Πολιτική
Δευτέρα, 26 Ιουλίου 2010 16:02

Δ. Ρέππας: Αδικαιολόγητη η «λευκή απεργία»

Οικονομικά αιτήματα υποκρύπτει η απεργία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών Δ. Ρέππα. Συνεχίζονται τα προβλήματα στις αερομεταφορές. Τι προβλέπει το ν/σ για την αναδιοργάνωση της ΥΠΑ.

Οικονομικά αιτήματα υποκρύπτει η απεργία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, που έχει προκαλέσει εκτεταμένα προβλήματα στις αερομεταφορές, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δ. Ρέππα, κατά την παρουσίαση του ν/σ για την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

«Δεν είναι το ν/σ το θεμα, αλλά ότι κάποιοι θεωρούν πως με την απεργία τους, κρύβοντας το πραγματικό αίτιο που έχει οικονομικό περιεχόμενο, ταλαιπωρούν τους έλληνες πολίτες τους ξένους επισκέπτες της χώρας και κάνουν κακό στην ελληνική οικονομία», είπε χαρακτηριστικά.

Υπενθυμίζεται πως με αφορμή το σχ/ν οι απεργοί ζητούν διοικητική αυτοτέλεια και τη δημιουργία μίας οικονομικής διεύθυνσης που θα διαχειρίζεται τα οικονομικά του κλάδου.

Αναφερόμενος στο επίμαχο ζήτημα της αυτοτέλειας των υπηρεσιών αεροναυτιλίας, ο κ. Ρέππας τόνισε ότι η αυτοτέλεια των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας είναι δεδομένη, αλλά διευκρίνισε, πως οικονομικά ζητήματα θα διαχειρίζεται η αρμόδια γενική διεύθυνση.

«Φτάσαμε στη σημερινή κατάσταση γιατί κάποιοι κέρδιζαν και έχανε η χώρα. Ήρθε η ώρα να κερδίζουν και αυτοί αλλά και η χώρα», πρόσθεσε και χαρακτήρισε αδικαιολόγητη τη λευκή απεργία.

Επιπλέον, ο υπουργός σημείωσε πως όλοι οι εμπλεκόμενοι είναι σύμφωνοι με το νομοσχέδιο, το οποίο όπως είπε εναρμονίζει επίσης και την κοινοτική στην ελληνική νομοθεσία, εκτός από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.

Μετ' εμποδίων οι πτήσεις

Την ίδια ώρα συνεχίζονται οι καθυστερήσεις στις αναχωρήσεις των πτήσεων, από το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας, εξαιτίας της λευκής απεργίας που πραγματοποιούν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.

Σημειώνεται ότι από τα μεσάνυχτα έως τις 13.30 το μεσημέρι, παρατηρήθηκαν καθυστερήσεις σε 78 πτήσεις που έφθαναν από πέντε έως εξήντα λεπτά. Όπως επισημαίνουν παράγοντες του αεροδρομίου, η κατάσταση πάντως φαίνεται να είναι πιο ομαλοποιημένη σήμερα, σε σχέση με χθες.

Χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα λειτουργεί το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων ο αερολιμενάρχης Σάββας Βασιλειάδης δήλωσε ότι από νωρίς το πρωί πραγματοποιούνται κανονικά όλες οι πτήσεις και μόνο δυο αεροσκάφη αναχώρησαν με καθυστέρηση περίπου 30 επτών.

Εκτίμησε ακόμα ότι χωρίς σημαντικές καθυστερήσεις θα πραγματοποιηθούν και οι υπόλοιπες προγραμματισμένες πτήσεις.

Πάντως, σύμφωνα με το διευθυντή επικοινωνίας της «Hermes Airports Ltd», Αδάμο Ασπρή, συνολικά 400 πτήσεις, 198 αναχωρήσεις και 202 αφίξεις από και προς τα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου, έχουν επηρεαστεί από τα ξημερώματα της Κυριακής, λόγω της «λευκής απεργίας».

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο

Όπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στο σχετικό νομοσχέδιο αναδιοργάνωσης της ΥΠΑ, διατηρείται ο ίδιος αριθμός των τριών γενικών διευθύνσεων, δηλαδή του φορέα παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας, των αερομεταφορών και της διοικητικής υποστήριξης.

