Προς το τέλος του 2014, ένα χρόνο δηλαδή μετά τη συμβατική του ημερομηνία, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, Ε65, όπως δήλωσε από την Καρδίτσα ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης.
Προς το τέλος του 2014, ένα χρόνο δηλαδή μετά τη συμβατική του ημερομηνία, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, Ε65, όπως δήλωσε από την Καρδίτσα ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης.
Ο κ. Μαγκριώτης επεσήμανε ότι ο αυτοκινητόδρομος παρουσιάζει τα ίδια προβλήματα που παρουσιάζουν και οι άλλοι αυτοκινητόδρομοι και αυτό οφείλεται στη βιασύνη και στην προχειρότητα με την οποία συγκροτήθηκαν οι συμβάσεις και δημοπρατηθήκαν τα έργα, το 2007, λίγο πριν τις πρόωρες εκλογές του Σεπτέμβρη.
Όπως εξήγησε, επειδή οι συμβάσεις αυτές κυρώθηκαν με νόμο στη Βουλή, κάθε παραβίαση των χρονοδιαγραμμάτων επιφέρει οδυνηρές ποινικές ρήτρες. Παραβιάσεις υπάρχουν και από τις δυο πλευρές, δηλαδή από τον παραχωρησιούχο και το δημόσιο.
Σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, το πιο σημαντικό πρόβλημά τους, είναι η δέσμευση που πήρε η πολιτεία στις συμβάσεις αυτές, να παραδώσει όλους χώρους ελεύθερους στους κατασκευαστές, σε διάστημα μονό δώδεκα μηνών, από την ημέρα έναρξης της περιόδου παραχώρησης. «Αυτή η δέσμευση είναι πληγή για τα έργα, για το ελληνικό δημόσιο και τον φορολογούμενο Έλληνα πολίτη» είπε.
«Πώς είναι δυνατόν - διερωτήθηκε - η προηγούμενη κυβέρνηση να εκτιμούσε ότι μπορούσε σε δώδεκα μήνες να απαλλοτριώσει όλους τους χώρους για όλους τους αυτοκινητόδρομους; Όμως, και αν ακόμα πετύχαινε αυτό το απίστευτο ρεκόρ, σε ποιον προϋπολογισμό είχε δεσμεύσει τους πόρους για να πληρώσει τις πανάκριβες απαλλοτριώσεις; Τώρα, χύνει κροκοδείλια δάκρυα αντί να αναλάβει τις τεράστιες ευθύνες της, περιγράφοντας τα προβλήματα, που ήταν βέβαιο ότι θα υπάρξουν. Η ημέρα έναρξης της παραχώρησης για τον οδικό άξονα Ε65 ήταν η 31/3/08. Μέσα σε δώδεκα μήνες όπως ορίζει η σχετική σύμβαση, δηλαδή στις 31/3/2009, θα έπρεπε να παραδοθούν ελεύθεροι οι χώροι στους κατασκευαστές. Μέχρι τις εκλογές του Οκτώβριου του 2009 είχε παραδοθεί περίπου το 15% των χώρων. Εάν σε αυτά τα προβλήματα προστεθούν και τα προβλήματα με τα αρχαιολογικά ευρήματα, τις μετακινήσεις των δικτύων των Οργανισμών Κοινής Ωφελείας και τους περιβαλλοντικούς περιορισμούς, τότε αντιλαμβάνεστε το μέγεθος της απερισκεψίας της απελθούσας κυβέρνησης».
Μέχρι σήμερα, όπως σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης, έχουν παραδοθεί τα 106 από τα 148 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου. Για τα υπόλοιπα 42 χλμ., μέχρι εκεί που ο Ε65 συνδέεται με την Εγνατία, το ΣτΕ έχει διατάξει προσωρινή παύση εργασιών για περιβαλλοντικούς λόγους.
Σε ό,τι αφορά τα διόδια, για τα οποία, όπως είπε, βλέπουμε τώρα τους υποψήφιους της ΝΔ για τις αυτοδιοικητικές εκλογές να πρωταγωνιστούν για την κατάργηση ή μείωσή τους, «θα θέλαμε να πούμε πως το είχαμε επισημάνει το πρόβλημα κατά τη διάρκεια της συζήτησης των συμβάσεων στη Βουλή, το 2007. Τότε η ΝΔ δεν δέχτηκε τις παρατηρήσεις μας. Εμείς, χαιρόμαστε που τώρα οι αυτοδιοικητικοί παράγοντες της ΝΔ, μετά τις εκλογές του Οκτώβρη, συμφωνούν με τη θέση μας για τη μείωση των διοδίων. Έχουμε δεσμευθεί και μέσα από τις διαδικασίες αναθεώρησης των συμβάσεων θα το πράξουμε, και αυτό θα ισχύσει για τα επόμενα 30 χρόνια. Μπορούν λοιπόν να κάνουν υπομονή για τις επόμενες τριάντα μέρες, μέχρι τις εκλογές», παρατήρησε ο υφυπουργός.
Ζήτησε μάλιστα από την ηγεσία της ΝΔ να τοποθετηθεί επίσημα για το θέμα αυτό. «Συμφωνεί με τις συμβάσεις που η κυβέρνηση της ΝΔ έφερε και κύρωσε στη Βουλή ή διαφωνεί; Και ποια είναι η διαφωνία της; Εάν στις επόμενες ημέρες δεν τοποθετηθεί, τότε αυτό είναι ακόμη μια απόδειξη της διπροσωπίας και του λαϊκισμού της».
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