοι οι χωρικοί σκορπίζονται και ξαναβρίσκονται σε λίγες ώρες μαζί για να γιορτάσουν …σιωπηλά με τον δικό τους ιδιαίτερο τρόπο, τον έρωτα δύο νέων ανθρώπων.

Εντυπωσιακό ντεμπούτο στην μεγάλη οθόνη πραγματοποιεί ο Ρουμάνος σκηνοθέτης Οράτιος Μαλέλε, με τη μαύρη κωμωδία του «Σιωπηλός γάμος» . Ηθοποιός, σκηνοθέτης του θεάτρου και διάσημος σκιτσογράφος στην πατρίδα του, ο Μαλέλε σκιαγραφεί μια καρικατούρα του σταλινικού καθεστώτος, αντλώντας εικόνες από τα ξέφρενα γλέντια του Εμίρ Κουστουρίτσα στο «Underground».

Η μυθολογία και τα έθιμα των Βαλκανίων, τα ξέφρενα γλέντια και η μουσική αποτελούν τον κεντρικό άξονα αυτής της εξαιρετικής ταινίας που επαναφέρει με ποιητικό τρόπο στη μεγάλη οθόνη την πραγματική ιστορία ενός «ματωμένου γάμου».

Σκηνές βγαλμένες από τις πιο ξεκαρδιστικές στιγμές του βωβού κινηματογράφου, ωμό χιούμορ, σουρεαλιστικές εικόνες που παντρεύουν την πραγματικότητα με τη φαντασία και το μεταφυσικό συνθέτουν αυτό το ξεχωριστό φιλμ που φωτίζει μια σκοτεινή πτυχή της ρουμανικής ιστορίας.

Ο παραλογισμός ενός αυταρχικού καθεστώτος θρυμματίζεται από το πηγαίο γέλιο. Τα πρόσωπα του έργου μοιάζουν να έχουν ξεπηδήσει από τις σελίδες ενός κόμικς, καθώς η υπερβολή και η παιδιάστικη συμπεριφορά τους χρωματίζει όλες τις αντιδράσεις τους. Φελινικό άρωμα αφήνει και η μυστηριώδης εμφάνιση ενός τσίρκου στο χωριό, λίγο πριν εκδηλωθεί η «σταλινική καταιγίδα».

Με τον «Σιωπηλό γάμο» φαίνεται ότι καθιερώνεται η ιδιαίτερη αισθητική ενός κινηματογράφου με βαλκανικό στίγμα. Αρχής γενομένης από τον Σέρβο Εμίρ Κουστουρίτσα και το «Underground», ο Μαλέλε ακολουθεί-συνειδητά ή όχι- την ίδια σκηνοθετική γραμμή του φανταστικού ρεαλισμού διερευνώντας το περίεργο, εκρηκτικό κοκτέιλ των Βαλκανίων, με ιστορικό φόντο το πρώην Ανατολικό Μπλοκ.

Κι αν το δικαίωμα να μιλάει κανείς δυνατά και ελεύθερα αφαιρείται στην ταινία, ωστόσο η επινοητικότητα και ο ψίθυρος λειτουργούν σε συμβολικό επίπεδο ως το ύστατο όπλο ενός λαού απέναντι στον αυθαιρεσία . Το φιλμ του Οράτιου Μαλέλε έρχεται να προστεθεί στην ενδιαφέρουσα άνθιση του ρουμάνικου κινηματογράφου των τελευταίων χρόνων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τον πρωταγωνιστικό ρόλο του ζωηρού γαμπρού ερμηνεύει ο Αλεξάντρου Ποτοκεάν, αναγνωρίσιμο πρόσωπο της ταινίας «4 μήνες, 3 εβδομάδες και 2 μέρες» του επίσης Ρουμάνου Σκηνοθέτη Κριστιάν Μουντζίου που είχε τιμηθεί το 2007 με τον Χρυσό Φοίνικα. Στο ρόλο της νύφης, εμφανίζεται η χορεύτρια και καταξιωμένη ηθοποιός Μέντα Βικτόρ. Όπως σωστά μας υπενθυμίζει σε δηλώσεις του ο Οράτιος Μαλέλε: «Στην Δυτική Ευρώπη, ο κόσμος έχει την τάση να ξεχνάει ότι η Ρουμανία είναι η χώρα του Ιονέσκο, του Σιοράν, του Μιρσέα Ελιάντ και του Μπρανκούσι».

