Πτώση 57,8% σημείωσε η αγορά αυτοκινήτου τον Οκτώβριο, ενώ με βάση τα επίσημα στοιχεία σχεδόν 13.000 θέσεις εργασίας έχουν ήδη χαθεί στο χώρο του αυτοκινήτου από την αρχή της κρίσης το 2008, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).
Πτώση 57,8% σημείωσε η αγορά αυτοκινήτου τον Οκτώβριο, ενώ με βάση τα επίσημα στοιχεία σχεδόν 13.000 θέσεις εργασίας έχουν ήδη χαθεί στο χώρο του αυτοκινήτου από την αρχή της κρίσης το 2008, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).
Πιο συγκεκριμένα, η αγορά αυτοκινήτου, τον περασμένο μήνα, περιορίστηκε στις 7.807 ταξινομήσεις, καταγράφοντας πτώση 57,8% ως προς το μέσο όρο των αντίστοιχων μηνών της περιόδου 2004-2009 (18.493 ταξινομήσεις) ή 33,4% ως προς τον Οκτώβριο του 2009.
Από τις αρχές του χρόνου, η αγορά έχει φθάσει τις 131.038 ταξινομήσεις, παρουσιάζοντας κάμψη 44,5% ως προς το μέσο όρο των δεκάμηνων των ετών 2004-2009 ή -32,0% ως προς το δεκάμηνο του 2009.
Όπως σημειώνει ο Σύνδεσμος, η δραματική κάμψη των πωλήσεων αυτοκινήτων οφείλεται όχι μόνο στην οικονομική κρίση, αλλά και στην εκτεταμένη φορολόγηση, που υπέστη η αγορά του αυτοκινήτου. Προσθέτει δε ότι από την καταρρέουσα αγορά του αυτοκινήτου, δεν προκύπτει μόνο σημαντική υστέρηση των φετινών σχετικών δημοσιονομικών εσόδων της τάξης των 350-400 εκατ. ευρώ ως προς τα ήδη χαμηλά όρια, που είχαν τεθεί στον προϋπολογισμό, αλλά, επίσης, έχει επέλθει σοβαρότατη μείωση στην απασχόληση.
Με βάση επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ η απασχόληση στους κλάδους, που σχετίζονται με το αυτοκίνητο, μειώθηκε, το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, κατά -6,4%, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2009, ενώ ήδη υπολειπόταν κατά -6%, σε σχέση με το 2008. Με βάση αυτά τα στοιχεία, από τις αρχές του 2008 ως τις αρχές του 2010, οι απώλειες σε θέσεις εργασίας σωρευτικά είναι 12.723.
Όπως επισημαίνει ο Σύνδεσμος, η προκαλούμενη ανεργία, εκτός των κοινωνικών συνεπειών, που επιφέρει, επιβαρύνει τα δημόσια οικονομικά, άμεσα και έμμεσα. Με βάση υπολογισμούς του ΙΟΒΕ, μόνο από την καταβολή των επιδομάτων ανεργίας και τη μη καταβολή εργοδοτικών εισφορών, το κόστος από την απώλεια 15.000 θέσεων εργασίας στον κλάδο αυτοκινήτου, όπως εκτιμάται για την περίοδο από τις αρχές της κρίσης ως τα τέλη του 2010, θα ανέλθει στα 270 εκατ. ευρώ.
«Οι δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις ανά την επικράτεια, που δραστηριοποιούνται στην αγορά αυτοκινήτου, έχοντας μειωθεί αριθμητικά σε επίπεδα που είναι αναλογικά χαμηλότερα από τις υπόλοιπες αγορές της ΕΕ, με προφανείς επιπτώσεις στη γεωγραφική κάλυψη των καταναλωτών, ζητούν από την κυβέρνηση να λάβει πρωτοβουλίες επειγόντως, εφαρμόζοντας μέτρα στήριξης, που δεν θα απαιτήσουν κρατική εκταμίευση, αντίθετα θα προσφέρουν δημοσιονομικό όφελος», καταλήγει η σχετική ανακοίνωση.