Αμεση και πλήρη απελευθέρωση έκδοσης αδειών κυκλοφορίας Ι.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων μεταφοράς υγρών καυσίμων που χορηγούνται στις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών προκειμένου να καλύπτουν τις ανάγκες τους προτείνει ο Σύνδεσμος των Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ).
Προτείνει επίσης «να ορισθεί ότι η άδεια κυκλοφορίας των Ι.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων ισχύει για τις μεταφορές όλων των προϊόντων που διακινεί κάθε εταιρεία εμπορίας ώστε, να μπορεί να αξιοποιεί τα βυτιοφόρα της ανάλογα με τις ανάγκες της. Δηλαδή να μπορεί, κάθε εταιρεία, με τα ίδια βυτιοφόρα να διακινεί θέρμανση το χειμώνα και το καλοκαίρι να διακινεί καύσιμα στα μικρά αεροδρόμια, τις μαρίνες, κ.λπ.».
Σε ανακοίνωσή του σχετικά με την απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης, ο Σύνδεσμος αναφέρει ακόμη ότι τα ΙΧ βυτιοφόρα, ιδιοκτησίας των εταιρειών εμπορίας καυσίμων δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες της αγοράς, όχι μόνο γιατί δεν διαθέτουν τον αναγκαίο στόλο αλλά και επειδή ο εφοδιασμός της αγοράς με τα ΙΧ παρεμποδίζεται από ορισμένους απεργούς.
Εκφράζει δε την αγωνία του για τις τελευταίες εξελίξεις στην αγορά και τις σοβαρές ελλείψεις καυσίμων.
Σημειώνει ακόμη ότι οι μέχρι σήμερα διαχρονικές αποφάσεις του Υπουργείου Μεταφορών, απαγορεύουν ή θέτουν περιορισμούς στην απόκτηση αδειών κυκλοφορίας ΙΧ βυτιοφόρων, παρά τις προτάσεις της Επιτροπής για την πλήρη άρση των περιορισμών στην έκδοση νέων αδειών αλλά και την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας τον Νοέμβριο του 2009 (3536/2009) που έκρινε ότι ο περιορισμός των αδειών είναι αντισυνταγματικός.
Επιπλέον, σύμφωνα με τον ΣΕΕΠΕ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέστειλε τον Ιανουάριο του 2009 αιτιολογημένη γνώμη προς την Ελληνική Κυβέρνηση για άρση αυτών των περιορισμών χωρίς να λάβει απάντηση. Έτσι, τον Οκτώβριο του 2009 παρέπεμψε τη χώρα μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.