H ταινία προβάλλεται στους κινηματογράφους από την P.C.V.

«Με το ζόρι μαζί»

Ο σύζυγος-τρόπαιο

Η ταινία με μια ματιά: Η Λουίζ, μια επιτυχημένη δικηγόρος, τσακώνει τον άντρα της λίγο πριν αποδράσει με τη νεαρή ερωμένη του, Σάρα. Αρνούμενη να αποδεχτεί τη φυγή του συζύγου της, τον δένει και τον κρατά αιχμάλωτο μέχρι να θυμηθεί τις παλιές καλές στιγμές τους. Όμως η εμφάνιση ενός αδίστακτου διαρρήκτη και η ξαφνική επίσκεψη της Σάρας, φέρνει αντιμέτωπες με τον πιο απροσδόκητο τρόπο, την ερωμένη με τη σύζυγο.

Η μαύρη κωμωδία της Σέριλ Χάινς, με το πρωταγωνιστικό δίδυμο Μεγκ Ράιαν-Τίμοθι Χάτον επιχειρεί να απαντήσει στο γνωστό ερώτημα που έθεσε πρώτος ο Ντάνι ντε Βίτο στον «Πόλεμο των Ρόουζ»: πως να κρατήσεις κάποιον που θέλει να φύγει; Φυσικά δεν τίθεται θέμα σύγκρισης ανάμεσα στις δύο ταινίες που πραγματεύονται από διαφορετική σκοπιά το ίδιο θέμα. Το φιλμ της Σέριλ Χάινς παρά τα θετικά στοιχεία, δεν μπορεί να συναγωνιστεί τον «Πόλεμο των Ρόουζ»-μια ταινία αξεπέραστη στο είδος της.

Στο «Με το ζόρι μαζί», η δράση περιορίζεται σε ένα μόνο χώρο, με τους αιχμάλωτους πρωταγωνιστές να βιώνουν μια κόλαση αλά Σαρτρ. Για να εξισορροπηθεί η στατική δράση, δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στους καυστικούς διαλόγους και στις ερμηνευτικές δυνατότητες των πρωταγωνιστών.

Η Μεγκ Ράιν μας δίνει μια νευρωτική, σχεδόν ανώριμη και γραφική Λουίζ, ενώ ο Τίμοθι Χάτον υποδύεται με εξαιρετικό ρεαλισμό τις ψυχολογικές μεταπτώσεις του συζύγου, ο οποίος βιώνει μια πρωτόγνωρη γκάμα συναισθημάτων απέναντι στη γυναίκα του, περνώντας από την οργή και τον οίκτο, στις τύψεις και τις ενοχές.

Η Λουίζ δεν έχει σχέση με το μονοδιάστατο χαρακτήρα της ερωτευμένης γυναίκας που έχουμε συνηθίσει στη μεγάλη οθόνη. Δεν υπερασπίζεται μόνο το γάμο της αλλά κυρίως αντιμάχεται με όλες της τις δυνάμεις τη μοναξιά που διαγράφεται στον ορίζοντα μετά από ένα διαζύγιο.

Τα φλας μπακ της Λουίζ σε περασμένες ευτυχισμένες στιγμές του ζευγαριού, στην πραγματικότητα ενισχύουν την κατάρρευση του γαμήλιου παραμυθιού, γιατί δίνουν τη δυνατότητα στον σύζυγο να επισημάνει τις πρώτες ρωγμές στη σχέση. Τα χρόνια συσσώρευσαν στους δύο πρώην συντρόφους διαψεύσεις και θυμό, ενώ το τρίτο πρόσωπο-η νεαρή Σάρα-ενσαρκώνει τη δυνατότητα για μια φυγή προς ένα διαφορετικό, περισσότερο αισιόδοξο μέλλον.

Ο νεαρός διαρρήκτης δρα ως καταλύτης στις σχέσεις των προσώπων, φέρνοντας στην επιφάνεια τις αθέατες πτυχές τους. Το απροσδόκητο φινάλε προσθέτει μια ενδιαφέρουσα πινελιά στον χαρακτήρα της Λουίζ. Παίζουν οι Μεγκ Ράιαν, Τίμοθι Χάτον, Κριστίν Μπελ, Τζάστιν Λονγκ.

