Κλιμακώνεται η αντιπαράθεση μεταξύ της κυβέρνησης και των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης, οι οποίοι δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους. Το νομοσχέδιο για τις εμπορευματικές μεταφορές θα ψηφιστεί, διεμήνυσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
Κλιμακώνεται η αντιπαράθεση μεταξύ της κυβέρνησης και των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης, οι οποίοι δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους, τουλάχιστον μέχρι την προσεχή Τετάρτη, οπότε αναμένεται να ψηφιστεί από τη Βουλή το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών.
Μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Mega, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής δήλωσε ότι ο διάλογος για το νομοσχέδιο που αφορά τις εμπορευματικές μεταφορές έχει εξαντληθεί.
Σημείωσε πως η κυβέρνηση είναι ανοιχτή σε οποιοδήποτε διάλογο, προσθέτοντας όμως πως το νομοσχέδιο θα ψηφιστεί.
Ερωτηθείς για τις κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων που έχουν κλιμακωθεί, επανέλαβε ότι η επίταξη είναι σε ισχύ και πως όπου υπάρχει καταστρατήγησή της θα πρέπει να εφαρμόζεται ο νόμος.
Διευκρίνισε πως αυτό θα γίνεται σε κάθε περίπτωση που οι ιδιοκτήτες αρνούνται να μεταφέρουν αυτό για το οποίο τους δόθηκε η σχετική άδεια από την Πολιτεία.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών ΦΔΧ Γιώργος Τζωρτάτος δήλωσε πως τα οχήματα είναι στη διάθεση των νομαρχιών.
Σημειώνεται ότι λίγο πριν τις 2 το μεσημέρι της Παρασκευής λεωφορεία των ΜΑΤ στη συμβολή της Λ.Αθηνών με Κηφισού, εμπόδισαν τους αυτοκινητιστές να κάνουν πορεία προς το κέντρο της Αθήνας.
Όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, 12 γερανοφόρα φορτηγά κατευθύνθηκαν τελικά στην εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας. Τα φορτηγά είχαν ξεκινήσει από τη λεωφόρο Αθηνών και κινούμενα στη δεξιά πλευρά του δρόμου, κατευθύνθηκαν προς Λαμία, έχοντας φθάσει περίπου στο ύψος της Ρενό. Λόγω της κίνησης των φορτηγών δημιουργήθηκε μποτιλιάρισμα στην Κηφισού, αλλά όπως διευκρινίζεται από την αστυνομία, δεν έκλεισε κανένα σημείο του δρόμου.
Ανδρες της τροχαίας και δυνάμεις των ΜΑΤ στα σημεία συγκέντρωσης των αυτοκινητιστών παρακολουθούν διακριτικά τις κινήσεις τους, έχοντας σαφείς εντολές να μην επιτρέψουν σε καμία περίπτωση την πραγματοποίηση μηχανοκίνητης πορείας στο κέντρο της Αθήνας. Χαρακτηριστικό είναι ότι την Πέμπτη, τρία φορτηγά που έφυγαν από το μπλόκο του Χαϊδαρίου, συνοδεύτηκαν από περιπολικά της τροχαίας.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ιδιοκτητών ΦΔΧ, τα σημεία συγκέντρωσης σε Μεταμόρφωση, Χαϊδάρι και διόδια Ελευσίνας έχουν ενισχυθεί και με άλλα οχήματα και υπολογίζεται ότι αυτή τη στιγμή βρίσκονται στους δρόμους πάνω από 400 φορτηγά και βυτιοφόρα. Μάλιστα οι βυτιοφορείς ετοιμάζονται να αποσύρουν από την κυκλοφορία και να τα μεταφέρουν στα «μπλόκα», άλλα 200 οχήματα.
Προβλήματα στην αγορά
Εν τω μεταξύ, ορατά έχουν αρχίσει να γίνονται τα πρώτα προβλήματα στην αγορά εξαιτίας των συνεχιζόμενων κινητοποιήσεων των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δ.Χ.
Όπως καταγγέλλει ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδας (ΣΒΒΕ) αρκετές μεταποιητικές επιχειρήσεις έχουν εξαναγκαστεί το τελευταίο 48ωρο σε αναστολή μέρους ή και του συνόλου της παραγωγικής τους λειτουργίας, λόγω της απεργίας.
«Η απεργία δημιουργεί ζημιές ανυπολόγιστης αξίας σε επιχειρήσεις όλων των κλάδων», υπογραμμίζεται συγκεκριμένα σε ανακοίνωση της η διοίκηση του ΣΒΒΕ, υποστηρίζοντας ότι «παρά τις πρόσφατες δηλώσεις των κυβερνητικών στελεχών, η επίταξη των οχημάτων, δηλαδή η εφαρμογή του νόμου, δεν λειτούργησε, ούτε και σήμερα λειτουργεί».
Ζητεί δε την άμεση έναρξη διαλόγου μεταξύ της κυβέρνησης και της συνδικαλιστικής ηγεσίας των απεργών, ώστε να λήξουν οι κινητοποιήσεις, που δημιουργούν –όπως επισημαίνει- κινδύνους για απώλεια πελατών και θέσεων εργασίας.
Καμπανάκι για σοβαρές ελλείψεις καυσίμων στην αγορά έκρουσε και ο Σύνδεσμος των Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών με αφορμή τις εξαγγελίες της Γενικής Συνομοσπονδίας Δ.Χ. Μεταφορέων για συνέχιση και ενδεχομένως κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων.
«Από την έναρξη των κινητοποιήσεων -στην Αττική- η πλειονότητα των Μεταφορέων Δ.Χ. βυτιοφόρων απείχαν από τις προσφερόμενες υπηρεσίες τους», αναφέρει ο ΣΕΕΠΕ και προσθέτει: «Στη Βόρεια Ελλάδα ενώ φόρτωναν κανονικά οι Μεταφορείς Δ.Χ. βυτιοφόρων - από σήμερα το πρωί - απέχουν και αυτοί από την εργασία τους με αποτέλεσμα να δημιουργείται πλέον, τεράστιο πρόβλημα στον εφοδιασμό των επιχειρήσεων και των επαγγελματιών».
Επισημαίνει ακόμη ότι οι Εταιρείες Εμπορίας Πετρελαιοειδών δεν έχουν τα απαραίτητα ΙΧ βυτιοφόρα που απαιτούνται για να εξυπηρετήσουν την αγορά και καλεί την κυβέρνηση να τους επιτρέψει να αποκτήσουν τις αναγκαίες άδειες κυκλοφορίας Ιδιωτικής Χρήσης βυτιοφόρων αυτοκινήτων για την κάλυψη όλων των δραστηριοτήτων τους.
Λίγο νωρίτερα πάντως, οι βενζινοπώλες διέψευσαν τις φήμες περί έλλειψης καυσίμων στην αγορά. Με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας τόνιζε ότι μετά την άρση του πλαφόν, η τροφοδοσία της αγοράς συνεχίζεται ομαλά και δεν υπάρχουν προβλήματα εφοδιασμού.
«Σήμερα τα πρατήρια είναι πλήρως εφοδιασμένα και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα έλλειψης», ξεκαθάριζαν οι βενζινοπώλες, καλώντας τους καταναλωτές να μην πανικοβάλλονται από φήμες πανικού περί ελλείψεων καυσίμων.