Νωρίτερα από το αναμενόμενο αναμένεται να φθάσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τους στόχους για μείωση των εκπομπών ρυπογόνων αερίων από τα αυτοκίνητα, εκτιμά περιβαλλοντική οργάνωση.
Νωρίτερα από το αναμενόμενο αναμένεται να φθάσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τους στόχους για μείωση των εκπομπών ρυπογόνων αερίων από τα αυτοκίνητα, εκτιμά περιβαλλοντική οργάνωση.
Σύμφωνα με έκθεση που έδωσε στη δημοσιότητα στις Βρυξέλλες η «Transportation & Environment», τα οχήματα που πωλήθηκαν στις 27 χώρες-μέλη το 2009 παράγουν κατά μέσο όρο 5,1% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με όσα πωλήθηκαν το προηγούμενο έτος.
Η οργάνωση ξεχωρίζει την ιαπωνική Toyota, η οποία έχει επιτύχει τη μεγαλύτερη μείωση -της τάξεως του 10%- από οποιαδήποτε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία. Υπενθυμίζεται ότι έως το 2015 οι κατασκευαστές καλούνται να έχουν μειώσει το μέσο όρο εκπομπών των στόλων τους κατά 35% σε σχέση με τα επίπεδα του 1995, διαφορετικά θα βρεθούν αντιμέτωποι με βαριά πρόστιμα. Σύμφωνα ωστόσο με την «T&E» οι στόχοι αυτοί αναμένεται να έχουν επιτευχθεί νωρίτερα.
«Βλέπουν» περιορισμένη διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Παρότι τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο «καθαρά», τα μηνύματα από τον κλάδο των υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξα. Κατά την τελευταία έκθεση της J.D. Power and Associates, η ανάπτυξη της αγοράς αυτής μέσα στην επόμενη δεκαετία θα είναι περιορισμένη. Συγκεκριμένα, υπολογίζεται ότι το 2020, τα υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν φθάσει το 7,3% επί των πωλήσεων, από 2,2% που είναι φέτος.
Ο συντάκτης γράφει ότι παρά το μεγάλο ενδιαφέρον για τα οχήματα αυτά, πολλοί εμφανίζονται διστακτικοί σε ό,τι αφορά την ισχύ, την αποδοτικότητα και την απόσταση που μπορούν να διανύσουν, όμως ο κατεξοχήν αποτρεπτικός παράγοντας είναι το -απαγορευτικό για πολύ κόσμο- κόστος τους.
Κατά την J.D. Power and Associates, η τάση αυτή ενδέχεται να αλλάξει στις εξής τρεις περιπτώσεις: εάν σημειωθεί ραγδαία αύξηση στις τιμές του πετρελαίου, εάν τεχνολογικά επιτεύγματα επιτρέψουν τη μείωση του κόστους, του χρόνου φόρτισης και της απόστασης που μπορούν να διανύσουν τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα και/ή εάν οι κυβερνήσεις παράσχουν στους καταναλωτές συντονισμένα κίνητρα για την απόκτησή τους. Οι αναλυτές ωστόσο εκτιμούν ότι «κανένα από αυτά τα σενάρια δεν θεωρείται πιθανό μέσα στα επόμενα 10 χρόνια».
Οι ελπίδες τους στρέφονται στην Κίνα καθώς όπως λένε «ένα συντονισμένο ρυθμιστικό περιβάλλον» θα βοηθούσε ίσως τους κινεζικούς ομίλους να καταγράψουν ανάπτυξη σε τέτοιο βαθμό που θα γινόταν εφικτή η «μείωση του κόστους των οχημάτων, τα οποία λειτουργούν με εναλλακτικές μορφές ενέργειας».