Η ταινία προβάλλεται στους κινηματογράφους από τη Spentzos Film.

«Τhe Back –Up Plan»

Όταν χτυπάει το βιολογικό ρολόι

H ταινία με μια ματιά: Το βιολογικό ρολόι της Ζόι χτυπά αλλά κανείς αρσενικός δεν το ακούει. Η ηρωίδα μετά από πολλές αποτυχημένες σχέσεις που την έχουν κάνει δύσπιστη απέναντι στο ισχυρό φύλο και με βαρύ οικογενειακό ιστορικό -ο πατέρας της εγκατέλειψε την μητέρα της όταν αρρώστησε- αποφασίζει να ζήσει μόνη της την εμπειρία της μητρότητας. Την ημέρα όμως της εξωσωματικής γονιμοποίησης γνωρίζει τον γοητευτικό Σταν που απειλεί να τινάξει στον αέρα όλα τα σχέδιά της για ένα μέλλον χωρίς συναισθηματικούς κλυδωνισμούς.

Η ρομαντική κομεντί του ¶λαν Πουλ δεν εντάσσεται απλώς στη μακρά σειρά ταινιών που έχουν συμβάλλει στην απομυθοποίηση της ανέφελης μητρότητας, παρουσιάζοντας με μαύρο χιούμορ τις επιπτώσεις μιας εγκυμοσύνης στη ζωή του ζευγαριού.

Ουσιαστικά σκιαγραφεί την ανατροπή της παραδοσιακών προτύπων στη δημιουργία μιας οικογένειας, καθώς η γνωστή ακολουθία των γεγονότων-φλερτ, έρωτας, γάμος, παιδιά-δεν φαίνεται να ισχύει πλέον. Η ηρωίδα της ταινίας είναι οικονομικά ανεξάρτητη και φαινομενικά ισχυρή προσωπικότητα.

Αντιμέτωπη όμως με το φάσμα της μοναξιάς, εξωθείται να πάρει τη μεγάλη απόφαση και να δημιουργήσει τη δική της οικογένεια έστω και με αντισυμβατικές μεθόδους. Ο Σταν εισβάλλει την πιο ακατάλληλη στιγμή στη ζωή της πρωταγωνίστριας και μετά το πρώτο σοκ της αποκάλυψης για την εγκυμοσύνη, εμφανίζεται πρόθυμος να μοιραστεί το ρόλο του γονέα μαζί με την αγαπημένη του. Συνειδητοποιεί όμως ότι η ενστικτώδη δυσπιστία της Ζόι διαβρώνει τη σχέση τους, παρά τις φιλότιμες προσπάθειές του.

Το χιούμορ της σεναριογράφου Κέιτ ¶ντζελο θεωρείται μη πολιτικά ορθό για τα αμερικανικά δεδομένα, καθώς σατιρίζει αρκετά πετυχημένα τις περίφημες ομάδες ψυχολογικής υποστήριξης και τις υπερβολές του φεμινιστικού κινήματος.

Σε μια από τις πιο αστείες σκηνές του έργου, η Ζόι εντάσσεται στο γκουπ των «περήφανων ανύπαντρων γυναικών» αλλά μετά από τις ανακατατάξεις στην προσωπική της ζωή, δεν γνωρίζει αν μπορεί να παραμείνει ως μέλος. Αναζητώντας την ταυτότητά της καταλήγει να παρακολουθήσει έναν φυσικό τοκετό με new age επιρροές…

Η Τζένιφερ Λόπεζ, παράλληλα με τη μουσική της καριέρα, έχει αρχίσει να καθιερώνεται στο είδος της ανάλαφρης ρομαντικής κομεντί και σε αυτή την περίπτωση δεν διστάζει να «τσαλακώσει» τη δημόσια εικόνα της, ερμηνεύοντας μια έγκυο με βουλιμικές τάσεις και ορμονικές διαταραχές που παρακολουθεί απελπισμένη το σώμα της να χαλάει. Πρωταγωνιστούν οι Τζένιφερ Λόπεζ, ¶λεξ ΟΆ Λάφλιν, Έρικ Κριστιάν Όλσεν, ¶ντονι ¶ντερσον.

Η ταινία προβάλλεται στους κινηματογράφους από την Audio Visual.

