Το μπλε είναι το χρώμα της δημιουργικότητας ενώ το κόκκινο ταυτίζεται με την εργατικότητα, συμπεραίνει πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη σε δείγμα 600 ατόμων αναφορικά με την επίδραση των χρωμάτων στη λειτουργία του ανθρώπινου εγκεφάλου.
Το μπλε είναι το χρώμα της δημιουργικότητας ενώ το κόκκινο ταυτίζεται με την εργατικότητα, συμπεραίνει πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη σε δείγμα 600 ατόμων αναφορικά με την επίδραση των χρωμάτων στη λειτουργία του ανθρώπινου εγκεφάλου.
Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι το κόκκινο βοηθά στην επικέντρωση στη λεπτομέρεια και την επιμέλεια, ενώ το μπλε προωθεί τη δημιουργικότητα, τα πάθη και τις ευαισθησίες του ανθρώπου, ενθαρρύνοντας την ανάληψη μεγαλύτερων κινδύνων, αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα The Indepedent.
Οι άνθρωποι, όπως και τα υπόλοιπα θηλαστικά, διαθέτουν τριχρωματική όραση η οποία, σύμφωνα με τους υποστηρικτές της εξελικτικής θεωρίας, οφείλεται στην ανάγκη του ανθρώπου-τροφοσυλλέκτη να διακρίνει τα ώριμα από τα άγουρα φρούτα κάτω από τις πυκνές φυλλωσιές του δάσους.
Η επίδραση που έχουν, ωστόσο, τα δύο αυτά χρώματα στη συμπεριφορά μας ενδέχεται να είναι μια επίκτητη παρά εγγενής συμπεριφορά, επισημαίνει το Δρ. Ζου από το University of British Columbia του Βανκούβερ.
«Λόγω των φαναριών, των πυροσβεστικών οχημάτων και του κόκκινου στυλό που χρησιμοποιούν οι δάσκαλοι έχουμε συνδέσει το κόκκινο χρώμα με τον κίνδυνο, τα λάθη και την προσοχή. Το μπλε, από την άλλη, συνδέεται με τον καθαρό ουρανό ή την ανοιχτή θάλασσα και γιΆ αυτό θεωρείται ως το χρώμα που μας βοηθά να σκεφτόμαστε πέραν της περπατημένης και να αναπτύσσουμε τη δημιουργικότητά μας. Θεωρείται, επίσης, το χρώμα της ησυχίας και της ηρεμίας», προσθέτει ο Δρ. Ζου.
Με βάση τα συγκεκριμένα πορίσματα, διενεργήθηκαν τεστ που διαφωτίζουν τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται τα χρώματα στη διαφήμιση. Σε μια διαφήμιση φανταστικής οδοντόκρεμας, για παράδειγμα, διαπιστώθηκε ότι ένα αρνητικό μήνυμα, όπως είναι η «πρόληψη της τερηδόνας» έχει μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό εάν εμφανιστεί σε κόκκινο φόντο. Αντίθετα το μπλε χρώμα είχε μεγαλύτερη επίδραση στους καταναλωτές όταν συνοδεύεται από κάποιο θετικό μήνυμα όπως «λευκότερα δόντια».
Τα στελέχη επιχειρήσεων που θέλουν να παρουσιάσουν ένα καινούργιο προϊόν, καλά θα κάνουν να προσθέσουν γαλάζιες πινελιές στις διαφάνειές τους, καταλήγει η εφημερίδα.