Πολιτική
Τρίτη, 13 Ιανουαρίου 2009 12:10

Ερευνες με απόλυτη μυστικότητα

Συνεχίζονται με απόλυτη μυστικότητα οι έρευνες της αστυνομίας για τον εντοπισμό των απαγωγέων του εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου. Αγνωστο παραμένει εάν οι απαγωγείς έχουν έλθει σε επαφή με την οικογένεια του απαχθέντος.

Συνεχίζονται με απόλυτη μυστικότητα οι έρευνες της αστυνομίας για τον εντοπισμό των απαγωγέων του εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου.

Mέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό εάν οι απαγωγείς έχουν έλθει σε επαφή με την οικογένεια του απαχθέντος, ενώ δεν επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες σχετικά με το ύψος των λύτρων, το οποίο φέρονται να ζητούν οι δράστες.

Οι ανεπίσημες πληροφορίες αναφέρουν ότι το ποσό που ζήτησαν οι απαγωγείς ανέρχεται στο ύψος των 40 εκατομμυρίων ευρώ.

Όπως μετέδωσε σήμερα η κρατική τηλεόραση επικαλούμενη καλά πληροφορημένες πηγές, το ένα από τα οχήματα που χρησιμοποιήθηκαν στην επιχείρηση της απαγωγής και βρέθηκε καμμένο είχε κλαπεί πριν από ένα μήνα στην Καλλιθέα, ενώ το δεύτερο όχημα που βρέθηκε επίσης καμμένο είχε κλαπεί στις 10 Ιανουαρίου στην περιοχή της Νέας Ιωνίας.

Αγωνία για τη ζωή του εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου εκφράζουν οι αστυνομικές αρχές, δεδομένου ότι ο 74χρονος αντιμετωπίζει σοβαρότατο πρόβλημα υγείας και έχει άμεση ανάγκη φαρμακευτικής αγωγής.

Για το λόγο αυτό έγινε χθες έκκληση προς τους απαγωγείς από τον εκπρόσωπο της ΕΛ.ΑΣ., Παναγιώτη Στάθη, να λάβουν σοβαρά υπόψη το θέμα της υγείας του θύματός τους.

«Δεν έχει βλάψει ποτέ κανέναν»

Συγκλονισμένος δήλωσε ο πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, Απόστολος Βεντούρης, από το απροσδόκητο γεγονός της απαγωγής του κ. Περικλή Παναγόπουλου. Ο κ. Βεντούρης πρόσθεσε ότι με τον κ. Παναγόπουλο τον συνδέει και προσωπική φιλία.

Σαν πρώτη αντίδρασή μου ήταν να επικοινωνήσω και να θέσω τον εαυτό μου στη διάθεση της οικογένειάς του για οτιδήποτε χρειαστεί, προκειμένου να επιστρέψει σώος και αβλαβής στους αγαπημένους του ανθρώπους, πρόσθεσε και χαρακτήρισε τον κ. Παναγόπουλο σεβάσμιο άνθρωπο και πρωτοπόρο της ναυτιλίας, ο οποίος «δεν έχει βλάψει ποτέ κανέναν, ενώ αντίθετα έχει βοηθήσει πολλούς συνανθρώπους μας».

Ολα ανεξαιρέτως τα μέλη της ΕΕΑ είμαστε συγκλονισμένοι από το συμβάν αυτό, παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις της υπόθεσης και δηλώνουμε την αμέριστη αλληλεγγύη μας στην οικογένεια του κ. Περικλή Παναγόπουλου.

Κάνουμε έκκληση για να βρεθεί άμεσα λύση, χωρίς να παρατείνεται η αγωνία των ανθρώπων του και όλων μας, κατέληξε στη δήλωσή του ο κ. Βεντούρης.

«Τον κ. Παναγόπουλο τον γνωρίζω πολλά χρόνια, είναι άνθρωπος άψογος σε όλα του, ένας άνθρωπος που είναι πατριώτης, ένας άνθρωπος που ποτέ δεν αρνήθηκε ποτέ σε κάποιον που του ζήτησε κάτι. Είμαστε συντετριμμένοι όλοι». Τα παραπάνω δήλωσε στο ρ/σ Alpha 989 ο κ. Μιχάλης Λάμπρος, αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

«Δεν είχε ποτέ φρουρά, μόνο τον οδηγό του. Στο χώρο έχει μόνο φίλους και ανθρώπους που τον αγαπούν και βρίσκονταν πάντα δίπλα του. Υπάρχει μια παγωμάρα, γιατί ήταν άνθρωπος που κάθε άλλο παρά υποψίες μπορούσε να δημιουργήσει. Ηταν πάντα με τον καλό λόγο και με την πόρτα του πάντα ανοιχτή σε όλους».