«Ο πατέρας των παιδιών μου»

Στα παρασκήνια του σινεμά

Η ταινία με μια ματιά: Η ζωή του Γκρεγκουάρ Κάνβελ περιστρέφεται γύρω από τον κινηματογράφο. Επικεφαλής μιας εταιρείας παραγωγής ταινιών ανακαλύπτει ταλαντούχους σκηνοθέτες και δημιουργεί φιλμ που ταιριάζουν στα υψηλά αισθητικά του κριτήρια. Σταδιακά όμως τα χρέη συσσωρεύονται και ο ίδιος βυθίζεται στην απελπισία και την απάθεια. Η τέχνη που τόσο αγάπησε γίνεται η αιτία για να δώσει μια δραματική λύση στα προβλήματά του. Οι τρεις κόρες και η γυναίκα του αντιμετωπίζουν με διαφορετικό τρόπο τα όνειρα και τα αδιέξοδα του Γκρεγκουάρ.

Η συγκινησιακά φορτισμένη ταινία της Μία Χάνσεν-Λόβε τιμήθηκε με το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών το 2009 στην ενότητα «Ένα κάποιο βλέμμα».

Η ταινία μας ταξιδεύει στα παρασκήνια της κινηματογραφικής παραγωγής, «φωτογραφίζοντας» στην πραγματικότητα τη ζωή και την προσωπικότητα του διάσημου Γάλλου παραγωγού Ουμπέρ Μπαλσάν, ο οποίος είχε αναδείξει πολλούς ταλαντούχους σκηνοθέτες,(ανάμεσά τους και τον Λαρς Φον Τρίερ).

Η σκηνοθέτις, η οποία θεωρούσε καθοριστική τη συμβολή του Μπαλσάν στα πρώτα της βήματα σοκαρίστηκε από την αυτοκτονία του το 2005. Γύρισε αυτό το γλυκόπικρο, φιλμ ως φόρο τιμής, επιχειρώντας να φωτίσει μέσα από τις αντιδράσεις των οικείων του, τις αντιφατικές πλευρές του ανθρώπου που τόσο θαύμαζε.

Στο δεύτερο μέρος της ταινίας τα αισθήματα οργής και οδύνης των παιδιών του Γκρεγκουάρ συγκρούονται με τις τελευταίες απελπισμένες κινήσεις της συζύγου να διασώσει κάτι από το αρχικό όραμα του ανήσυχου παραγωγού. Η μεγαλύτερη κόρη προσπαθεί να ανακαλύψει το παρελθόν του πατέρα της μέσα από τα γράμματά του, ενώ αναζητά επίμονα τον άγνωστο, ετεροθαλή αδελφό της.

Ο ιδιαίτερος κόσμος του κινηματογράφου με τις τεχνικές λεπτομέρειες, τις οικονομικές δυσκολίες και το συντονισμό διαφορετικών ανθρώπων ξετυλίγεται καρέ-καρέ μέχρι την αναπόδραστη πτώση της εταιρείας «Moon Films». Η σκηνοθέτις καμουφλάρισε επιδέξια τη συναισθηματική της φόρτιση πίσω από μια ρεαλιστική, λιτή αφήγηση που κορυφώνεται στις τελευταίες σκηνές του έργου. Παίζουν οι Κιάρα Κασέλι, Λουί-Ντο ντε Λένκεσεν, Ερίκ Ελμοσνινό.

Η ταινία προβάλλεται στους κινηματογράφους από την Odeon.

«Δεν είναι για τα μούτρα σου»

Η αυτοεκτίμηση ως προϋπόθεση του έρωτα

Η ταινία με μια ματιά: Ο Κερκ είναι ασχημο-συμπαθητικός, χωρίς λαμπερές επαγγελματικές προοπτικές, ενώ στην προσωπική του ζωή η μία απογοήτευση διαδέχεται την άλλη. Η Μόλι, από την άλλη πλευρά, είναι εντυπωσιακή, έξυπνη, πετυχημένη και για κάποιο μυστηριώδη λόγο δείχνει γοητευμένη από τον Κερκ. Το χάσμα που χωρίζει αυτό το περίεργο ζευγάρι φαντάζει τεράστιο αλλά ο έρωτας μάλλον είναι τυφλός. Δυστυχώς δεν είναι τυφλοί οι φίλοι και οι συγγενείς των δύο ηρώων που τους υπενθυμίζουν με χίλιους δύο τρόπους, ότι είναι αδύνατον να συνυπάρξουν. Θα κατορθώσει ο Κερκ να ξεπεράσει τα κόμπλεξ του ώστε να ζήσει το απρόσμενο νέο πάθος ή θα επιστρέψει στην ασφάλεια της προηγούμενης μίζερης καθημερινότητάς του;

