Πολιτική
Πέμπτη, 21 Οκτωβρίου 2010 13:59

Σε δυναμικές κινητοποιήσεις προχωρούν οι σιδηροδρομικοί

Αποφασισμένη να συνεχίσει δυναμικά τις κινητοποιήσεις της ακόμη και μετά την ψήφιση του ν/σχ για την εξυγίανση του ελληνικού σιδηροδρόμου, εμφανίζεται η ηγεσία της ΠΟΣ. 24ωρες απεργίες σε ΟΣΕ-Προαστιακό.

Αποφασισμένη να συνεχίσει δυναμικά τις κινητοποιήσεις της ακόμη και μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την αναδιοργάνωση και ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου, εμφανίζεται η ηγεσία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ).

Οι σχέσεις κυβέρνησης με τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ μοιάζει να οδηγείται σε μετωπική σύγκρουση, καθώς όπως ανέφερε το προεδρείο της ΠΟΣ στη διάρκεια έκτακτης συνέντευξης που παραχώρησε, εκτός από τις επαναλαμβανόμενες απεργίες που έχει εξαγγείλει για την προσεχή Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη και Παρασκευή, δηλαδή 25,26, 27 και 29 του μήνα, θα συνεδριάσει εκ νέου προκειμένου να ληφθούν οριστικές αποφάσεις για την πορεία των περαιτέρω δράσεων.

Οι εκπρόσωποι της ΠΟΣ κατηγόρησαν την κυβέρνηση και συγκεκριμένα το υπουργείο ότι προσπαθεί να κατασυκοφαντήσει τον κλάδο των εργαζομένων στον ΟΣΕ, παρουσιάζοντας υπέρογκες αμοιβές, οι οποίες κατά την άποψή τους δεν ισχύουν, με στόχο την απαξίωση του ΟΣΕ ώστε να γίνει πιο εύκολη η διαδικασία παραχώρησής του σε ιδιώτες.

Υποστήριξαν επίσης ότι το υπέρογκο χρέος και τα ελλείμματα που εμφανίζει ο ΟΣΕ, ύψους 10,8 δισ. ευρώ δεν έχει σχέση με τη μισθοδοσία των εργαζομένων, αλλά με το γεγονός ότι ο οργανισμός αναγκαζόταν να συνάπτει δάνεια για την ολοκλήρωση των έργων.

Σύμφωνα με τους ίδιους, οι θέσεις των υπαλλήλων μειώθηκαν τον τελευταίο χρόνο κατά περίπου 800 και συγκεκριμένα από 6.500 σε 5.780, ενώ οι μέσες τακτικές αποδοχές φτάνουν τα 1.400 ευρώ και 2.500 ευρώ μαζί με τις εισφορές.

Σχολιάζοντας το νομοσχέδιο που προωθεί το υπουργείο, τόνισαν ακόμη ότι στόχος του είναι η ιδιωτικοποίηση του ελληνικού σιδηροδρόμου και η συγκάλυψη όλων όσων "έφαγαν" τόσα χρόνια από αυτόν. Αποτέλεσμα του νομοσχεδίου, ανέφεραν, θα είναι ο επιβάτης να πληρώνει στο εξής ακριβότερα εισιτήρια, περίπου στις τιμές των ΚΤΕΛ, να έχει έκπτωση στην ασφάλεια και χειρότερες υπηρεσίες.

Δήλωσαν επιπλέον ότι δεν διεκδικούν δευτερεύουσες απολαβές και εκτίμησαν ότι αν γίνουν προσλήψεις θα μειωθούν δραστικά οι αμοιβές που δίνονται αυτή τη στιγμή για υπερωρίες, προκειμένου να λειτουργήσει ο σιδηρόδρομος.

Η ΠΟΣ ανακοίνωσε ότι θα προσφύγει στα ελληνικά δικαστήρια για αντισυνταγματικότητα του νόμου, κυρίως σε ό,τι αφορά τα εργασιακά, καθώς και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια και σε όλους τους αρμόδιους ευρωπαϊκούς οργανισμούς.

Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο των 24ωρων επαναλαμβανόμενων απεργιών που έχουν προγραμματιστεί για την επόμενη εβδομάδα, τα τρένα του οργανισμού και ο προαστιακός θα παραμείνουν ακινητοποιημένα, ενώ τα μόνα δρομολόγια που θα εκτελούνται θα είναι εκείνα των λεγόμενων κοινωνικών αναγκών. Σημειώνεται, ότι τις ημέρες της απεργίας το τμήμα του μετρό από τη Δουκίσσης Πλακεντίας έως το αεροδρόμιο δε θα λειτουργεί, καθώς η υποδομή της σιδηροδρομικής γραμμής ανήκει στον ΟΣΕ.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