Στο ρόλο του Χόλιγουντ στον εκλογικό θρίαμβο του Μπαράκ Ομπάμα αναφέρεται δημοσίευμα της International Herald Tribune. «Στην πορεία αναδείχθηκε ένα νέο αρχέτυπο, αυτό του μαύρου ήρωα, όπως ο Γουίλ Σμιθ στην Ημέρα Ανεξαρτησίας» και οι φαντασιώσεις παρέχουν μια ένδειξη για τις προσδοκίες που έχουν οι ΗΠΑ από τον νέο τους ηγέτη.
Ο κινηματογράφος προλείανε το έδαφος για τον εκλογικό θρίαμβο του Μπαράκ Ομπάμα το Νοέμβριο, υποστηρίζει σε δημοσίευμά της η International Herald Tribune.
Σκηνοθέτες όπως ο Τσάρλς Μπάρνετ, Σπάικ Λι και Τζον Σίνγκλετον βοήθησαν στην κατάρριψη των προκαταλήψεων που συνοδεύουν τους ρόλους μαύρων από τα «γεννοφάσκια» του κινηματογράφου, δίνοντας πρωταγωνιστικό ρόλο σε Αφροαμερικανούς που πάλεψαν και κατάφεραν να υπερβούν το στερεότυπο με το οποίο συνδεόταν το χρώμα τους.
Αμερικανούς προέδρους υποδύθηκαν ο Μόργκαν Φρίμαν στην ταινία «Ολέθρια Σύγκρουση», ο Κρις Ροκ στην ταινία «Κύριος πρόεδρος» και ο Ντένις Χέισμπερτ στην ταινία «24».
Όπως επισημαίνεται στο δημοσίευμα, στην πορεία αναδείχθηκε ένα νέο αρχέτυπο, αυτό του μαύρου ήρωα, όπως ο Γουίλ Σμιθ στην Ημέρα Ανεξαρτησίας που αναδύεται από συντρίμμια –στη συγκεκριμένη περίπτωση από τα συντρίμμια του Λευκού Οίκου- για να αποτρέψει τον όλεθρο ή έστω να μην επιτρέψει να χαλάσουν οι διακοπές της προεδρικής οικογένειας.
Δύσκολα θα αποκαλούσε κανείς τις ταινίες της προηγούμενης 50ετίας «προφητικές», δεν μπορούμε να αρνηθούμε ωστόσο ότι συνθέτουν με εξαιρετικό ρεαλισμό πορτρέτα μαύρων ανδρών με σαφείς αναφορές στα ζητήματα της ταυτότητας ή της εξουσίας. Κατά κάποιο τρόπο θα μπορούσαμε να πούμε ότι η προϊστορία της προεδρίας Ομπάμα έχει γραφτεί στις κινηματογραφικές αίθουσες.
Ο Μπάρακ Ομπάμα είναι, εν τέλει, ένας μόνο άνδρας (κατά το ήμισυ μαύρος) που παίζει με άγραφο σενάριο. Οι φαντασιώσεις, όμως, που έχουν κατακλύσει την αμερικανική λαϊκή κουλτούρα παρέχουν μια ένδειξη για τις προσδοκίες που έχει η χώρα από τον νέο της ηγέτη, ο οποίος δεν κουβαλά το ίδιο φορτίο με τους 42 λευκούς προκατόχους του, καταλήγει η βρετανική εφημερίδα.