Η ταινία του πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη Τζιμ Φιλντ Σμιθ συνδυάζει στοιχεία της ωμής κωμωδίας με την αισθηματική κομεντί. Ο Τζέι Μπαρούσελ είναι ιδανικός στο ρόλο του άχαρου, ντροπαλού Κερκ, ο οποίος έχει συμβιβαστεί με την μέτρια ζωή του.

Τα προβλήματα αρχίζουν όταν η καθιερωμένη του εικόνα ανατρέπεται με αφορμή έναν ανεξήγητο έρωτα. Κάθε αλλαγή, ακόμη κι αν πρόκειται για μια θετική εξέλιξη, αποτελεί πηγή άγχους. Περιστοιχισμένος από τρεις κυνικούς φίλους και μια δυσλειτουργική οικογένεια, ο Κερκ παλεύει με τον παλιό και νέο του εαυτό, με κωμικοτραγικά αποτελέσματα.

Η ταινία σατιρίζει ανελέητα την τάση να τοποθετούμε τον εαυτό μας και τους άλλους σε συγκεκριμένα πλαίσια, κάνοντας αυθαίρετες συγκρίσεις. Η ερωτική έλξη δεν ανταποκρίνεται πάντα σε «αντικειμενικά» δεδομένα αλλά περικλείει και αστάθμητους παράγοντες, όπως την ανάγκη για ασφάλεια, τρυφερότητα και κατανόηση.

Στην προκειμένη περίπτωση, η όμορφη Μόλι, έχοντας πληγωθεί από προηγούμενες σχέσεις της αναζητεί στον αδέξιο Κερκ συναισθηματικό καταφύγιο. Όσο για τον ταλαίπωρο ήρωα, ανακαλύπτει με έκπληξη ότι λίγα ψήγματα ευτυχίας μπορούν να τον μετατρέψουν σε νικητή στο σκληρό πεδίο της καθημερινότητας και της οικογενειακής αρένας.

Το βιτριολικό χιούμορ των σεναριογράφων Σον ¶ντερς και Τζον Μόρις, αντισταθμίζει κάποια χοντροκομμένα αστεία, ενώ το καστ των ηθοποιών υπηρετεί με συνέπεια τις ανάγκες της πλοκής. Η ταινία «Δεν είναι για τα μούτρα σου» είναι αξιοπρόσεκτη χάρη στους σωστούς ρυθμούς της και τις αντιθέσεις της ανάμεσα στα κωμικά και ρομαντικά της στιγμιότυπα.

Πρωταγωνιστούν οι Τζέι Μπαρούσελ, ¶λις Ιβ, Νέιτ Τόρενς, Μάικ Βάουελ, Κρίστεν Ρίτερ, Τ.Τζ. Μίλερ.

Η ταινία προβάλλεται στους κινηματογράφους από την UIP.

«The A-Team»

Τηλεοπτικές επιτυχίες στη μεγάλη οθόνη

Η ταινία με μια ματιά: Τέσσερις άντρες με διαφορετικά ελαττώματα απαρτίζουν την «Α-Team», μια ομάδα πρώην στρατιωτικών, οι οποίοι μετά από μια απόρρητη αποστολή τους στο Ιράκ, βρίσκονται κατηγορούμενοι για εγκλήματα που δεν διέπραξαν. Τα μέλη της ομάδας πρέπει να επιστρατεύσουν εκ νέου τις ειδικές τους ικανότητες, να δραπετεύσουν για άλλη μια φορά από τα δεσμά τους, ώστε να ακολουθήσουν τα ίχνη του μυστηριώδους ¶ραβα που κρατά τα αποδεικτικά στοιχεία για την αθωότητά τους. Εμπλέκονται λοιπόν σε μια περιπέτεια γεμάτη ανατροπές και εκπλήξεις, προσπαθώντας να προβλέψουν τις κινήσεις των αντιπάλων τους.

