Πολιτική
Δευτέρα, 12 Ιανουαρίου 2009 11:38

Ερευνες για τον εντοπισμό των απαγωγέων

Γιγαντιαία επιχείρηση της αστυνομίας βρίσκεται αυτή την ώρα σε εξέλιξη για τον εντοπισμό των απαγωγέων του εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου το πρωί από το Καβούρι.

Γιγαντιαία επιχείρηση της αστυνομίας βρίσκεται αυτή την ώρα σε εξέλιξη για τον εντοπισμό των απαγωγέων του εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου το πρωί από το Καβούρι.

Το χρονικό της απαγωγής

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά από την αστυνομία μέχρι στιγμής, ο εφοπλιστής έφυγε από το σπίτι του για τα γραφεία του στον Πειραιά. Σε μικρή απόσταση στην οδό Ακτής, τρεις άγνωστοι έκλεισαν το δρόμο στη Μερσεντές του κ. Παναγόπουλου, έσπασαν τα τζάμια του αυτοκινήτου και ανάγκασαν τον ίδιο και τον οδηγό του με την απειλή των όπλων να επιβιβαστούν στο δικό τους αυτοκίνητο, κλειστού τύπου βαν.

Τη σκηνή της απαγωγής είδε ένας οικοδόμος από παρακείμενη οικοδομή ο οποίος ειδοποίησε την ¶μεση Δράση.

Δεμένος με χειροπέδες ο οδηγός

Στη συνέχεια οι απαγωγείς έφτασαν στην περιοχή του Αγίου Νικολάου στο Κορωπί, όπου αποβίβασαν τον οδηγό, τον έδεσαν με χειροπέδες και τον προσέδεσαν σε ένα δέντρο. Ο οδηγός κατάφερε τελικά να λυθεί και αναζήτησε βοήθεια. Κοντά στο σημείο της εγκατάλειψης οι δράστες είχαν παρατήσει δύο οχήματα, το βαν και ένα τζιπ, στα οποία είχαν βάλει φωτιά.

Όπως μετέδωσαν ραδιοφωνικοί σταθμοί, ένα από τα όπλα των δραστών ήταν Καλάσνικοφ.

Ο οδηγός οδηγήθηκε αρχικά στο αστυνομικό τμήμα Κορωπίου και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στην Ασφάλεια Αττικής στη λεωφόρο Αλεξάνδρας, η οποία έχει αναλάβει την υπόθεση, προκειμένου να δώσει κατάθεση.

Οι δράστες εξαφανίστηκαν με άλλο αυτοκίνητο που είχαν στο σημείο παίρνοντας μαζί τους και τον κ. Παναγόπουλο.

Οι αξιωματικοί της Ασφάλειας εκτιμούν ότι πρόκειται για ενέργεια του Κοινού Ποινικού Δικαίου με κίνητρο πιθανότατα τα λύτρα αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει επικοινωνία των απαγωγέων με την οικογένεια του απαχθέντος.

Μέχρι αργά το βράδυ γίνονταν αλλεπάλληλες συσκέψεις στη ΓΑΔΑ, ενώ όπως μετέδωσε η ΝΕΤ, οι αστυνομικοί πιστεύουν πως οι δράστες είναι συνολικά πέντε ή έξι.

Εφοπλιστής πρώτης γενιάς και αυτοδημιούργητος

Ο Περικλής Παναγόπουλος, 74 χρόνων, είναι εφοπλιστής πρώτης γενιάς και αυτοδημιούργητος. Ξεκίνησε, ως απλός υπάλληλος της κραταιάς τότε ναυτιλιακής εταιρίας του Ευγένιου Ευγενίδη και της «Sun Lines» του αείμνηστου Κιοσέογλου. Το 1971 καταφέρνει να ιδρύσει την δική του εταιρία κρουαζιερόπλοιων, τη «Royail Cruise Line».

Με στόλο τρία υπερσύγχρονα επιβατικά πλοία ο Περικλής Παναγόπουλος πετυχαίνει, όχι μόνο να καθιερωθεί στο δύσκολο χώρο της κρουαζιέρας, αλλά το 1989, να πουλήσει την εταιρεία στην Νορβηγική ναυτιλιακή εταιρία «Kloster», αντί του αστρονομικού ποσού των 300.000.000 δολαρίων.

