Έντονες αντιρρήσεις επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για την ανάπτυξη της δια βίου μάθησης προέβαλε η αντιπολίτευση κατά τη συζήτησή του στο Β' Θερινό Τμήμα της Βουλής.
Έντονες αντιρρήσεις επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για την ανάπτυξη της δια βίου μάθησης προέβαλε η αντιπολίτευση κατά τη συζήτησή του στο Β' Θερινό Τμήμα της Βουλής.
Αντίθετα η υπουργός Παιδείας έκανε λόγο για μείζονα εθνική επιλογή της κυβέρνησης με στόχο τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την κατάρτιση και την οικονομία.
Η κ. Διαμαντοπούλου υπογράμμισε ότι ο νόμος αφορά τρεις βασικούς τομείς, την εκπαίδευση, την αγορά εργασίας και την οικονομία, και επεσήμανε ότι «ιδιαίτερα αυτή την πιο δύσκολη για τη χώρα στιγμή, είναι σημαντική ευθύνη όλων να βρίσκουμε στοιχεία συναίνεσης».
Πρόσθεσε πως έγινε δεκτή η συντριπτική πλειοψηφία των παρατηρήσεων και προτάσεων των κοινωνικών και επαγγελματικών φορέων οι οποίοι, όπως είπε, χειροκρότησαν το νομοσχέδιο.
«Ο νόμος αυτός κάνει πράξη τη δέσμευση του πρωθυπουργού ότι η παιδεία είναι κυρίαρχη προτεραιότητα σε όλα τα πεδία ενώ δίνει σάρκα και οστά στο νέο τίτλο του υπουργείου», υπογράμμισε η υπουργός, συμπληρώνοντας: «Ήρθε η στιγμή, και υπάρχει η ανάγκη να προσθέσουμε νέα πράγματα, να αλλάξουμε τις δομές. Στην Ελλάδα δεν έχουμε κάνει ακόμα εθνικό πλαίσιο προσόντων όταν όλες οι άλλες χώρες τρέχουν χιλιόμετρα μπροστά. Η Πολιτεία και το υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να θέσουν ένα συγκεκριμένο πλαίσιο λειτουργίας, με κανόνες ίδιους για όλους, δημόσια και ιδιωτικά».
Η κ. Διαμαντοπούλου απέρριψε τις αιτιάσεις για ασάφειες των χρονοδιαγραμμάτων των υπουργικών αποφάσεων, υποστηρίζοντας ότι έχει γίνει όλη η σχετική επεξεργασία τους.
Από την πλευρά της ΝΔ, τόσο ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος Κωνσταντίνος Τζαβάρας όσο και ο αρμόδιος εισηγητής Σάββας Αναστασιάδης, χαρακτήρισαν το νομοσχέδιο κακότεχνο, ασαφές, και πρόχειρο προβλέποντας ότι δεν θα λειτουργήσει στη πράξη.
«Καταψηφίζουμε το αντιλαϊκό νομοσχέδιο που αποσκοπεί στην ικανοποίηση των αιτημάτων των λίγων που κατέχουν στην χώρα μας το πλούτο. Βάζετε στο ίδιο τσουβάλι τα πτυχία, δρομολογείται παραπέρα υποβάθμιση και της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αναβαθμίζοντας τους εμπόρους γνώσης», ανέφερε μεταξύ άλλων ο εισηγητής του ΚΚΕ Γιάννης Ζιώγας.
Παράλληλα εξέφρασε την αντίθεσή του στο «επίδομα ελεημοσύνης», όπως το χαρακτήρισε, των 300 ευρώ που θα δίνεται τέλος του έτους σε οικογένειες με ετήσιο εισόδημα 3.000 ευρώ και έκανε λόγο για απαράδεκτη τροπολογία.
Απαντώντας στον κ. Ζιώγα η κ. Διαμαντοπούλου διευκρίνισε ότι το επίδομα για τους Ρομά δίνεται στο τέλος και όχι στην αρχή του χρόνου με στόχο να δοθεί κίνητρο και να στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο.
Για σοβιετικού τύπου νοοτροπία της κυβέρνησης και εγκαθίδρυση σοβιετικής γραφειοκρατίας στην Ελλάδα με ένα νομοσχέδιο που παραπέμπει σε μελλοντικές υπουργικές αποφάσεις για την υλοποίηση του έκανε λόγο ο εισηγητής του ΛΑΟΣ ¶δωνις Γεωργιάδης.
Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κουράκης υποστήριξε, μεταξύ άλλων, ότι πρόκειται στην ουσία για αυτοκτονία των ΑΕΙ και δημιουργία πτυχιούχων πολλών ταχυτήτων και ότι αξιοποιείται η δια βίου μάθηση ως τρόπος διαχείρισης της ανεργίας.
Αρνητικός επί της αρχής του νομοσχεδίου δήλωσε και ο ανεξάρτητος βουλευτής Αθανάσιος Λεβέντης.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