Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο με το οποίο παρέχεται η εξουσιοδότηση στους υπουργούς Εθνικής ¶μυνας και Οικονομικών να υπογράψουν για λογαριασμό του Δημοσίου τις συμβάσεις για τη μεταβίβαση των μετοχών των Ελληνικών Ναυπηγείων και τα προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού.
Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο με το οποίο παρέχεται η εξουσιοδότηση στους υπουργούς Εθνικής ¶μυνας και Οικονομικών να υπογράψουν για λογαριασμό του Δημοσίου τις συμβάσεις για τη μεταβίβαση των μετοχών των Ελληνικών Ναυπηγείων και τα προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού.
Ο υπουργός Εθνικής ¶μυνας, Ευάγγελος Βενιζέλος, χαρακτήρισε επωφελείς για το Δημόσιο τις συμβάσεις και αναφέρθηκε στην επιλογή της κυβέρνησης να ακολουθηθεί η διαδικασία της κύρωσης από τη Βουλή των συμβάσεων εν σχεδίων.
«Όπως σπάμε τον γόρδιο δεσμό της παθολογίας των συμβάσεων επί δέκα χρόνια, έτσι θέλουμε να σπάσουμε και ένα νοσηρό κλίμα στο δημόσιο βίο γι' αυτό ακολουθήσαμε αυτή τη διαδικασία και αποζητούμε τη συναίνεση η οποία θα μας επιτρέψει να βγάλουμε το κεφάλι μας μέσα από έναν βούρκο τον οποίο εν πολλοίς εμείς οι ίδιοι ως πολιτικό σύστημα κι ως κοινωνία έχουμε διαμορφώσει».
Η σύμβαση προβλέπει ότι η ελληνική πλευρά αποδέχεται την είσοδο της ¶μπου Ντάμπι Μαρ στο μετοχικό κεφάλαιο των Ελληνικών Ναυπηγείων σε ποσοστό 75%. Το 25% το διατηρεί η γερμανική Χα ντε βε, παραμένοντας στα Ναυπηγεία ως μέτοχος της μειοψηφίας και ως υποκατασκευαστής των συμβάσεων.
Ακόμη, επετεύχθη διακανονισμός σύμφωνα με τον οποίο αποσύρονται από την γερμανική πλευρά οι καταγγελίες των συμβάσεων στις οποίες είχε προβεί και παύει η διαιτητική δίκη, την οποία είχε κινήσει ζητώντας αποζημιώσεις από το ελληνικό δημόσιο για αντισυμβατική του συμπεριφορά.
Σε ό,τι αφορά τον «Παπανικολή», ο κ. Βενιζέλος ξεκαθάρισε ότι δεν θα στερηθεί ενός όπλου ετοιμοπόλεμου το Πολεμικό Ναυτικό και ανακοίνωσε ότι στις 15 Οκτωβρίου θα υψωθεί η ελληνική σημαία στο Κίελο ως πράξη επαναξίωσης του πλοίου το οποίο έχει πιστοποιηθεί και από τον γερμανικό φορέα και το Πολεμικό Ναυτικό.
Επίσης, συμφωνήθηκε να συνεχιστεί η σύμβαση των τριών νέων υποβρυχίων στον παλαιό προϋπολογισμό και να καταργηθεί ο εκσυγχρονισμός της δεύτερης σύμβασης ο οποίος «ήταν ατελέσφορος και οικονομικά παράλογος», να ολοκληρωθεί ο «Ωκεανός», και να γίνουν καινούργια τα δύο υποβρύχια που ήταν να εκσυγχρονιστούν.
Ο κ. Βενιζέλος επεσήμανε πως η επιλογή να κατασκευαστούν δύο καινούργια υποβρύχια 2.14 είναι από κάθε άποψη συμφέρουσα καθώς το ένα υπό εκσυγχρονισμό «Ωκεανός» έχει απορροφήσει 400 εκατ. και δεν ξέρουμε αν είναι αξιόπλοο ενώ αγοράζουμε τα καινούργια άνευ προσαυξήσεως 500 εκατ.
Σε κάθε περίπτωση, όπως εξήγησε, υπήρξε πολύ σκληρή διαπραγμάτευση, το αποτέλεσμα της οποίας ήταν επ’ ωφελεία του Δημοσίου δεδομένου ότι σε άλλη περίπτωση κινδυνεύαμε να κλείσουν τα Ναυπηγεία, να έχουν απολυθεί οι εργαζόμενοι, να έχουν χαθεί τα 2 δισ. που έχουμε δώσει, να μην έχουμε πάρει κανένα υποβρύχιο, να μην μπορούμε να τα τελειώσουμε και να πληρώνουμε και αποζημίωση.
Από την πλευρά της ΝΔ, ο εισηγητής του κόμματος Κώστας Τασούλας εξέφρασε την αντίρρησή του τονίζοντας ότι δεν ψηφίζει το νομοθέτημα καθώς θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερη συμφωνία.
Με τη σειρά της η βουλευτής του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου, σημείωσε ότι ολοκληρώνεται η διάλυση του Σκαραμαγκά και υποστήριξε πως η σύμβαση είναι επιζήμια για την χώρα καθώς και για τους εργαζόμενους στα Ναυπηγεία ενώ ωφελημένοι είναι η Τίσσεν Κρουπ και η Αμπου Ντάμπι Μαρ.
Στην παρέμβασή του ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, Γ. Καρατζαφέρης, ανέφερε ότι λέει ένα «ξεκάθαρο ναι στην άμυνα της πατρίδας», υπογραμμίζοντας ότι η περίπτωση που εξετάζει η εθνική αντιπροσωπεία είναι ιδιάζουσα και εξαιρετικής σημασίας και δεν πρέπει να την υποτιμήσουμε ούτε επιχειρησιακά ούτε και κοινωνικά.
Τέλος, ο Π. Λαφαζάνης από τον ΣΥΡΙΖΑ παρατήρησε πως η συμφωνία είναι ετεροβαρής, βλαπτική και το χειρότερο ενισχύει μια διαδικασία κατά την οποία τα Ναυπηγεία θα γίνουν είδος προς εξαφάνιση ενώ δεν παρέχει καμία εξασφάλιση για τους εργαζόμενους.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