Να επεκτείνει τους σιδηροδρόμους στη χώρα και να ανοίξει τον τομέα των συγκοινωνιών σε ιδιωτικές εταιρείας, υποσχέθηκε η υποψήφια του κυβερνώντος κόμματος για την προεδρία στη Βραζιλία, με στόχο να μειωθούν τα προβλήματα που καταγράφονται στις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Να επεκτείνει τους σιδηροδρόμους στη χώρα και να ανοίξει τον τομέα των συγκοινωνιών σε ιδιωτικές εταιρείας, υποσχέθηκε η υποψήφια του κυβερνώντος κόμματος για την προεδρία στη Βραζιλία, με στόχο να μειωθούν τα προβλήματα που καταγράφονται στις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Η Ντίλμα Ρουσέφ, η οποία διαχειριζόταν έργα υποδομής ως υπουργός Προεδρίας υπό τον απερχόμενο Λουΐς Ινάσιου Λούλα ντα Σίλβα, δήλωσε ότι θα αναθέσει τη λειτουργία σιδηροδρομικών γραμμών, μετά την επέκτασή τους, στον ιδιωτικό τομέα.
"Πρόθεσή μας είναι ο σιδηρόδρομος να δημοπρατηθεί", είπε η Ρουσέφ στην Μπραζίλια. Εάν εκλεγεί τον Οκτώβριο, πρόσθεσε, θα συνεχίσει τα κυβερνητικά προγράμματα για να προστεθούν 12.000 χλμ. σιδηροδρομικού δικτύου στις υπάρχουσες υποδομές, με στόχο να συνδεθούν βιομηχανικές και αγροτικές περιοχές με το κέντρο της τεράστιας χώρας και λιμάνια στον Ατλαντικό.
Η Ρουσέφ, πρώην αριστερή ακτιβίστρια, τάσσεται υπέρ της ύπαρξης ισχυρών κρατικών επιχειρήσεων σε στρατηγικούς τομείς της οικονομίας -την ενέργεια, το πετρέλαιο και την τραπεζική. Αλλά τονίζει σε κάθε ευκαιρία ότι το ιδιωτικό κεφάλαιο θα έχει ευκαιρίες και καθησυχάζει τους εγχώριους και ξένους επενδυτές για την πολιτική της, υποσχόμενη αυστηρή δημοσιονομική πειθαρχία και αυτονομία της Κεντρικής Τράπεζας.
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα είπε ότι τάσσεται υπέρ της συμμετοχής ιδιωτών επενδυτών στην κρατική αρχή διαχείρισης των αεροδρομίων, Infraero, ώστε να βελτιωθεί η διαχείριση και να επιταχυνθούν έργα εκσυγχρονισμού που καθυστερούν.
"Η επένδυση στους σιδηροδρόμους είναι επένδυση στην ικανότητά μας να ενισχύσουμε την προσφορά και να κρατήσουμε τον πληθωρισμό υπό έλεγχο", είπε η Ρουσέφ. Μια από τις γραμμές που η Ρουσέφ σχεδιάζει να δημοπρατήσει είναι η Transnordestina, η οποία συνδέει πολλές πολιτείες στο βορειοανατολικό τμήμα της χώρας και θα συμβάλλει στην διακίνηση χαρτοπολτού και χαρτιού.
Ο σημαντικότερος υποψήφιος της αντιπολίτευσης, πρώην κυβερνήτης στο Σάο Πάολο, Ζουζέ Σέρα, έχει αναφερθεί επανειλημμένα στα προβλήματα της χώρας στο πεδίο των μεταφορών, δηλώνοντας χαρακτηριστικά ότι είναι ακριβότερη η μεταφορά σόγιας από τα κεντροδυτικά κέντρα παραγωγής της στα λιμάνια στον Ατλαντικό από ό,τι η μεταφορά της ως την Κίνα.
Η Ρουσέφ διατηρεί προβάδισμα 5-10% στην πρόθεση ψήφου έναντι του Σέρα, κατά πρόσφατες δημοσκοπήσεις.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters