Πολιτική
Τρίτη, 14 Σεπτεμβρίου 2010 17:06

Σχολικές τσάντες «βαρέων βαρών»

Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας ¶ννα Διαμαντοπούλου με θέμα «Σχολικές τσάντες βαρέων βαρών» κατέθεσαν οι βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς Θ. Λεβέντης, Ν. Τσούκαλης και Γρ. Ψαριανός. Μυοσκελετικές διαταραχές στα παιδιά έαν το βάρος της τσάντας υπερβαίνει το 10% του σωματικού τους βάρους.

Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας ¶ννα Διαμαντοπούλου με θέμα «Σχολικές τσάντες βαρέων βαρών» κατέθεσαν οι βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς Θ. Λεβέντης, Ν. Τσούκαλης και Γρ. Ψαριανός.

Οι τρεις βουλευτές σημειώνουν ότι «τις τελευταίες δεκαετίες, ολοένα και πληθαίνουν τα κρούσματα παιδιών και εφήβων που αναφέρουν πόνους στη μέση και στην πλάτη τους ή παρουσιάζουν μυοσκελετικές διαταραχές».

«Οι ερευνητές επισήμαναν ότι ένας από τους παράγοντες που συνδέεται με την εμφάνιση πόνων ακόμα και σε παιδιά πολύ μικρής ηλικίας είναι η καθημερινή μεταφορά της σχολικής τσάντας, ιδιαίτερα όταν το βάρος της υπερβαίνει το 10% του σωματικού τους βάρους, που αποτελεί το προτεινόμενο από την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής όριο», συμπληρώνουν.

Όπως αναφέρουν «έχει αποδειχθεί ότι το μεγάλο βάρος της τσάντας (15% του σωματικού βάρους και άνω) εκτός από το αίσθημα της κόπωσης που δημιουργεί στον μαθητή, επηρεάζει την κατανάλωση οξυγόνου και αυξάνει τις ενεργειακές απαιτήσεις του οργανισμού».

«Επίσης, το υπερβολικό βάρος προκαλεί μεταβολές στη στάση του σώματος, αναγκάζοντας σε κάμψη διάφορα μέρη του σώματος (κορμός, αυχένας, κεφάλι), με αποτέλεσμα να καταπονείται η σπονδυλική στήλη και να προκαλούνται τραυματισμοί και πόνοι», συμπληρώνουν.

Αναφέρουν επίσης τα ακόλουθα:

Στη χώρα μας το βάρος της σχολικής τσάντας κυμαίνεται στα Δημόσια Δημοτικά σχολεία από 4-7 κιλά τουλάχιστον. Οι γονείς, ανησυχώντας που τα παιδιά τους κουβαλούν τόσο βάρος, προσπαθούν να τα συνοδεύουν μέχρι το σχολείο για να μεταφέρουν και τη σχολική τσάντα, ειδικά τις μέρες που το πρόγραμμά τους είναι φορτωμένο. Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο με την αριθμ.3/2008 Πράξη του, για την αντιμετώπιση του παραπάνω θέματος, εισηγείται να παραμένουν στην σχολική τάξη κάποια βιβλία ή τετράδια κατά την κρίση του δασκάλου. Θα πρέπει όμως να υπάρχουν ειδικά ερμάρια για το σκοπό αυτό, αν μάλιστα το σχολείο λειτουργεί διπλοβάρδια ή αν η αίθουσα υποδέχεται τμήμα του ολοήμερου σχολείου. Το Υπουργείο Παιδείας, στο μεταξύ, ευαγγελίζεται διαδραστικούς πίνακες, ηλεκτρονικό βιβλίο και προσωπικό ηλεκτρονικό υπολογιστή, τα οποία, στην παρούσα οικονομική ελληνική πραγματικότητα, φαντάζουν τουλάχιστον ευσεβείς πόθοι.

Τέλος, οι βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς ερωτούν την υπουργό:

• Έχοντας ως σύνθημά σας «η τσάντα να μένει στο σχολείο» και έως ότου πραγματωθούν τα όσα ευαγγελίζεσθε για το Νέο Σχολείο, τι προτίθεστε να κάνετε ώστε οι μαθητές, κυρίως του Δημοτικού, να μην αναγκάζονται να κουβαλούν περισσότερο από το βάρος που τους αναλογεί στις σχολικές τους τσάντες;

• Προτίθεστε να εξοπλίσετε τα σχολεία με ειδικά ερμάρια, στα οποία να αφήνουν τα παιδιά όσα βιβλία και τετράδια μπορούν να παραμένουν στη σχολική τάξη;

• Σκοπεύετε να υλοποιήσετε μια ενημερωτική καμπάνια σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς σχετικά με τη σχολική τσάντα, την επιλογή, τον τρόπο μεταφοράς της αλλά και τα προβλήματα που προκύπτουν από το υπερβολικό της βάρος;