Οι βασικές δομικές αλλαγές που επέρχονται είναι:

-Η δημιουργία γενικής διεύθυνσης φορέα παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας

-Η γενική διεύθυνση αεροναυτιλίας μετεξελίσσεται σε διεύθυνση φορέα παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας, που θα λειτουργεί σύμφωνα με τα κοινοτικά και διεθνή πρότυπα ασφαλείας, ώστε να επιτυγχάνεται η ασφαλής διακίνηση των αεροσκαφών.

Η συγκεκριμένη διεύθυνση θα έχει την ευθύνη για τη διαχείριση του εναέριου χώρου, της ροής της εναέριας κυκλοφορίας και τις υπηρεσίες ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας.

Το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης, ρυθμίσεις για την αξιοποίηση και ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων. Συγκεκριμένα, η αξιοποίησή τους μπορεί να γίνει με δυο τρόπους. Η πρώτη, με συμβάσεις παραχώρησης, για ορισμένο χρόνο, σε ιδιώτες και δεύτερον, την ίδρυση ανώνυμων εταιριών, το σύνολο του μετοχικού κεφαλαίου των οποίων θα ανήκει στο ελληνικό δημόσιο.

Διευκρινίζεται ότι σε όλα τα αεροδρόμια, ανεξαρτήτως καθεστώτος λειτουργίας, η ΥΠΑ εξακολουθεί να ασκεί τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας και της ασφάλειας των πτήσεων.

Το νομοσχέδιο προβλέπει ακόμη και την απελευθέρωση της παροχής υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, γεγονός που όπως τόνισε, ο υφυπουργός ΥΜΔ Νίκος Σηφουνάκης, θα επιφέρει ποιοτική βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών, δημιουργία συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού, αύξηση των θέσεων απασχόλησης, μείωση του κόστους ανά επιβάτη για τις αεροπορικές εταιρίες, γεγονός που σημαίνει αύξηση των πτήσεων και των επιβατών που επισκέπτονται τη χώρα μας.

Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται επίσης, ρύθμιση και για τους απολυμένους της πρώην Ολυμπιακής, οι οποίοι θέλουν να μεταταχθούν στην ΥΠΑ. Όπως διευκρίνισε ο κ. Ρέππας, δεν πρόκειται όλοι όσοι έχουν υποβάλει αίτηση να μεταταχθούν. Συγκεκριμένα, έχουν υποβάλει αίτηση 742 άτομα, 326 πιλότοι, 155 μηχανικοί και 250 διοικητικό προσωπικό και πρόκειται να μεταταχθούν 80 πιλότοι, 100 μηχανικοί και 200 διοικητικό προσωπικό.

Το σχέδιο νόμου θα τεθεί σε διαβούλευση, προκειμένου να πάρει την τελική του μορφή και να κατατεθεί στη Βουλή.

ΣΥΡΙΖΑ: Εκστρατεία συκοφάντησης των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας

Βολές κατά της κυβέρνησης σχετικά με το ζήτημα των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας εξαπέλυσε το μέλος της Π.Γ. του ΣΥΝ και της Επιτροπής Εργατικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Δ. Στρατούλης.

Ο κ. Στρατούλης έκανε λόγο για συκοφάντηση των ελεγκτών, επειδή – όπως υποστήριξε- τηρούν τους διεθνείς κανονισμούς. «Η κυβέρνηση», ανέφερε «δεν φτάνει που προσέφυγε στα δικαστήρια και οδήγησε σε απαγόρευση τις κινητοποιήσεις των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, έχει τώρα ξεκινήσει, μαζί με τους "πρόθυμους" φίλους της σε διάφορα ΜΜΕ, εκστρατεία κατασυκοφάντησής τους, για τον απλούστατο λόγο ότι τηρούν με αυστηρότητα τους διεθνείς κανονισμούς για τη χωρητικότητα του εναερίου χώρου».

Σύμφωνα με τον κ. Στρατούλη, η κυβέρνηση όχι μόνο θα απαγορεύει δικαστικά τις αντιστάσεις των εργαζομένων, αλλά θα τους εμποδίζει να εφαρμόζουν ακόμα και διεθνείς κανονισμούς. «Ο σκοπός να ικανοποιηθούν με κάθε τρόπο οι πιστωτές της χώρας οδηγεί πλέον την κυβέρνηση να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σε ένα θέατρο του παραλόγου, με θύματα, όμως, τους εργαζόμενους και τα δικαιώματά τους», καταλήγει.