Πολιτική
Τετάρτη, 08 Σεπτεμβρίου 2010 12:20

Συγκέντρωση και πορεία εργαζομένων του ΟΣΕ

Συγκέντρωση έξω από τα γραφεία του ΟΣΕ στην οδό Καρόλου πραγματοποιούν από νωρίς το πρωί οι εργαζόμενοι, αντιδρώντας στα σχέδια της κυβέρνησης για τον Οργανισμό.

Συγκέντρωση έξω από τα γραφεία του ΟΣΕ στην οδό Καρόλου πραγματοποιούν από νωρίς το πρωί οι εργαζόμενοι, αντιδρώντας στα σχέδια της κυβέρνησης για τον Οργανισμό.

Στη συνέχεια οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ θα κατευθυνθούν στην Ομόνοια απ' όπου θα ξεκινήσουν πορεία προς το Σύνταγμα.

Ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, αναμένεται να παρουσιάσει το σχέδιο νόμου για την εξυγίανση του ΟΣΕ στο υπουργικό συμβούλιο την Παρασκευή.

Με τη δημοσίευση του νέου νόμου, καταργούνται ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού, ο Κανονισμός Δευτερευουσών Απολαβών, ο Κανονισμός Ωρών Εργασίας και Ανάπαυσης του Προσωπικού και κάθε άλλη συλλογική σύμβαση εργασίας, διαιτητική απόφαση, συλλογική συμφωνία, επιχειρησιακή πρακτική και εργασιακή συνήθεια που σήμερα ισχύουν στις εταιρείες του ΟΣΕ.

Μέσα σε πέντε ημέρες από τη δημοσίευση του νόμου οι διοικήσεις των εταιρειών του ομίλου θα πρέπει να καλέσουν την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών σε νέα διαπραγμάτευση για τις συλλογικές συμβάσεις που δεν μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από 15 ημερολογιακές ημέρες. Αν οι ημέρες αυτές παρέλθουν χωρίς να επέλθει συμφωνία, οι οποιεσδήποτε αλλαγές γίνονται με νόμο.

Ο σιδηρόδρομος θα λειτουργεί με τις εταιρείες ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, με συνολικά 3.600 εργαζομένους από 6.050 που είναι σήμερα, ενώ θα απομακρυνθούν από τον ΟΣΕ (μετά την απορρόφηση της ΕΔΙΣΥ), με μετάταξη ή συνταξιοδότηση, 1.600 εργαζόμενοι, και από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 744.

Το πλεονάζον προσωπικό θα μεταφερθεί σε φορείς υποδοχής, ανά ειδικότητα, τομέα λειτουργίας, προϋπηρεσία και εμπειρία και με βάση αυτά τα κριτήρια οι εργαζόμενοι που θα επιλέγονται για μετάταξη θα δηλώσουν το νομό και τρεις θέσεις που επιθυμούν να μετακινηθούν.

Στο σχέδιο νόμου προβλέπεται, επίσης, η δημιουργία ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής, η διαγραφή των χρεών του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς το δημόσιο, με αντάλλαγμα την κυριότητα της ακίνητης περιουσίας του οργανισμού και η εκχώρηση σε ιδιώτες του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του μάνατζμεντ.

«Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ είναι ιδιωτικοποίηση - συρρίκνωση - ξεπούλημα της περιουσίας του, για να προωθήσει την "απελευθέρωση" των σιδηροδρομικών μεταφορών σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της ΕΕ», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ.

Όπως εκτιμά, οι συνέπειες θα είναι μεγάλες και για τα εργασιακά και μισθολογικά δικαιώματα των εργαζομένων στον ΟΣΕ και συνολικά για τα λαϊκά στρώματα, αφού θα σημάνει νέες καταργήσεις και περιορισμούς δρομολογίων, και δραστικές αυξήσεις των εισιτηρίων.

Σύμφωνα με το ΚΚΕ, «ήταν συνειδητή επιλογή των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ ο μαρασμός και η απαξίωση των σιδηροδρόμων της χώρας μας, με τη δημιουργία ελλειμμάτων, ώστε να δικαιολογείται η παρουσίαση ως μόνης λύσης της εφαρμογή της στρατηγικής τους επιδίωξης για παραχώρηση και αυτού του κρίσιμου αυτού τομέα των μεταφορών στο μεγάλο κεφάλαιο».

«Η ελληνική κυβέρνηση με το σχέδιο νόμου για το ξεπούλημα του ΟΣΕ, παραβιάζει συνειδητά το Σύνταγμα και την ευρωπαϊκή νομοθεσία, με τις "ευλογίες" της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προκειμένου να εφαρμοστεί το επαίσχυντο Μνημόνιο», αναφέρουν σε ερώτησή τους προς τους υπουργούς Οικονομικών, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με επικεφαλής τον Αλέξη Τσίπρα.