Ανησυχία και ευχές για αίσιο τέλος

Την ευχή να έχει αίσιο τέλος η περιπέτεια του απαχθέντος εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου εξέφρασε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Ευάγγελος Αντώναρος.

«Εκφράζω την ευχή, όχι μόνο ως εκπρόσωπος της ελληνικής κυβέρνησης, αλλά και ως Έλληνας πολίτης, να έχει αίσιο τέλος η περιπέτεια ενός ανθρώπου που έχει και σοβαρά προβλήματα υγείας κατά την πληροφόρηση που έχω» δήλωσε ο κ. Αντώναρος παραπέμποντας για όλα τα άλλα θέμετα στις ανακοινώσεις της ελληνικής Αστυνομίας.

«Παρακολουθούμε όλοι με μεγάλη ανησυχία και αγωνία την εξέλιξη της απαγωγής του εφοπλιστή κ. Περικλή Παναγόπουλου. Ελπίζουμε στη γρήγορη απελευθέρωσή του, στην πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης και στη σύλληψη των δραστών, δήλωσε από την πλευρά του ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ.

Ανησυχούμε ιδιαίτερα για το εντεινόμενο αίσθημα ανασφάλειας στους Έλληνες πολίτες. Απαγωγές, όπως αυτές που βλέπουμε στη χώρα μας τον τελευταίο καιρό, συναντώνται μόνο σε τριτοκοσμικές χώρες», πρόσθεσε ο κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου.

«Είμαστε όλοι συγκλονισμένοι από αυτή την απαγωγή γιατί είναι η τρίτη στη σειρά και προστίθεται σε ένα σκηνικό μεγάλης αβεβαιότητας και αστάθειας για όλους», δήλωσε η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Λούκα Κατσέλη στο ρ/σ Alpha 989 σχολιάζοντας την απαγωγή του εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου.

«Θέλω να καταδικάσω τέτοια φαινόμενα βίας και να ευχηθούμε ότι όλα θα πάνε καλά. Αυτά τα φαινόμενα κάνουν κακό και στην οικογένεια, αλλά και στη χώρα και στην οικονομία».

Το χρονικό της απαγωγής

Η απαγωγή του εφοπλιστή έγινε λίγο μετά τις 8.30 χθες το πρωί από τουλάχιστον τρεις κουκουλοφόρους, κοντά στο σπίτι του στο Καβούρι.

Οι δράστες είχαν στήσει ενέδρα σε απόσταση περίπου 200 μέτρων από το σπίτι του εφοπλιστή και όταν το αυτοκίνητο του κ. Παναγόπουλου πλησίασε, του έκλεισαν τον δρόμο με ένα φορτηγάκι τύπου βαν.

Οι απαγωγείς ακινητοποίησαν τον εφοπλιστή και τον οδηγό του με καλάσνικοφ και πιστόλια, ενώ έσπασαν το τζάμι στο αυτοκίνητο. Στη συνέχεια τους αποβίβασαν με την απειλή των όπλων, τους φόρεσαν κουκούλες και τους ανάγκασαν να μπουν στο κλειστό φορτηγάκι με το οποίο τους έκλεισαν το δρόμο.

Τη σκηνή είδε ένας οικοδόμος που ενημέρωσε την Αμεση Δράση και περιέγραψε το κλειστό φορτηγάκι των απαγωγέων.

Ακολούθησε κινητοποίηση με μπλόκα στους δρόμους και εκτεταμένες αναζητήσεις, αλλά οι δράστες της απαγωγής δεν εντοπίστηκαν πουθενά.

Στη θέση Αγιος Νικόλαος στο Κορωπί, οι απαγωγείς αποβίβασαν από το κλειστό φορτηγάκι τον οδηγό του εφοπλιστή, Γιώργο Σαρδέλη. Τον έδεσαν με χειροπέδες γύρω από ένα μικρό δέντρο και εξαφανίστηκαν.

Σε μικρή απόσταση από το σημείο όπου άφησαν ελεύθερο τον οδηγό, έβαλαν φωτιά στο κλειστό φορτηγάκι και σε ένα τζιπ που είχαν χρησιμοποιήσει.

Προφανώς επιβίβασαν τον εφοπλιστή σε άλλο όχημα που είχαν γι' αυτό το λόγο στην περιοχή και εξαφανίστηκαν.

Ο οδηγός του εφοπλιστή κατάφερε να λυγίσει τον κορμό του μικρού δέντρου στον οποίο τον είχαν δέσει με χειροπέδες και αφού κατάφερε να ελευθερωθεί, κατευθύνθηκε πεζός προς τη λεωφόρο Βάρης-Κορωπίου απ' όπου ειδοποίησε την αστυνομία.

