Πολιτική
Τετάρτη, 08 Σεπτεμβρίου 2010 11:59

ΣΥΡΙΖΑ: Το ν/σχ για τον ΟΣΕ παραβιάζει τη νομοθεσία της Ε.Ε.

Την ανησυχία τους για το μέλλον του σιδηροδρόμου και των εργαζομέων σε αυτόν, καθώς και για τις συνέπειες που θα επιφέρει στο κόστος των εισιτηρίων, αλλά και τα ισχύοντα δρομολόγια το νομοσχέδιο για την εξυγίανσή του, εκφράζουν ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλ. Τσίπρας και οι βουλευτές Ηρώ Διώτη, Θοδωρής Δρίτσας, Τάσος Κουράκης, Παναγιώτης Λαφαζάνης και Δημήτρης Παπαδημούλης.

Την ανησυχία τους για το μέλλον του σιδηροδρόμου και των εργαζομέων σε αυτόν, καθώς και για τις συνέπειες που θα επιφέρει στο κόστος των εισιτηρίων, αλλά και τα ισχύοντα δρομολόγια το νομοσχέδιο για την εξυγίανσή του, εκφράζουν ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλ. Τσίπρας και οι βουλευτές Ηρώ Διώτη, Θοδωρής Δρίτσας, Τάσος Κουράκης, Παναγιώτης Λαφαζάνης και Δημήτρης Παπαδημούλης.

Όπως επισημαίνουν οι βουλευτές σε ερώτηση που κατέθεσαν προς τους υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών, «σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου για το υπό κατάθεση νομοσχέδιο «Αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη Ομίλου ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλες διατάξεις για τον σιδηροδρομικό τομέα», εκτός από τα όσα απαράδεκτα έως και εγκληματικά προβλέπονται σε βάρος του οργανισμού, των εργαζομένων σε αυτόν, κατά παραβίαση του Συντάγματος, αφού καταργούνται οι Συλλογικές Συμβάσεις, και των επιβατών, είναι και η πρόθεση του Υπουργείου και της κυβέρνησης για περικοπή γραμμών και δρομολογίων του ΟΣΕ πανελλαδικά».

Επικαλούνται επίσης επιστολή του Προέδρος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (Ε.Κ.), κ. Σίμπσον προς τους Επιτρόπους Κάλας και Όλι Ρεν, η οποία –όπως υποστηρίζουν- αμφισβητεί τη συμβατότητα της επικείμενης κατάργησης σιδηροδρομικών γραμμών στην Ελλάδα, με τους περιβαλλοντικούς στόχους της Ε.Ε. για μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2020 και μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και θέτει ζήτημα επιστροφής από τη χώρα μας των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων που δαπανήθηκαν για την κατασκευή των γραμμών αυτών.

Παράλληλα, η ομάδα των βουλευτών ζητεί διευκρινίσεις από τους αρμόδιους υπουργούς σχετικά με το αν έχει γίνει μελέτη που να εμφανίζει τις επιπτώσεις στην οικονομία, στο περιβάλλον και στο κοινωνικό σύνολο, στις περιοχές που θα γίνουν οι περικοπές των δρομολογίων.

Προτρέπει τέλος την κυβέρνηση να «ακυρώσουν τα σχέδια εκποίησης-διάλυσης του Οργανισμού και σε συνεργασία με τους εργαζόμενους να περιφρουρήσουν το μέλλον του ΟΣΕ ως δημόσιας επιχείρησης».