«Χωρίς Τίτλο» τιτλοφορείται η διάλεξη του βραβευμένου με το Εθνικό Βραβείο Αρχιτεκτονικής της Γαλλίας αρχιτέκτονα, Ρούντι Ριτσιότι στις 12 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
«Χωρίς Τίτλο» τιτλοφορείται η διάλεξη του βραβευμένου με το Εθνικό Βραβείο Αρχιτεκτονικής της Γαλλίας αρχιτέκτονα, Ρούντι Ριτσιότι στις 12 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
Ο Ρούντι Ριτσιότι είναι δημιουργός πολλών σημαντικών κτηρίων, όπως της Αίθουσας Συναυλιών Nikolaisaal του Πότσνταμ (φωτ.), του Εθνικού Κέντρου Χορογραφίας της Αιξ-αν-Προβάνς, του Εθνικού Μουσείου Ευρωπαϊκών και Μεσογειακών Πολιτισμών στη Μασσαλία, και έργων όπως η Γέφυρα της Ειρήνης στη Σεούλ.
Με τα εγκαίνια της Αίθουσας Συναυλιών του Πότσνταμ και την κατασκευή της Γέφυρας της Ειρήνης στη Σεούλ το 2002, ο Ριτσιότι κέρδισε τη διεθνή αναγνώριση. Μάλιστα, το 2006 κέρδισε το Εθνικό Βραβείο Αρχιτεκτονικής της Γαλλίας (Grand prix national d'architecture).
Η διάλεξη του Ρούντι Ριτσιότι, την οποία θα προλογίσει ο αρχιτέκτονας Μέμος Φιλιππίδης εντάσσεται στην πολύ-θεματική Σειρά εκδηλώσεων Megaron Plus.
Γεννημένος στις 22 Αυγούστου 1952 στο Αλγέρι, ο Ρούντι Ριτσιότι σπούδασε μηχανικός στη Γενεύη και αποφοίτησε από τη Σχολή Αρχιτεκτονικής της Μασσαλίας το 1980. Τα πρώτα του έργα είναι γεμάτα ενέργεια και χαρακτηρίζονται από μια ριζοσπαστική, ανέμελη προσέγγιση, αποκαλύπτοντας μια ποικιλία μορφών. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, ο Ριτσιότι, επηρεασμένος από την Arte Povera, δημιουργεί πιο λιτά και πιο λειτουργικά κτήρια, χρησιμοποιώντας μινιμαλιστικές και «χαμηλής τεχνολογίας» λύσεις.
Στα έργα που βρίσκονται σήμερα υπό κατασκευή συμπεριλαμβάνονται το Μουσείο Ευρωπαϊκών και Μεσογειακών Πολιτισμών στη Μασσαλία, το Τμήμα Τεχνών του Ισλάμ στο Λούβρο στο Παρίσι, το Rivesaltes Memorial, το Palazzo del Cinema στη Βενετία, το Στάδιο Jean Bouin στο Παρίσι, η Βιβλιοθήκη της Ρουέν κ.ά.
Όπως γράφει το 2003 ο συγγραφέας και κριτικός τέχνης Τζιμ Πάλετ, «η αγαπημένη λέξη του Ρούντι Ριτσιότι είναι η λέξη «αυτονομία», δηλαδή το δικαίωμα να κυβερνάται κανείς από τους δικούς του νόμους. Ανεξαρτησία πνεύματος, γούστο για την αντιπαράθεση, ακόμη και για την ασυμφωνία».