Πολιτική
Τρίτη, 17 Φεβρουαρίου 2009 11:01

ΠΑΣΟΚ: Κατασπατάληση πόρων στη διαφημιστική καμπάνια για τον τουρισμό

Για κατασπατάληση πόρων χωρίς αποτέλεσμα στη διαφημιστική καμπάνια για τον τουρισμό κάνουν λόγο πέντε βουλευτές του ΠΑΣΟΚ σε ερώτησή τους προς τον αρμόδιο υπουργό Κ. Μαρκόπουλο.

Για κατασπατάληση πόρων χωρίς αποτέλεσμα στη διαφημιστική καμπάνια για τον τουρισμό κάνουν λόγο πέντε βουλευτές του ΠΑΣΟΚ σε ερώτησή τους προς τον αρμόδιο υπουργό Κ. Μαρκόπουλο.

Πιο αναλυτικά, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ερωτούν τον υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης τα εξής:

«1. Ποιο είναι το συνολικό κόστος των δράσεων προβολής για τα έτη 2007 και 2008, όχι μόνο των ήδη υλοποιημένων και εξοφλημένων αλλά και αυτών η εξόφληση των οποίων ακόμα εκκρεμεί; Σε ποιες χρονικές περιόδους έχουν υλοποιηθεί ανά αγορά;

2. Πως κατανέμεται τα τελευταία δύο χρόνια, ανά χώρα-αγορά το κονδύλι Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης; Με ποιο κριτήριο έχει γίνει η κατανομή του συνολικού ποσού; Έχει υπάρξει αντιστοιχία δαπάνης και αύξησης του τουριστικού ρεύματος;

3. Με ποια κριτήρια επιλέγονται τα διεθνή ΜΜΕ ως επικοινωνιακές πλατφόρμες του ελληνικού τουρισμού τη στιγμή που είναι σαφές ότι η διείσδυσή τους δεν είναι μετρήσιμη σε εθνικό επίπεδο; Με ποιο τρόπο επιτυγχάνεται η στόχευση σε συγκεκριμένο κοινό-στόχο;

4. Ποιο το συνολικό κόστος της διαφημιστικής καμπάνια στο εσωτερικό κατά τα έτη 2007 και 2008;

5. Βάση ποιου στρατηγικού σχεδιασμού έχει προτιμηθεί η υλοποίηση πληθώρας αποσπασματικών προωθητικών δράσεων σε όλο τον κόσμο κυρίως από ελληνικές εταιρείες αντί να δίνονται τα αντίστοιχα κονδύλια σε άμεση διαφήμιση;

6. Βάση ποιου στρατηγικού σχεδιασμού ο Ε.Ο.Τ. συμμετέχει σε πλήθος διεθνών τουριστικών Εκθέσεων, συχνά με τεραστίων διαστάσεων περίπτερα και ιδιαιτέρως ακριβές κατασκευές, την ίδια στιγμή που άλλες χώρες επιλέγουν ορθολογικά τη συμμετοχή τους; Ποιο είναι το κόστος με το οποίο επιβαρύνεται τα τελευταία δύο χρόνια ο κρατικός προϋπολογισμός (ανά χώρα και ανά έκθεση);

7. Δεδομένου ότι αποτελεί όχι μόνο μακρά παράδοση στον Ε.Ο.Τ. αλλά και παγκόσμιο ρεκόρ στον τομέα της επικοινωνίας, να υποθέσουμε ότι η εταιρική ταυτότητα του Ε.Ο.Τ. θα αλλάξει για ακόμα μια φορά, ακολουθώντας την αλλαγή του Υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης; Πόσο κοστίζουν αυτές οι αλλαγές δημιουργικού σχεδιασμού; Γιατί δεν μπορούμε σαν κράτος να επιλέξουμε και να διατηρήσουμε αφ’ ενός το λογότυπο του Ελληνικού Τουρισμού και αφ’ ετέρου ενιαία ύφος στα έντυπα και στα τουριστικά περίπτερα;

8. Βάση ποιου στρατηγικού σχεδιασμού τα τελευταία τρία χρόνια ο Ε.Ο.Τ. εγκαινιάζει γραφεία τουρισμού σε χώρες που δεν υπάρχει ούτε αεροπορική σύνδεση, ούτε συνάφεια ούτε και επαφή με την αγορά; Υπάρχει κάποια συγκεκριμένη μελέτη; Έχει γίνει συσχετισμός του βαθμού κόστους - ωφέλειας; Υπάρχουν δείκτες αποτελεσματικότητας; Να σημειωθεί ότι χώρες με μεγάλη ιστορία και θέση στην τουριστική βιομηχανία, διατηρούν μικρό αριθμό γραφείων σε στρατηγικά σημεία ανά τον κόσμο. Αντίθετα η Ελλάδα ενδέχεται να είναι η 2η χώρα σε αριθμό γραφείων στο εξωτερικό.

9. Ποιος είναι ο συνολικός αριθμός του επιτόπιου προσωπικού που στελεχώνει τα Γραφεία Εξωτερικού; Ποια είναι η συνολική ετήσια επιβάρυνση για το ελληνικό δημόσιο; Βάση ποιου οργανογράμματος στελεχώνονται τα εν λόγω γραφεία; Ποια είναι τα απαραίτητα τυπικά προσόντα των μέχρι σήμερα επιτόπιων υπαλλήλων; Ποιος ο ακριβής αριθμός από όσους υπηρετούν μέχρι σήμερα, που έχουν γνώση του αντικειμένου; Ποιοι από αυτούς έχουν καταθέσει πτυχία πανεπιστημιακής κατάρτισης αλλά και αποδεικτικά γνώσης της γλώσσας της χώρας που υπηρετούν; Γιατί δεν ακολουθείται η εργατική νομοθεσία της κάθε χώρας όσον αφορά την αμοιβή τους;

10. Ποια τα τυπικά προσόντα όσων υπηρετούν ως προϊστάμενοι Γραφείων Εξωτερικού; Ποια πολιτική στρατηγική ακολουθείται όταν καλούνται να στελεχώσουν γραφεία για ένα 6μηνο με απόσπαση; Ποια πολιτική στρατηγική ακολουθείται όταν κάποια από αυτά παραμένουν ακέφαλα;».