Ο Τζο Κάρναχαν, σκηνοθέτης μέτριων ταινιών, επιχειρεί με τη νέα του πολεμική περιπέτεια να αναβαθμίσει το όνομά του στο Χόλιγουντ, μεταφέροντας στη μεγάλη οθόνη τη δημοφιλή ομώνυμη τηλεοπτική σειρά της δεκαετίας του Ά80.

Δημιουργεί λοιπόν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ δράσης, με εντυπωσιακές σκηνές καταστροφής που επισκιάζουν την πλοκή. Τα αλλεπάλληλα «πυροτεχνήματα» με εκρήξεις αεροπλάνων, αυτοκινήτων και οτιδήποτε άλλο κινείται στην ακτίνα δράσης της A-Team στόχο έχει να συγκινήσει ένα κυρίως ανδρικό κοινό. Οι τέσσερις ήρωες της ταινίας σκιαγραφούνται με τέτοιο τρόπο ώστε οι αντιθέσεις και οι εμμονές τους να προσδώσουν σε ορισμένα σημεία λίγο χιούμορ.

Στην αμερικάνικη πρεμιέρα της ταινίας οι πρωταγωνιστές έκαναν εντυπωσιακή εμφάνιση μέσα σε ένα …τανκ. Οι ίδιοι μας συστήνουν τους χαρακτήρες που υποδύονται, ενώ παράλληλα προσπαθούν να ανασύρουν τις 80Άs αναμνήσεις τους, όταν έβλεπαν τη γνωστή τηλεοπτική σειρά που ενέπνευσε άλλο ένα χολιγουντιανό ριμέικ (παλιές, καλές συνταγές για αξιοπρεπείς εισπράξεις).

Ο Λίαμ Νίσον, ως Χάνιμπαλ Σμιθ και αξιοσέβαστος αρχηγός της A-Team δηλώνει: «Μου άρεσε η σχέση ανάμεσα στους τέσσερις ήρωες, που κατάφεραν να κρατήσουν ζωντανή οι σεναριογράφοι. Ο Χάνιμπαλ είναι ένας πιστευτός ήρωας. Έχει μια έντονη αίσθηση της ηθικής και αγαπά την χώρα και τους άντρες της ομάδας του. Ως πρώην καπνιστής, το πάλεψα αρκετά με το πούρο. Όμως κατάλαβα γιατί οι σεναριογράφοι διατήρησαν και στην ταινία αυτό το καπρίτσιο του ήρωα. Προσθέτει μια ευχαρίστηση στον ίδιο τον ήρωα όταν ένα σχέδιο πηγαίνει καλά, οπότε παίρνει ένα πούρο και το ανάβει».

Στο ρόλο του γόη «Φέις» Τέμπλετον Πεκ, ο Μπράντλεϊ Κούπερ δηλώνει πως ο χαρακτήρας τον οποίο υποδύεται είναι κυρίως στρατιώτης «και δεν τον νοιάζει να γίνει και λίγο σκληρός». Ο Σάρλτο Κόπλεϊ, ο εκκεντρικός κινηματογραφικός Μέρντοκ, θυμάται: Το "A-Team" ήταν το αγαπημένο μου σίριαλ ως παιδί και ο Μέρντοκ ο αγαπημένος μου ήρωας. Έτσι ένα όνειρο, το να τον υποδυθώ, έγινε πραγματικότητα. Με ιντρίγκαρε το επικίνδυνο στοιχείο στον χαρακτήρα του Μέρντοκ- η επικινδυνότητα σε συνδυασμό με το χιούμορ. Ποτέ δεν ξέρεις αν είναι πραγματικά τρελός ή αν προσποιείται. Είναι μοναδικός».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο Κουίντον Ράμπατζ Τζάκσον: «Όταν ήμουν παιδί, συνήθιζα να κάθομαι με τον πατέρα μου και να παρακολουθούμε το "A-Team". Προσπαθούσαμε να κάνουμε τρελά πράγματα, όπως κι οι ήρωες της σειράς».

Πρωταγωνιστούν οι Λίαμ Νίσον, Μπράντλεϊ Κούπερ, Τζέσικα Μπιλ, Πάτρικ Ουίλσον, Σάρλτο Κόπλεϊ, Κουίντον Ράμπατζ Τζάκσον.

Η ταινία προβάλλεται στους κινηματογράφους από την Odeon.