Τη σύσταση ελεγκτικού μηχανισμού για τα ΚΤΕΟ προβλέπει, μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την οδική ασφάλεια. Μεταξύ άλλων, καθιερώνεται κάρτα θορύβου για τα δίκυκλα και τρίκυκλα οχήματα.
Τη σύσταση ελεγκτικού μηχανισμού για τα ΚΤΕΟ προβλέπει, μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την οδική ασφάλεια, το οποίο παρουσίασε ο υπουργός Δημήτρης Ρέππας.
Οπως γνωστοποίησε ο κ. Ρέππας, υπάρχουν σήμερα ΚΤΕΟ όπου στο 90% των οχημάτων που ελέγχονται δεν βρίσκονται ατέλειες, ενώ το 35-40% των οχημάτων δεν περνάνε καθόλου από ΚΤΕΟ, παρά το γεγονός, ότι τα πρόστιμα είναι αρκετά υψηλά και συγκεκριμένα 400 ευρώ.
Ο υπουργός Υποδομών διευκρίνισε ακόμη ότι στο εξής θα παρέχεται η δυνατότητα σε κάποιον ιδιοκτήτη ΙΧ που δεν έχει περάσει ΚΤΕΟ, να πάει για τεχνικό έλεγχο και μέσα σε δέκα μέρες να παρουσιάσει τη σχετική κάρτα που θα πάρει, και θα πληρώσει το 1/8 του προστίμου, δηλαδή 50 ευρώ.
Με το ίδιο νομοσχέδιο εισάγεται για πρώτη φορά κάρτα , ενώ προβλέπεται επίσης η παροχή κινήτρων για τη δημιουργία συνεργείων και πρατηρίων αερίων καυσίμων, προκειμένου να διαδοθεί και στη χώρα μας η υγραεριοκίνηση.
Σε ό,τι αφορά τα πρατήρια υγρών καυσίμων, καταργείται ο περιορισμός που υπάρχει σήμερα -ελάχιστη απόσταση το ένα από το άλλο 200 μέτρα- και ο μόνος περιορισμός που υπάρχει είναι να λειτουργούν σε απόσταση τουλάχιστον 50 μέτρων, από χώρους όπου συνωστίζονται πάνω από 50 άτομα.
Ουσιαστικά αυτό σημαίνει ότι βενζινάδικα που λειτουργούν σήμερα σε πολυκατοικίες, ξενοδοχεία και άλλους παρόμοιους χώρους θα πρέπει να απομακρυνθούν. Για το σκοπό αυτό, δίνεται δωδεκαετής προθεσμία για τη μετακόμιση των εν λόγω πρατηρίων.
Μεταξύ άλλων, το σχέδιο νόμου προβλέπει τη σύσταση εθνικού συμβουλίου οδικής ασφάλειας, καθώς και τη δημιουργία γενικής διεύθυνσης οδικής ασφάλειας.
Κύριοι στόχοι του νομοσχεδίου είναι η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, η απλοποίηση των θεμάτων οργανωτικής και διοικητικής υποστήριξης και των δομών οδικής ασφάλειας, η διασφάλιση της ποιότητας και της διαφάνειας του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων, καθώς και η βελτίωση των όρων λειτουργίας συνεργείων και πρατηρίων υγρών και αερίων καυσίμων.
Σύμφωνα με τον ο κ. Ρέππα, το εθνικό συμβούλιο οδικής ασφάλειας στο οποίο θα εκπροσωπούνται όλοι οι αρμόδιοι κοινωνικοί και επιστημονικοί φορείς, θα ασχολείται με το σύνολο των παραγόντων που επηρεάζουν την οδική ασφάλεια και θα υποστηρίζει το έργο της αρμόδιας διϋπουργικής επιτροπής.
Σε ό,τι αφορά τη γενική διεύθυνση οδικής ασφάλειας, θα έχει αρμοδιότητες που αφορούν στην υποστήριξη του έργου του ΕΣΟΑ, την εφαρμογή πολιτικών που αποφασίζονται από τη διϋπουργική επιτροπή και την κωδικοποίηση της σχετικής νομοθεσίας.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