Σε οριστική συμφωνία για τον κανονισμό σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών λεωφορείων και πούλμαν κατέληξαν η αντιπροσωπεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (Ε.Κ.), της οποίας ηγείτο η Ελληνίδα Αντιπρόεδρος κ. Ρόδη Κράτσα, και οι εκπρόσωποι του Συμβουλίου την Τρίτη.
Σε οριστική συμφωνία για τον κανονισμό σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών λεωφορείων και πούλμαν κατέληξαν η αντιπροσωπεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (Ε.Κ.), της οποίας ηγείτο η Ελληνίδα Αντιπρόεδρος κ. Ρόδη Κράτσα, και οι εκπρόσωποι του Συμβουλίου την Τρίτη.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της αντιπροέδρου του ΕΚ, η συμφωνία είναι ισορροπημένη και πολύ θετική για την καθημερινότητα των Ευρωπαίων πολιτών.
Μεταξύ άλλων, η συμφωνία προβλέπει ότι οι επιβάτες λεωφορείων πρέπει να ενημερώνονται για τυχόν αλλαγές δρομολογίων. Αν οι καθυστερήσεις είναι μεγάλες, θα έχουν δικαίωμα για γεύμα και ροφήματα. Αν η διανυκτέρευση είναι απαραίτητη, διότι η υπηρεσία έχει ανασταλεί, ο φορέας εκμετάλλευσης πρέπει να πληρώσει μέχρι και δύο νύχτες (€ 80 κατά άτομο είναι το ανώτατο όριο ανά διανυκτέρευση).
Επιπλέον, αν οι επιβάτες δεν επιτρέπεται να επιβιβαστούν σε ένα λεωφορείο ή εάν η αναχώρηση καθυστερεί άνω των 120 λεπτών, τότε αυτοί μπορούν να απαιτήσουν το πλήρες αντίτιμο του εισιτηρίου τους ή τρόπο εναλλακτικής μεταφοράς στον τόπο προορισμού τους. Αν ο φορέας εκμετάλλευσης είναι σε θέση να παράσχει εναλλακτική μεταφορά, ο ταξιδιώτης έχει το δικαίωμα για πρόσθετη αποζημίωση ύψους 50% της τιμής του εισιτηρίου. Εξαιρέσεις επιτρέπονται μόνο σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών ή ακραίων καιρικών συνθηκών.
Οι ευρωβουλευτές υπερασπίστηκαν την απαίτηση παροχής βοήθειας από λεωφορεία και πούλμαν σε άτομα που είναι ανάπηρα ή έχουν μειωμένη κινητικότητα, αρκεί αυτοί να ενημερώνουν την εν λόγω εταιρεία για τις ανάγκες τους 36 ώρες πριν την αναχώρηση. Αν ο φορέας εκμετάλλευσης είναι σε θέση να παράσχει την απαιτούμενη βοήθεια, ο επιβάτης με μειωμένη κινητικότητα μπορεί να συνοδεύεται άνευ επιπρόσθετου κόστους από ένα άτομο της επιλογής του. Οποιαδήποτε απώλεια ή ζημία σε αναπηρικό αμαξίδιο ή άλλο εξοπλισμό θα πρέπει να αποζημιωθεί από την εταιρεία ή τον οργανισμό διαχείρισης του σταθμού.
Καθορίστηκαν ακόμη κανόνες για αποζημίωση οι οποίοι θα πρέπει να ισχύουν μόνο για υπηρεσίες μεγάλων αποστάσεων άνω των 250 χιλιομέτρων σε αντίθεση με το όριο των 500 χιλιομέτρων που αρχικά ζήτησε το Συμβούλιο.
Η πρόταση θα τεθεί σε ψηφοφορία στην ολομέλεια του Ε.Κ. τον Φεβρουάριο του 2011 και εφόσον αυτή υπερψηφιστεί θα τεθεί σε ισχύ δύο χρόνια μετά την δημοσίευση της στην επίσημη εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η κ. Κράτσα εξέφρασε την βαθειά της ικανοποίηση γι' αυτή την συμφωνία και τόνισε ότι με τον κανονισμό αυτό ολοκληρώνεται ο κύκλος της νομοθεσίας για τα δικαιώματα των επιβατών στις μεταφορές μετά τους αντίστοιχους κανονισμούς για τους επιβάτες αεροπλάνων, σιδηροδρόμων και πλοίων.