Πολιτική
Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου 2010 23:55

Έκκληση Δ. Ρέππα στους εργαζόμενους του ΟΣΕ για συνεργασία

Έκκληση στους εργαζομένους του Οργανισμού να συνεργαστούν με την κυβέρνηση προκειμένου να καταστεί ο ΟΣΕ ανταγωνιστικός απηύθυνε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας.

Έκκληση στους εργαζομένους του Οργανισμού να αναγνωρίσουν τις καλές προθέσεις της κυβέρνησης και να συνεργαστούν μαζί της προκειμένου να καταστεί ο ΟΣΕ ανταγωνιστικός απηύθυνε από την Ολομέλεια της Βουλής ο υπουργός Μεταφορών, Δημήτρης Ρέππας, κατά την επί της αρχής συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου.

Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκε το ΠΑΣΟΚ και η Νέα Δημοκρατία, αν και με πολλές επιφυλάξεις, ενώ τα κόμματα της ελάσσονος αντιπολίτευσης το καταψήφισαν.

«Ουδείς λέει πως το πρόβλημα του ΟΣΕ είναι οι εργαζόμενοί του» επεσήμανε ο κ. Ρέππας. «Ειδικά σε ορισμένες ειδικότητες, είναι ηρωικός ο ρόλος τους. Όμως θέλουμε να δεχθούν και ότι κι εμείς πιστεύουμε στο σιδηρόδρομο και να συνεργαστούμε αντί να δίνουν μάχες οπισθοφυλακής. Και το σχέδιό μας είναι σχέδιο ριζικής αλλαγής. Διαμορφώνει πλαίσιο λειτουργίας σε λογικές αγοράς. Και επειδή η αγορά ανοίγει και ο ανταγωνισμός αποτελεί κανόνα, θα πρέπει να ανοιχτούμε στο αύριο, ειδικά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Να την εξυγιάνουμε και - γιατί όχι; - αν μπορεί να κατακτήσει και συμμαχίες θα έχει μέλλον. Αλλιώς πετυχαίνουμε την αυτοκατάργηση του ΟΣΕ, το κλείσιμό του», συμπλήρωσε.

Ο κ. Ρέππας διαβεβαίωσε εκ νέου πως καμία θέση εργασίας δεν χάνεται και αναγνώρισε τις ευθύνες της Πολιτείας για τα υπέρογκα χρέη του ΟΣΕ. Σημείωσε, ωστόσο, πως η κυβέρνηση «βάζει κόκκινη γραμμή σ’ αυτό που ισχύει σήμερα, απαλλάσσει τους φορολογούμενους από ένα δημοσιονομικό άγος και αποκαθιστά αρχές όπως η διαφάνεια και η χρηστή διαχείριση».

Συνεχίζοντας ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ανέφερε ότι «το 2004, με 2.000 λιγότερους εργαζόμενους ο ΟΣΕ, είχε 16% μικρότερο μισθοδοτικό κόστος». «Και για ποιον σιδηρόδρομο μιλούμε, όταν το μερίδιό του στην εμπορευματική μεταφορά είναι το 1,2%, όταν δίνονταν εκπτώσεις για μεταφορά εμπορευμάτων, ύψους 80%, τις οποίες καταργήσαμε;», διερωτήθηκε.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Μανώλη Κεφαλογιάννη, κατήγγειλε τα δύο άρθρα (8 και 13) του νομοσχεδίου, που, όπως είπε, «εξαρτούν την εφαρμογή τους από την έγκριση της Τρόικας».

Ο κ. Κεφαλογιάννης, όπως και ο εισηγητής της ΝΔ Στ. Καλαφάτης, διευκρίνισαν πως το κόμμα τους στηρίζει επί της αρχής το νομοσχέδιο, αν και θεωρούν πως η κατοχύρωση των εργαζομένων δεν έχει εξασφαλιστεί, ενώ τάχθηκε υπέρ της ανάθεσης του μάνατζμεντ του ΟΣΕ στην ιδιωτική πρωτοβουλία.

Από την πλευρά του ΚΚΕ, ο Δ. Μαυρίκος χαρακτήρισε «εικονικό» το έλλειμμα του ΟΣΕ, σημειώνοντας πως «προέρχεται από το γεγονός ότι το κράτος δεν συμμετείχε σε συγχρηματοδότηση μιας σειράς έργων». «Στην Γερμανία και την Ιαπωνία, οι κυβερνήσεις είναι καπιταλιστικές, αλλά χρηματοδοτούν τον σιδηρόδρομο - κι ας είναι ελλειμματικός» επεσήμανε.

Ο Μάκης Βορίδης από τον ΛΑΟΣ υποστήριξε πως το νομοσχέδιο δεν εξασφαλίζει πως και στο μέλλον δεν θα υπάρξουν φαινόμενα κακοδιαχείρισης του Οργανισμού, δηλώνοντας πως πιστεύει στη συρρίκνωση του δημοσίου τομέα και δυσπιστεί για τις διοικητικές ικανότητες του ευρύτερου κράτους. «Συμφωνώ να είναι οι υποδομές ευθύνη του κράτους, αλλά γιατί να παραμείνει και όλος αυτός ο μηχανισμός;» αναρωτήθηκε.

Αντίθετα, ο Δημήτρης Παπαδημούλης ζήτησε από τον κ. Ρέππα να εγγυηθεί πως ο σιδηρόδρομος θα παραμείνει δημόσιος και κατήγγειλε κατάργηση εργασιακών και μισθολογικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, με αφορμή την εξυγίανση του ΟΣΕ.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