Μικρή αύξηση παρουσίασαν τα τροχαία ατυχήματα το εννεάμηνο Ιανουρίου-Σεπτεμβρίου 2010, αν και αισθητή μείωση εμφανίζει ο αριθμός των νεκρών, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στη διάρκεια του 3ου Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας. Πρωτοβουλίες για τη μείωση των τροχαίων από το υπουργείο Υποδομών.
Μικρή αύξηση παρουσίασαν τα τροχαία ατυχήματα το εννεάμηνο Ιανουρίου-Σεπτεμβρίου 2010, αν και αισθητή μείωση εμφανίζει ο αριθμός των νεκρών.
Πιο συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στη διάρκεια του 3ου Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, με θέμα «Η Οδική Ασφάλεια στον Αστικό Ιστό» και συνέπεσε σήμερα με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Οδικής Ασφάλειας, ο αριθμός των νεκρών στο εν λόγω διάστημα έφτασε τους 959, έναντι 1.119 το 2009, παρουσιάζοντας σημαντική μείωση της τάξης του 14,3%.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων αυξήθηκε κατά 3,2%, ενώ αύξηση κατά 1,8% παρουσιάζουν οι βαριά τραυματισθέντες και κατά 4,1% οι ελαφρά τραυματισθέντες. Η μεγαλύτερη αριθμητική μείωση των νεκρών σημειώθηκε στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (-37) και ακολουθούν η Αττική (-26), η Στερεά Ελλάδα (-23), η Ανατολική Μακεδονία-Θράκη (-20) και η Πελοπόννησος (-16). Τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα σημειώθηκαν στο λοιπό οδικό δίκτυο (41,8%), ενώ ακολουθούν οι κατοικημένες περιοχές (28,2%) και το λοιπό εθνικό δίκτυο (21,9%).
Σημειώνεται ότι τα λιγότερα θανατηφόρα σημειώθηκαν στην Αττική Οδό (0,6%) και ακολουθούν η Ε.Ο. Αντιρρίου-Ιωαννίνων (1,1%) και η Εγνατία Οδός (1,4%), ενώ στο σύνολο των ατυχημάτων σημειώθηκε τεράστια αύξηση (72%) σε κατοικημένες περιοχές.
Ως πιο επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά για την πρόκληση θανατηφόρου ατυχήματος καταγράφεται η υπερβολική ταχύτητα και η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, ενώ υψηλό είναι το ποσοστό εμπλοκής των δικύκλων (36%) σε θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.
Παράλληλα, στο σύνολο των ατυχημάτων την πρώτη θέση κατέχει η απόσπαση της προσοχής του οδηγού (1.502) (π.χ. χρήση του κινητού) και ακολουθούν η οδήγηση σε κατάσταση μέθης (1.148) και η παραβίαση της προτεραιότητας (1.319).
Δράσεις για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας
Στο πλαίσιο της συνεδρίασης του Συμβουλίου, ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρης Ρέππας, ανέπτυξε τέσσερις στοχευμένους τομείς πολιτικής, οι οποίοι συνίστανται στα εξής:
- Διαχείριση αστικής κυκλοφορίας για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και της σοβαρότητάς τους
- Ασφάλεια οδικού περιβάλλοντος
- Εκστρατείες ενημέρωσης κοινού και
- Δημιουργία Master Plan Αστικής Οδικής Ασφάλειας.
Αποβλέποντας στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, ο υφυπουργός κ. Σπύρος Βούγιας έκανε εισήγηση με τις σχετικές πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει το υπουργείο και οι οποίες μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν την εντατικοποίηση των ελέγχων για ζώνες ασφαλείας, όρια ταχύτητας, χρήση κινητού και αλκοτέστ, τη συντήρηση οδών και παρεμβάσεις σε επικίνδυνες θέσεις, αλλά και την ενημέρωση των πολιτών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