«Η Αθήνα επιδιώκει να τερματίσει την απεργία με πολιτική επιστράτευση», «Μαραθώνιος διαβουλεύσεων για τη βενζίνη», «Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης η Ελλάδα λόγω της βενζίνης», «Οι τουρίστες παγιδευμένοι στα νησιά» είναι ορισμένοι από τους τίτλους του γερμανικού Τύπου για την απεργία των ιδιοκτητών ΦΔΧ στην Ελλάδα.
«Η Αθήνα επιδιώκει να τερματίσει την απεργία με πολιτική επιστράτευση», «Μαραθώνιος διαβουλεύσεων για τη βενζίνη», «Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης η Ελλάδα λόγω της βενζίνης», «Οι τουρίστες παγιδευμένοι στα νησιά» είναι ορισμένοι από τους τίτλους του γερμανικού Τύπου για την απεργία των ιδιοκτητών ΦΔΧ στην Ελλάδα.
Η απεργία των βυτιοφόρων και οι σοβαρές ελλείψεις σε καύσιμα απασχολούν από το πρωί επίσης τα δελτία ειδήσεων στα ραδιόφωνα και τα ειδησεογραφικά μαγκαζίνο των τηλεοπτικών σταθμών.
Ενδεικτικό είναι το ρεπορτάζ της Süddeutsche Zeitung του Μονάχου με πρωτοσέλιδη επισήμανση «Τελειώνει η βενζίνη στην Ελλάδα» που παραπέμπει σε ρεπορτάζ άλλης σελίδας με τίτλο «Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης η Ελλάδα λόγω της βενζίνης».
«Με ειδική διάταξη για πολιτική επιστράτευση, η οποία εφαρμόζεται συνήθως σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών ή πολέμου, αντέδρασε η ελληνική κυβέρνηση στην γενική απεργία των οδηγών και ιδιοκτητών βυτιοφόρων βενζίνης. Σύμφωνα με την Ομοσπονδία των πρατηριούχων βενζίνης υπάρχει απόθεμα σε βενζίνη και πετρέλαιο μόνον γύρω στο 5%. Η κυβέρνηση Παπανδρέου θέλει να αναγκάσει τους απεργούς σε πολιτική επιστράτευση μέτρο που μέχρι στιγμής έχει εφαρμοστεί δύο φορές, μία το 1983 με τους απεργούς οδηγούς - φορτηγών και μία το 1987 για τους απεργούς της τότε κρατικής Ολυμπιακής», σημειώνεται στο ρεπορτάζ της εφημερίδας.
Αναφερόμενη στους λόγους της απεργίας και στην κατάσταση που υπάρχει για την παροχή ή μεταπώληση αδειών, η εφημερίδα επισημαίνει: «Πριν αποφασίσει η κυβέρνηση να προχωρήσει στην εφαρμογή του μέτρου της πολιτικής επιστράτευσης η έλλειψη βενζίνης και πετρελαίου έλαβε δραματικές διαστάσεις. Χιλιάδες τουρίστες ακύρωσαν το ταξίδι τους στην Ελλάδα, γιατί φοβούνται μήπως μείνει το αυτοκίνητό τους από βενζίνη, ενώ στην Κρήτη πάνω από 200 τουρίστες εγκατέλειψαν τα νοικιασμένα αυτοκίνητά τους, γιατί δεν είχαν βενζίνη. Φαίνεται ότι η κατάσταση επιδεινώθηκε επειδή πολλοί Έλληνες αμέσως μετά την αναγγελία της απεργίας έτρεξαν να βάλουν βενζίνη, ενώ οι τουρίστες δεν αντιλήφθηκαν αμέσως το μέγεθος του προβλήματος. Σύμφωνα με ξένους τουρίστες στην Πελοπόννησο δεν μπορούσαν να βρουν βενζίνη σε απόσταση 200χλμ. Στη Χαλκιδική, όπου βρίσκονται ήδη 100.000 τουρίστες δεν υπάρχει σταγόνα βενζίνη. Καλύτερη είναι η κατάσταση στις συνοριακές περιοχές, διότι οι γειτονικές χώρες προμηθεύουν με βενζίνη τουρίστες και ιθαγενείς».
«Φέτος έσπασαν πραγματικά τα νεύρα των τουριστών που προτίμησαν την Ελλάδα. Πότε οι απεργίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, πότε οι διαμαρτυρίες των λιμενεργατών και τώρα η απεργία των μεταφορέων βενζίνης και πετρελαίου κατά της φιλελευθεροποίησης του επαγγέλματος τους», προστίθεται στο ίδιο ρεπορτάζ.
Πηγή: Deutsche Welle