«Θεμελιωτής της ελληνικής ακτοπλοΐας»

Ο κ. Περικλής Παναγόπουλος θεωρείται ο θεμελιωτής της σύγχρονης ελληνικής ακτοπλοΐας, καθώς, με τις κινήσεις του στις αρχές της δεκαετίας του 1990, άλλαξε για πάντα το προφίλ του κλάδου, με τη δρομολόγηση σύγχρονων πλοίων στις γραμμές της Αδριατικής αρχικά και στο Αιγαίο στη συνέχεια.

Ο Περικλής Παναγόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1935. Γιος του Καλαματιανού Σταύρου Παναγόπουλου και της Ειρήνης, η οποία κατάγονταν από μεγάλη οικογένεια της Κωνσταντινούπολης. Ο πατέρας του απεβίωσε στη διάρκεια του Β' Παγκόσμιου Πολέμου και ενώ είχε αναπτύξει αντιστασιακή δράση κατά των Γερμανών.

Ηταν μαθητής ακόμη, όταν στον ελεύθερο χρόνο του, αλλά και στις διακοπές του εργαζόταν στα κρουαζιερόπλοια της Home Lines του Ομίλου Ευγενίδη, ενώ ο Ευγένιος Ευγενίδης, θείος από την πλευρά της μητέρας του, ήταν ο άνθρωπος εκείνος που τον τράβηξε κοντά του, αναλαμβάνοντας κατά κάποιον τρόπο την επιμέλειά του.

Εξι χρόνια αργότερα, το 1971, αποχωρεί από τη Sun Line και ιδρύει τη Royal Cruise Line, την οποία πούλησε στους Νορβηγούς της Kloster αντί των 300 εκατομμυρίων δολαρίων, μία κίνηση που χαρακτηρίστηκε ως η «πώληση του αιώνα».

Την ίδια χρονιά κιόλας, ιδρύει τη Magna Marine Inc., η οποία δραστηριοποιείται στη διαχείριση φορτηγών πλοίων.

Το 1990, αγοράζει το 30% των μετοχών της Strintzis Lines. Το 1993 μετονομάζει τους Κυλινδρόμυλους Αττικής σε Επιχειρήσεις Αττικής και, το 1994, επιστρέφει στο Γιώργο Βερνίκο το ποσοστό που κατείχε στη Vernicos Yatchs. Το ίδιο έτος, οι Επιχειρήσεις Αττικής ήλεγχαν μόνο τα καταστήματα Ακρον-Ιλιον-Κρυστάλ, τα οποία και πούλησε αμέσως.

Την ίδια περίοδο, προχώρησε στην ίδρυση της Superfast Ferries, παραγγέλνοντας τα πρώτα σύγχρονα πλοία, τα οποία δρομολόγησε στη γραμμή Πάτρα - Ιταλία. Τέσσερα χρόνια αργότερα, τον Αύγουστο του 1999, αποκτά τον έλεγχο του 38,8% των Γραμμών Στρίντζη Ναυτιλιακή Α.Ε. και, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, αυξάνει το ποσοστό του σε 48,8%, αποκτώντας και τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας, που μετονομάσθηκε σε Blue Star Ferries.

Οι Επιχειρήσεις Αττικής, το 2004, μετονομάσθηκαν σε Ομιλος Αttica, ο οποίος ήλεγχε το 100% της Superfast Ferries, που δραστηριοποιούνταν στην Αδριατική και το 48,8% της Blue Star Ferries, που δραστηριοποιείται στις γραμμές του Αιγαίου Πελάγους. Ο όμιλος Attica ήταν ο πρώτος που δραστηριοποιήθηκε σε γραμμές της Βορείου Ευρώπης (Σκωτία και Βαλτική), από τις οποίες αποχώρησε πρόσφατα.

Τη διετία 2005 - 2007 τάραξε και πάλι τα νερά της ακτοπλοΐας, αποκτώντας συμμετοχές στις εταιρείες Hellenic Seaways και Minoan Lines, από τις οποίες αποχώρησε στη συνέχεια με κέρδη.

Στις 3 Οκτωβρίου 2007, ο κ. Παναγόπουλος πούλησε το ποσοστό που κατείχε ο ίδιος και η οικογένειά του στην Attica Group (49,9%), στην τιμή των 5,50 ευρώ ανά μετοχή, στη MIG του κ. Ανδρέα Βγενόπουλου. Υπολογίζεται ότι εισέπραξε 250 εκατ. ευρώ.