Ανεπαρκή θεωρούν την υποτροφία τους περισσότεροι από τους μισούς (55%) των φοιτητών Erasmus, σύμφωνα με την απάντηση της Επιτρόπου για θέματα Εκπαίδευσης, Πολιτισμού, Πολυγλωσσίας και Νεολαίας κ. Ανδρούλας Βασιλείου σε ερώτηση του ευρωβουλευτή της Ν.Δ. κ. Γ. Παπανικολάου για τις οικονομικές επιδράσεις στις οικογένειες των σπουδαστών που επιλέγουν να ολοκληρώσουν μέρος των σπουδών τους στο εξωτερικό.
Ανεπαρκή θεωρούν την υποτροφία τους περισσότεροι από τους μισούς (55%) των φοιτητών Erasmus, σύμφωνα με την απάντηση της Επιτρόπου για θέματα Εκπαίδευσης, Πολιτισμού, Πολυγλωσσίας και Νεολαίας κ. Ανδρούλας Βασιλείου σε ερώτηση του ευρωβουλευτή της Ν.Δ. κ. Γ. Παπανικολάου για τις οικονομικές επιδράσεις στις οικογένειες των σπουδαστών που επιλέγουν να ολοκληρώσουν μέρος των σπουδών τους στο εξωτερικό.
Σύμφωνα με σχετική μελέτη, το κόστος μιας περιόδου Erasmus στο εξωτερικό ποικίλλει σημαντικά για διάφορους λόγους, όπως το κόστος της ζωής στη χώρα υποδοχής, οι εγκαταστάσεις που διατίθενται στους σπουδαστές, τα έξοδα συγκοινωνιών μεταξύ του τόπου προέλευσης και του τόπου υποδοχής, κ.λ.π. Οι μέσες μηνιαίες δαπάνες κατά τη διάρκεια μιας περιόδου Erasmus στο εξωτερικό υπολογίζεται πάντως ότι ανέρχονται περίπου σε 700 ευρώ.
Όπως επισήμανε ο κ. Παπανικολάου, ο αριθμός των σπουδαστών που λαμβάνουν κοινοτική χρηματοδότηση για να σπουδάσουν ή να καταρτιστούν επαγγελματικά στο εξωτερικό σημειώνει ραγδαία αύξηση. Συγκεκριμένα, το ακαδημαϊκό έτος 2008/2009, 198.600 σπουδαστές συνολικά μετέβησαν σε κάποια από τις 31 χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Η πολιτική κατανομής των υποτροφιών επαφίεται στους εθνικούς φορείς που είναι αρμόδιοι για την εφαρμογή του προγράμματος Erasmus και στα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η Επιτροπή καθορίζει το ανώτατο όριο για τη μηνιαία επιχορήγηση ανά χώρα υποδοχής αλλά είναι κρίσιμη η σημασία των εθνικών, περιφερειακών και τοπικών αρχών και των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης να συμπληρώνουν την υποτροφία της ΕΕ, εφόσον είναι δυνατόν, ιδιαίτερα για τους σπουδαστές που βρίσκονται σε πιο δύσκολη κοινωνικοοικονομική κατάσταση.
Ο κ. Παπανικολάου υπογράμμισε τη σημασία της ενθάρρυνσης της φοιτητικής κινητικότητας των Ελλήνων φοιτητών, σημειώνοντας τα οφέλη της όσον αφορά στην απόκτηση εμπειρίας από άλλα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα.
«Την εποχή όπου η εκπαίδευση και η κατάρτιση είναι ζητούμενο για την ελληνική κοινωνία οφείλουμε σε ευρωπαϊκό επίπεδο αφενός να ενισχύσουμε κάθε πρόγραμμα που αφορά την κινητικότητα των φοιτητών, όπως το πρόγραμμα Erasmus, σε εθνικό επίπεδο αφετέρου να στηρίξουμε οικονομικά εκείνους που επιθυμούν να συμμετέχουν σε αυτά αλλά αδυνατούν λόγω οικονομικών δυσκολιών που πιθανόν αντιμετωπίζουν», καταλήγει ο ευρωβουλευτής.