Τόσο οι φιλελεύθεροι, από παιδαγωγική άποψη, γονείς, όσο και οι συντηρητικοί πιστεύουν ότι τα ηλεκτρονικά παιχνίδια είναι χάσιμο χρόνου, ή ακόμη και μια υποκίνηση προς τη βία. Γι' αυτό και αισθάνονται ένοχοι όταν αγοράζουν τα Χριστούγεννα τέτοια παιχνίδια.
Τον τελευταίο καιρό, όμως, όλο και περισσότερες φωνές αμφισβητούν αυτή την εικόνα.
Πρόσφατη μελέτη που χρηματοδοτήθηκε από τη βρετανική κυβέρνηση διαπίστωσε ότι τα παιχνίδια στον ηλεκτρονικού υπολογιστή έχουν δύο πλεονεκτήματα για τα παιδιά. Πρώτον, αποκτούν νέες ικανότητες, όπως επίλυση προβλημάτων, συγκέντρωση, απομνημόνευση και συνεργασία. Δεύτερον, μαθαίνουν πράγματα που τους είναι χρήσιμα στο σχολείο.
Ενας από τους ειδικούς για τη σχέση της τεχνολογίας με τη μάθηση, ο Σέιμουρ Πέιπερτ, συνιδρυτής του Εργαστηρίου Τεχνητής Νοημοσύνης στο ΜΙΤ και συνεργάτης για χρόνια του γνωστού παιδοψυχολόγου Ζαν Πιαζέ, στη Γενεύη, επισημαίνει «Οι κατασκευαστές παιχνιδιών εξαρτώνται από την ικανότητα και την ετοιμότητα εκατομμυρίων ανθρώπων να αποκτήσουν τις γνώσεις που απαιτούνται για να παίζουν σύνθετα παιχνίδια. Εάν το κοινό τους δεν αποκτούσε αυτές τις γνώσεις, οι κατασκευαστές θα έχαναν τη δουλειά τους. Τα παιδιά που μιλούν για hard fun, για δύσκολη πλάκα, δεν εννοούν ότι τα παιχνίδια αυτά έχουν πλάκα, παρόλο που είναι δύσκολα. Εχουν πλάκα ακριβώς επειδή είναι δύσκολα».
Ωστόσο, οι πολέμιοι των ηλεκτρονικών υποστηρίζουν ότι, όσο μεγαλώνουν τα παιδιά, τόσο μικρότερη ανοχή δείχνουν για το «εκπαιδευτικό» περιεχόμενο των παιχνιδιών.
Και αυτό προκαλεί άλλες ανησυχίες. Για τις επιπτώσεις της βίας που περιέχουν πολλά από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια στην νεανική ψυχοσύνθεση, αλλά και για το ότι η ενασχόληση αυτή ενδεχομένως να οδηγήσει σε μοναχικούς ανθρώπους.
Πηγή: The Financial Times