Πολιτική
Τρίτη, 27 Ιουλίου 2010 13:45

Αμετακίνητοι στις θέσεις τους οι ιδιοκτήτες φορτηγών

Προς συνέχιση των κινητοποιήσεων φαίνεται ότι οδεύουν οι ιδιοκτήτες φορτηγών Δημόσιας Χρήσης, οι οποίοι δείχνουν να επιμένουν στη σκληρή στάση που ακολουθούν, αντιδρώντας στις ρυθμίσεις του προωθούμενου ν/σχ για τις εμπορευματικές μεταφορές. Δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο επιστράτευσης.

Προς συνέχιση των κινητοποιήσεων φαίνεται ότι οδεύουν οι ιδιοκτήτες φορτηγών Δημόσιας Χρήσης, οι οποίοι δείχνουν να επιμένουν στη σκληρή στάση που ακολουθούν, αντιδρώντας στις ρυθμίσεις του προωθούμενου νομοσχεδίου για τις εμπορευματικές μεταφορές.

Σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου του Σωματείου των Βυτιοφορέων, κ. ¶γγελου Φάλαρη, το μεσημέρι αναμένεται να γίνει τηλεδιάσκεψη μεταξύ των προέδρων όλων των Σωματείων του κλάδου, ενώ –όπως υποστήριξε- από τις τηλεφωνικές επαφές που έγιναν μέχρι τώρα, η τάση είναι κατηγορηματικά υπέρ της συνέχισης της απεργίας.

Ο κ. Φάλαρης χαρακτήρισε το νομοσχέδιο απαράδεκτο, καθώς όπως τόνισε απαξιώνει τα περιουσιακά στοιχεία των ιδιοκτητών.

Οριστική απόφαση πάντως για την πορεία των κινητοποιήσεων αναμένεται να ληφθεί αργά το απόγευμα.

Την ίδια ώρα, εξαιρετικά δύσκολη είναι η κατάσταση στα πρατήρια υγρών καυσίμων, τα οποία στην πλειονότητά τους έχουν «στεγνώσει» από καύσιμα.

Από χθες το πρωί «βενζίνη τέλος» γράφουν, όλο και περισσότερα πρατήρια σε ολόκληρη τη χώρα, λόγω της απεργίας διαρκείας που ξεκίνησαν αιφνιδιαστικά την Κυριακή οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημόσιας χρήσης και οι βυτιοφορείς, αντιδρώντας στην απελευθέρωση της αγοράς.

Στα ελάχιστα δε βενζινάδικα που διαθέτουν ακόμη καύσιμα παρατηρούνται μεγάλες ουρές από ιδιοκτήτες ΙΧ που προσπαθούν να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ, καθώς το Σαββατοκύριακο αναμένεται το μεγαλύτερο κύμα φυγής των αδειούχων του Αυγούστου.

Βυτιοφορείς έχουν προβεί σε αποκλεισμό των διυλιστηρίων, ώστε να αποτραπεί η μεταφορά καυσίμων από ιδιωτικά βυτιοφόρα εταιρειών εμπορίας καυσίμων. Το πρωί επετράπη μόνο ο εφοδιασμός κρατικών υπηρεσιών (νοσοκομεία κλπ).

Τα ΙΧ βυτιοφόρα δεν επαρκούν πάντως για την πλήρη κάλυψη της αγοράς, καθώς δεν ξεπερνούν τα 300 έναντι 1500 ΔΧ αυτοκινήτων, οι ιδιοκτήτες των οποίων απεργούν.

Την αναστολή των κινητοποιήσεων ζητά το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας (ΒΕΑ), τονίζοντας πως «λόγω της σοβαρής οικονομικής συγκυρίας, οφείλουμε να διαφυλάττουμε τις δυνάμεις μας ως χώρα».

«Το δημοκρατικό δικαίωμα της απεργίας και η έκτασή του πρέπει να ασκείται, συνεξετάζοντας πλέον τη βαρύτητα των συνέπειών του στην οικονομία και την κοινωνία, πολύ δε περισσότερο, όταν δεν έχει εξαντληθεί ο διάλογος με την πολιτεία», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

Ανοιχτό το ενδεχόμενο πολιτικής επιστράτευσης

Εν τω μεταξύ, την προθυμία της κυβέρνησης να εξαντλήσει όλα τα περιθώρια διαλόγου εξέφρασε ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χάρης Τσιόκας, αφήνοντας παράλληλα ανοιχτό το ενδεχόμενο πολιτικής επιστράτευσης.

Μιλώντας σήμερα στο ραδιοφωνικό σταθμό Real Fm, ο κ. Τσιόκας επισήμανε ότι η κυβέρνηση βρίσκεται σε διαρκή διάλογο με τους απεργούς και ελπίζει στην εξεύρεση λύσης.

Κατέστησε ωστόσο σαφές ότι σε αντίθετη περίπτωση, «το κράτος πρέπει να λειτουργήσει συντεταγμένα», καθώς όπως ανέφερε, δεν είναι δυνατόν η οικονομία και ο τουρισμός της χώρας να συνεχίσουν να πλήττονται σε μία τόσο κρίσιμη για τον τόπο περίοδο.