Έχοντας πλέον την ουκ ευκαταφρόνητη «μαγιά» των Νορβηγών, ο δαιμόνιος Παναγόπουλος ιδρύει, την ίδια χρονιά, την εταιρία «Maguai Marine Inc» και μπαίνει στη διαχείριση ποντοπόρων εμπορικών πλοίων. Ακολούθως, αποκτά τα έξι πρώτα δικά του.

Το 1990 αγοράζει 20% της εταιρίας «Vernicos Yachts», που δρατηριοποιείται στα σκάφη αναψυχής και λίγο αργότερα αποκτά την εταιρία «Κυλινδρόμυλοι Αττικής», η οποία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο, με τη μετοχή της να κοστολογείται στις 300 δρχ.

Το 1992 μαζί με τον Γιώργο Βερνίκο και τον αείμνηστο Διονύση Μελισσηνό, αγοράζει την πλειοψηφία των μετοχών του Ελληνικού Νηογνώμονα, στον οποίο παραμένει πρόεδρος ως το 1993, οπότε πουλά το «πακέτο» του στους δύο συνεταίρους του και αποχωρεί.

Την ίδια χρονική περίοδο, ο Π. Παναγόπουλος αγοράζει ποσοστό 30% των μετοχών της μεγαλύτερης ακτοπλοϊκής εταιρίας της εποχής, της «Strintzis Lines». Παράλληλα, γίνεται ο κάτοχος της πλειοψηφίας των μετοχών των «Κυλινδρόμυλων Αττικής», που μετονομάζονται σε «Επιχειρήσεις Αττικής» - ΕΠΑΤΤ. Το 1994 αποχωρεί από τη «Vernicos Yachts». Η ΕΠΑΤΤ διαθέτει τα καταστήματα Ακρον - Ιλιον - Κρυστάλ, τα οποία, όμως, πουλά την ίδια χρονιά.

Τότε παραγγέλνει δύο υπερσύγχρονα επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία, τα οποία είναι έτοιμα το 1995. Ανάδοχοι στην καθέλκυση, είναι οι χρυσές ολυμπιονίκες Βούλα Πατουλίδου και η Γερμανίδα Heike Deuschler, ενώ η δρομολόγηση των πλοίων στην Αδριατική, πραγματοποιείται, στις 15 Απριλίου το Superfast 1 και στις 16 Ιουνίου το Superfast 2. Τα δύο νεότευκτα πλοία έχουν συνολική μεταφορική δυνατότητα 2.000 επιβατών και 900 Ι.Χ. οχημάτων ή 130 φορτηγών, ενώ η επένδυση τους στοιχίζει στον εφοπλιστή περισσότερα από 150.000.000 δολάρια.

Σχεδόν αμέσως, εξασφαλίζει 20% της κίνησης της Αδριατικής, ενώ το 1999 αποκτά 48% της «Strintzis Lines» και παίρνει την απόλυτη κυριαρχία από την οικογένεια Στρίντζη. Μετονομάζει την εταιρεία σε «Blue Star Ferris» και εντάσσει σ΄αυτήν τα πλοία «Bue Star 1», «Blue Star 2», «Blue Star Paros», «Blue Star Naxos» και «Blue Star Ithaki».

Τα τελευταία χρόνια ξαφνιάζει και πάλι τους ανταγωνιστές του, όταν γίνεται κάτοχος μεγάλων μερίδιων μετοχών της «Hellenic Seaways» και της «Minoan Lines», τα οποία ωστόσο πουλά στον εφοπλιστή Πάνο Λασκαρίδη, αμέσως μόλις διαπιστώνει ότι τα χρήματα, που είχε διαθέσει για την αγορά τους, έχουν διπλασιαστεί.

Τον Οκτώβριο του 2007 και με κλονισμένη την υγεία του πουλά την «Αττικά Group» στην MIG του Ανδρέα Βγενόπουλου, αντί του ποσού των 286,1 εκατομμυρίων ευρώ και περιορίζει τις δραστηριότητές του στην εταιρεία «Magna», που διαθέτει τέσσερα φορτηγά πλοία.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