Η ΕΕΤΤ εφιστά την προσοχή των επιχειρήσεων που διαθέτουν ψηφιακά τηλεφωνικά κέντρα, καθώς έχουν πρόσφατα εντοπισθεί περιστατικά παραβίασης των συστημάτων τηλεφωνικών κέντρων και χρέωση των επιχειρήσεων με υψηλούς λογαριασμούς.
Η ΕΕΤΤ εφιστά την προσοχή των επιχειρήσεων που διαθέτουν ψηφιακά τηλεφωνικά κέντρα, καθώς έχουν πρόσφατα εντοπισθεί περιστατικά παραβίασης των συστημάτων τηλεφωνικών κέντρων και χρέωση των επιχειρήσεων με υψηλούς λογαριασμούς.
Η παραβίαση των ψηφιακών συστημάτων τηλεφωνικών κέντρων (PABX) επιχειρήσεων, η οποία επωφελείται κενών ασφαλείας, μπορεί να πραγματοποιηθεί από κακόβουλη επέμβαση εξωτερικών φορέων (hackers) με στόχο την πραγματοποίηση κλήσεων υψηλής χρέωσης (π.χ. προς χώρες του εξωτερικού με υψηλή χρέωση). Σε κάποιες περιπτώσεις, οι κλήσεις γίνονται όταν οι επιχειρήσεις είναι κλειστές, ενώ συχνά η ασυνήθιστα μεγάλη κίνηση πραγματοποιείται σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Αποτέλεσμα αυτών είναι η δημιουργία υπέρογκων λογαριασμών τηλεφωνίας που οι επιχειρήσεις καλούνται να πληρώσουν στον πάροχο τηλεφωνίας τους.
Ως εκ τούτου, η ΕΕΤΤ συνιστά στις επιχειρήσεις που διαθέτουν ψηφιακά τηλεφωνικά κέντρα τα εξής:
- Να επικοινωνήσουν με τον προμηθευτή του τηλεφωνικού τους κέντρου/συστήματος προκειμένου να επιβεβαιώσουν ότι το λογισμικό που χρησιμοποιούν έχει ενημερωθεί με τις τελευταίες αναβαθμίσεις για την αποφυγή μη εξουσιοδοτημένης πρόσβασης και ότι έχουν τεθεί σε εφαρμογή οι πλέον επικαιροποιημένοι και αποτελεσματικοί μηχανισμοί ασφαλείας.
- Να επικοινωνήσουν άμεσα με τον πάροχο τηλεφωνίας τους, εάν εντοπίσουν ασυνήθιστη αύξηση στη χρέωση του λογαριασμού τους. Στην περίπτωση όπου εντοπίζεται κακόβουλη κίνηση, μπορούν να ζητήσουν από τον πάροχο, τη φραγή της εξερχόμενης κίνησης προς τους επίμαχους προορισμούς. Τέλος, μπορούν να επικοινωνήσουν με το Τμήμα Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ασφάλειας Αττικής