Βόρεια Ελλάδα: Βενζίνη τέλος στο 70% των πρατηρίων

Περίπου το 70% των πρατηρίων καυσίμων στη Μακεδονία και τη Θράκη έχει μείνει πλέον χωρίς βενζίνη, σύμφωνα με τους προέδρους των σωματείων Βενζινοπωλών «Μ. Αλέξανδρος», κ. Θέμη Κιουρτζή και Πρατηρίων Καυσίμων «¶γιος Χριστόφορος», κ. Σπύρο Μελίδη.

Όπως επισημαίνουν πάντως οι φορείς της εγχώριας αγοράς, σήμερα οι ουρές έξω από τα βενζινάδικα της Β. Ελλάδας είναι μικρότερες, καθώς μεγάλος αριθμός οδηγών έχουν ήδη προχωρήσει σε ανεφοδιασμό των οχημάτων τους τις προηγούμενες ημέρες.

Στο μεταξύ, μεμονωμένες τροφοδοσίες πρατηρίων από κάποια βυτιοφόρα ιδιωτικής χρήσης γίνονται στη Θεσσαλονίκη από χθες το απόγευμα, σύμφωνα με τους προέδρους των δύο σωματείων. Ωστόσο, ο συνολικός αριθμός των βυτιοφόρων ιδιωτικής χρήσης στη Β. Ελλάδα είναι πολύ μικρός, αφού δεν ξεπερνά τα 30 σε όλη την περιοχή.

Στη Θεσσαλονίκη, οι φορτώσεις γίνονται κατά τον κ. Μελίδη μετ΄εμποδίων, εξαιτίας κινήσεων των απεργών στα διυλιστήρια. «Αν και τα 30 βυτιοφόρα ιδιωτικής χρήσης βγαίνανε κανονικά να τροφοδοτήσουν τα πρατήρια, η Θεσσαλονίκη τουλάχιστον, δεν θα είχε πρόβλημα», πρόσθεσε.

Εντολή για σχηματισμό δικογραφιών σε βάρος ατόμων που παρεμποδίζουν τη διέλευση φορτηγών και βυτιοφόρων ιδιωτών και εταιρειών καυσίμων από και προς τα διυλιστήρια Θεσσαλονίκης, έδωσε το μεσημέρι στις αστυνομικές αρχές ο Εισαγγελέας Ποινικής Δίωξης, Ευάγγελος Μαδεμλής.

Πάντως, ο πρόεδρος του σωματείου των απεργών, Γιάννης Γιαβρίδης, αρνήθηκε νωρίτερα ότι πραγματοποιείται αποκλεισμός των εγκαταστάσεων φόρτωσης.

Όπως σημείωσε, οι ιδιοκτήτες περιορίζονται να κρατούν τα φορτηγά τους παραταγμένα στην εθνική οδό, χωρίς να παρεμποδίζουν την ομαλή κίνηση των οχημάτων.

Μεμονωμένες φορτώσεις βυτιοφόρων και φορτηγών ιδιωτικής χρήσης, με μικρές ποσότητες καυσίμων και LPG (υγροποιημένο αέριο), επετράπησαν χθες.

Στάση αναμονής τηρούν οι βενζινοπώλες

Την απόφασή της να μην προχωρήσει σε κινητοποιήσεις –τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον -ανακοίνωσε η διοίκηση της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας (ΟΒΕ), μετά από τη σημερινή της συνεδρίαση.

Αιτιολογώντας την απόφασή τους οι βενζινοπώλες επικαλούνται σε ανακοίνωσή τους την ανάρτηση του επίμαχου νομοσχεδίου σε διαβούλευση , αλλά και το αίσθημα ευθύνης έναντι των καταναλωτών σε μια τόσο δύσκολη περίοδο.

«Παρότι η Ο.Β.Ε. ανακοίνωσε στις 26/7/2010 την πρόθεσή της για απεργιακές κινητοποιήσεις, η ανάρτηση σήμερα 27/7/2010 του νομοσχεδίου σε δημόσια διαβούλευση και το αίσθημα ευθύνης έναντι των καταναλωτών την περίοδο αυτή μας οδηγεί να εξαντλήσουμε τα περιθώρια διαλόγου για την αλλαγή των διατάξεων με γνώμονα την ασφάλεια του καταναλωτικού κοινού», αναφέρει συγκεκριμένα η ΟΒΕ.

Προειδοποιεί ωστόσο, ότι εφόσον τα πράγματα εξελιχθούν αρνητικά , θα αποφασίσει δυναμικές κινητοποιήσεις.

Όπως υποστηρίζουν οι βενζινοπώλες, οι νέες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών ανατρέπει το καθεστώς των αποστάσεων ασφαλείας ίδρυσης και λειτουργίας των πρατηρίων υγρών καυσίμων σε βάρος των βενζινοπωλών, των καταναλωτών και των πολιτών. Η ΟΒΕ απορρίπτει τις επίμαχες διατάξεις του σχεδίου νόμου όπως είναι διατυπωμένες και ζητεί την τροποποίησή του στη βάση των τεκμηριωμένων προτάσεων που έχει καταθέσει.