«Δεν έχουμε καμία σκοπιμότητα όταν αρνούμαστε αυτόν τον τύπο του διαλόγου που προτείνετε, καμία σκοπιμότητα κομματική ή προεκλογική», δήλωσε η γγ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, απαντώντας στο αίτημα του Πρωθυπουργού για ανοιχτό διάλογο, με συναίνεση και χωρίς σκοπιμότητες για την παιδεία.
«Δεν έχουμε καμία σκοπιμότητα όταν αρνούμαστε αυτόν τον τύπο του διαλόγου που προτείνετε, καμία σκοπιμότητα κομματική ή προεκλογική», δήλωσε η γγ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, απαντώντας στο αίτημα του Πρωθυπουργού για ανοιχτό διάλογο, με συναίνεση και χωρίς σκοπιμότητες για την παιδεία.
«Έχουμε μία σκοπιμότητα να αντιπαλέψουμε την πολιτική σας. Δεν είναι κακή σκοπιμότητα και αναλαμβάνουμε την ευθύνη των λεγομένων μας», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Κατά την ομίλια της στη Βουλή, η γ.γ. του ΚΚΕ παρουσιάσε τους βασικούς άξονες με τις προτάσεις του ΚΚΕ για την Παιδεία, από το Νηπιαγωγείο έως την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αφού πρώτα σημείωσε ότι το θέμα είναι πελώριο και δεν αρκεί ο χρόνος για να τις εκθέσει αναλυτικά.
Αναφερόμενη στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και τον εκσυγχρονισμό της παιδείας μέσα από ανοιχτό διάλογο, η κ. Παπαρήγα πρότεινε να καθιερωθεί υποχρεωτική δωδεκάχρονη εκπαίδευση.
«Γιατί ο εκσυγχρονισμός που απαιτείται σήμερα δεν συνδέεται με την υποχρεωτικότητα στη δωδεκάχρονη εκπαίδευση;» διερωτήθηκε και πρόσθεσε: Βεβαίως οι νέοι σήμερα έχουν περισσότερες γνώσεις σαν ποσότητα και όχι σαν ποιότητα. Εχουν πιο ανοιχτούς ορίζοντες, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ένα 15χρονο παιδί είναι σε θέση να επιλέξει αν θα πάει στο ΕΠΑΛ, αν θα γίνει φιλολόγος. Ολα αυτά μετά τα 18», υπογράμμισε η γγ του ΚΚΕ
Σε ό,τι αφορά το σύστημα πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση η κ. Παπαρήγα τόνισε πως: «Το εξεταστικό σήμερα αποτελεί έναν μοχλό που θα βοηθήσει όχι να αναπαραχθούν αλλά να οξυνθούν οι ταξικοί φραγμοί στα ανώτατα ιδρύματα».
Τέλος, η κ. Παπαρήγα σημείωσε ότι η οικονομική κρίση σχετίζεται με την Παιδεία γιατί τα μέτρα που παίρνονται, προσαρμόζονται στην κατάσταση και εξέφρασε τη ριζική διαφωνία του ΚΚΕ για το πώς οικοδομείται η ανάπτυξη, γενικά, αλλά και ειδικά για την Παιδεία.
«Δεν πρόκειται να κάνω ανάλυση της κρίσης. Απλά δεν είναι κακό να υπογραμμίσω ότι πρέπει να ακούσουμε μια ολοκληρωμένη πρόταση. Για μας η αφετηρία την οποία εξετάζουμε είναι ότι υπάρχουν εξ αντικειμένου δύο δρόμοι ανάπτυξης της ελληνικής κοινωνίας. Ας πάρουμε για παράδειγμα την παιδεία. Πως οργανώνεται η παιδεία, πως δομείται η παιδεία; Ανάλογα με το τι ανάπτυξη θέλεις τι οικονομία θέλεις. Η γνώση είναι αναπόσπαστα δεμένη με την κοινωνική εξέλιξη», επεσήμανε η γ.γ. της ΚΕ του ΚΚΕ.