Επτά προτάσεις για την επίλυση των προβλημάτων της Αττικής παρουσίασε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ), Κωνσταντίνος Μίχαλος, καλώντας τους νεοεκλεγέντες να αναλάβουν άμεσα δράση.
Επτά προτάσεις για την επίλυση των προβλημάτων της Αττικής παρουσίασε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ), Κωνσταντίνος Μίχαλος, καλώντας τους νεοεκλεγέντες να αναλάβουν άμεσα δράση.
«Ο επιχειρηματικός κόσμος της περιφέρειας Αττικής συγχαίρει τόσο το νεοεκλεγέντα Περιφερειάρχη, κ. Γιάννη Σγουρό, το νέο Δήμαρχο Αθηναίων, κ. Γιώργο Καμίνη, καθώς και όλους τους άλλους εκλεγέντες Δημάρχους των Δήμων της περιφέρειας Αττικής, και τους καλεί άμεσα να αναλάβουν δράση, προκειμένου να αξιοποιηθούν όλα τα μεγάλα πλεονεκτήματα της Περιφέρειας και να αναδειχθεί η Αττική σε ένα σύγχρονο διεθνές επιχειρηματικό κέντρο», δήλωσε ο κ. Μίχαλος.
Για την επίτευξη του στόχου αυτού, συνέχισε ο κ. Μίχαλος, το ΕΒΕΑ κατέθεσε «επτά προτάσεις για την αντιμετώπιση των επτά πληγών της Αττικής, που στοχεύουν στη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για την αναπτυξιακή ενίσχυση της Περιφέρειας, που η οποία, παρότι καλύπτει μόλις το 3% της γεωγραφικής έκτασης, παράγει περίπου το 40% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας».
Πιο συγκεκριμένα, οι προτάσεις του ΕΒΕΑ έχουν ως εξής:
«Απαιτείται η άμεση ανάπτυξη υποδομών για να καταστεί η Αττική εμπορικό και διαμετακομιστικό κέντρο προς τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πρωτίστως, απαιτείται η δημιουργία εμπορευματικών κέντρων, η αναβάθμιση των λιμένων του Πειραιά και του Λαυρίου, ο επανασχεδιασμός και η ολοκλήρωση νέων οδικών αξόνων για τη σύνδεση των εμπορευματικών κέντρων και επιχειρηματικών πάρκων με τα διευρωπαϊκά οδικά δίκτυα. Στο συγκεκριμένο σχέδιο ανάπτυξης των υποδομών ιδιαίτερη βαρύτητα θα πρέπει να δοθεί και στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος συνδυασμένων μεταφορών, ώστε να είναι ταχύτερη και οικονομικότερη η μεταφορά εμπορευμάτων προς και από τα λιμάνια, τους σιδηροδρόμους και τους οδικούς άξονες.
Ο νέος Περιφερειάρχης οφείλει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τα κονδύλια του ΕΣΠΑ, του ΠΕΠ Αττικής και των άλλων προγραμμάτων, και να προτείνει τη χρήση Συμβάσεων Παραχώρησης και ΣΔΙΤ για όλα τα μεγάλα έργα υποδομής, τα οποία εμπίπτουν πλέον στις διευρυμένες αρμοδιότητες της Περιφέρειας.
Παράλληλα, ο νέος Περιφερειάρχης οφείλει να ασκήσει πιέσεις προς την κεντρική κυβέρνηση για τη στήριξη και την ανάπτυξη όλων των επιχειρήσεων, μικρών, μικρομεσαίων και μεγάλων, που δραστηριοποιούνται στην Αττική. Η Περιφέρεια οφείλει να συμβάλει στην απλούστευση των διαδικασιών για την αδειοδότηση των επιχειρήσεων, καθώς σε αυτήν εμπλέκεται ένας μεγάλος αριθμός υπηρεσιών, που πλέον ανήκουν αποκλειστικά στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Προς αυτή την κατεύθυνση απαιτείται και η πλήρης εξυγίανση των προαναφερόμενων υπηρεσιών που επί χρόνια αποτελούν εστίες διαφθοράς.
Πρέπει να υλοποιηθούν συγκεκριμένες δράσεις για την ομαλή ένταξη στην επιχειρηματική δραστηριότητα ειδικών ομάδων του πληθυσμού, όπως για παράδειγμα οι Ρομά.
Θα πρέπει να υπάρξει μια κεντρική δομή στην Περιφέρεια και, κυρίως, η διοικητική ενοποίηση όλων των διευθύνσεων εμπορίου και των ελεγκτικών μηχανισμών, τόσο για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς όσο και για την πάταξη της γάγγραινας του παρεμπορίου. Το Ε.Β.Ε.Α. ήδη έχει προτείνει τη δημιουργία ειδικού Σώματος Δίωξης Παρεμπορίου.
Οι νέοι τοπικοί άρχοντες θα πρέπει να μειώσουν τα δημοτικά τέλη προς τις επιχειρήσεις, τα οποία σήμερα βαραίνουν υπέρμετρα την επιχειρηματική δραστηριότητα και παράλληλα να πρωτοστατήσουν στην άρση άλλων οικονομικών αντικινήτρων που υφίστανται, όπως για παράδειγμα τα υψηλά ενοίκια σε εμπορικά ακίνητα ιδιοκτησίας τους.
Η Περιφέρεια οφείλει να ξεκαθαρίσει άμεσα με την κεντρική κυβέρνηση τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το Υπουργείο Υποδομών και τα άλλα συναρμόδια υπουργεία, στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, ειδικά στο θέμα των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής. Σήμερα, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν η επιχειρήσεις στο κέντρο της πρωτεύουσας, αλλά και γενικότερα στην Αττική, είναι η δυσκολία πρόσβασης των καταναλωτών στις τοπικές αγορές. Απαιτείται, λοιπόν, ένας νέος σχεδιασμός των αστικών συγκοινωνιών για την ευκολότερη πρόσβαση των καταναλωτών στα καταστήματα.
Είναι αναγκαία η προώθηση του Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αττικής, το οποίο καθυστερεί, ώστε να αξιοποιηθούν το ιστορικό κέντρο, το παραλιακό μέτωπο, οι τοπικές αγορές, οι αρχαιολογικοί χώροι και οι εθνικοί δρυμοί, ώστε να αποτελέσουν πόλο έλξης τουριστών, που μπορούν να τονώσουν την αγορά».