Τους κινδύνους που εγκυμονεί η υπαίθρια διαφήμιση για την ασφάλεια των οδηγών αναγνωρίζει ο Επίτροπος αρμόδιος για θέματα Μεταφορών κ. Σ. Κάλας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της Ν.Δ. κ. Γ. Παπανικολάου.
Τους κινδύνους που εγκυμονεί η υπαίθρια διαφήμιση για την ασφάλεια των οδηγών αναγνωρίζει ο Επίτροπος αρμόδιος για θέματα Μεταφορών κ. Σ. Κάλας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της Ν.Δ. κ. Γ. Παπανικολάου.
Σύμφωνα με πρόσφατα στατιστικά στοιχεία της Επιτροπής, η μείωση του αριθμού νεκρών από τροχαία δυστυχήματα το 2009 σε σύγκριση με το 2001 είναι 35% στην Ευρωπαϊκή Ένωση και 23% στην Ελλάδα. Ο αριθμός των νεκρών ανά εκατομμύριο κατοίκων είναι 130 στην Ελλάδα, ενώ ο μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι 71.
Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της παρέμβασής του, ο κ. Παπανικολάου τόνιζε ότι η υπαίθρια διαφήμιση από νομικά ή φυσικά πρόσωπα ενέχει σοβαρούς κινδύνους, αφού – όπως ανέφερε- ενώ τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη σημείωσαν μείωση των θυμάτων λόγω τροχαίων ατυχημάτων από 14% έως 45% μέχρι το τέλος της προηγούμενης δεκαετίας, στην Ελλάδα την ίδια περίοδο υπήρξε αύξηση μέχρι και 60% και υπολογίζεται ότι τουλάχιστον το 10% αυτής της αύξησης οφείλεται στην υπαίθρια διαφήμιση.
Από την πλευρά του, ο Εσθονός Επίτροπος υπογράμμισε πως οι κανόνες τοποθέτησης οδικής σήμανσης καθορίζονται στη σύμβαση της Βιέννης, της οποίας συμβαλλόμενο μέρος είναι η Ελλάδα, τόσο σε ό,τι αφορά τα είδη των πινακίδων όσο και τα σημεία τοποθέτησής τους.
«Η υπαίθρια διαφήμιση ακολουθεί συχνά, και κάποιες φορές με την ανοχή τοπικών φορέων, ανεύθυνες πολιτικές που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια όλων μας. Σε κάθε περίπτωση η νομιμότητα τους θα πρέπει να ελέγχεται από τις αρμόδιες δημοτικές αρχές με την δέουσα σοβαροτήτα και αυστηρότητα», επισημαίνει σχολιάζοντας την απάντηση του επιτρόπου ο κ. Παπανικολάου και καταλήγει:
«Η αύξηση του κέρδους δεν μπορεί να προηγείται της ανάγκης προστασίας της ζωής και της σωματικής ακεραιότητας των πολιτών».