Πολιτιστικά
Σάββατο, 23 Οκτωβρίου 2010 10:20

Ο Βενσάν Κασέλ στη νέα ταινία του Ρομέν Γαβρά

Γιος του καταξιωμένου Γάλλου ηθοποιού Ζαν-Πιέρ Κασέλ και σύντροφος της Μόνικα Μπελούτσι, ο πρωταγωνιστής του εκρηκτικού «Μίσους» των 90s του Ματιέ Κασσοβίτς, Βενσάν Κασέλ έχει αποδείξει επανειλημμένα ότι είναι τόσο καλός ηθοποιός που μπορεί να παίξει οτιδήποτε (με τους καλύτερούς του ρόλους να είναι αυτοί του «κακού»).

Γιος του καταξιωμένου Γάλλου ηθοποιού Ζαν-Πιέρ Κασέλ και σύντροφος της Μόνικα Μπελούτσι, ο πρωταγωνιστής του εκρηκτικού «Μίσους» των 90s του Ματιέ Κασσοβίτς, Βενσάν Κασέλ έχει αποδείξει επανειλημμένα ότι είναι τόσο καλός ηθοποιός που μπορεί να παίξει οτιδήποτε (με τους καλύτερούς του ρόλους να είναι αυτοί του «κακού»).

Πολιτικοποιημένος, αντιδραστικός, αλλά και ρεαλιστής, ο Γάλλος «σκληρός», συνεργάστηκε με το «κακό παιδί» της νέας γενιάς σκηνοθετών, τον Ρομέν Γαβρά –γιο του Κώστα Γαβρά- στην πρόσφατη αμφιλεγόμενη ταινία του, «Notre Jour Viendra» που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στα μέσα Σεπτεμβρίου.

Ο προκλητικός Ρομέν γνωστός για τα «άγρια» μουσικά βίντεοκλίπ του, γύρισε την πρώτη του, μεγάλου μήκους ταινία που θέλει δυο περιθωριακούς τύπους (Βενσάν Κασέλ και Ολιβιέ Μπαρτελεμί ) να παρατάνε τα πάντα και να φεύγουν στην Ιρλανδία, τη δική τους γη της ελευθερίας, για να ιδρύσουν μια καινούργια κοινωνία. Πρόκειται για μια αφηρημένη αντανάκλαση που έχει να κάνει με την ταυτότητα την εποχή της ιδεολογικής κρίσης και τον επαναπροδιορισμό της ιδέας της ποιότητας ζωής, αναφέρει η ισπανική El Pais.

Σε συνέντευξή του στην ηλεκτρονική έκδοση της El Pais, ο Βενσάν Κασέλ αποκαλύπτει το φιλελεύθερο του χαρακτήρα του: «Πιστεύω σε δουλειές όπου η ελευθερία της έκφρασης είναι το πιο σημαντικό. Μπορεί να μην αρέσουν, μπορεί να απωθούν, αλλά ελπίζω ότι αφήνουν το σημάδι τους».

Σχετικά με τη δυσαρέσκεια των Γάλλων όσον αφορά στην ταινία, ο Κασέλ αναφέρει: «Η σύγχρονη γαλλική κοινωνία δεν πιστεύει ότι πρέπει να δίνεται χώρος στη διαφορετικότητα. Η ταυτότητα στη χώρα μου θεωρείται μοναδική. Ενσωματώνει ένα στοιχείο και αυτό ήταν. Αλλά το να είσαι μαύρος ή λευκός, κοκκινομάλλης ή ξανθός, δεν έχει να κάνει με την ταυτότητα. Σχετικά με αυτό έχει να κάνει και η ταινία. Προφανώς είναι ένα πολύ ευρύ θέμα, αλλά στην περίπτωσή μας αντιμετωπίζεται με έναν τρόπο ποιητικό και κωμικό».

Σύμφωνα με τον Κασέλ, ο σκηνοθέτης απευθύνεται στη νέα γενιά η οποία έχει χάσει την ελπίδα της και περνάει ολόκληρα βράδια στο σπίτι παίζοντας βιντεοπαιχνίδια online ή αρνούμενη της σεξουαλικότητά της. «Αν η δεξιά και η αριστερά υπήρχαν», λέει ο Κασέλ, «...εγώ θα ψήφιζα».