Πολιτική
Δευτέρα, 09 Μαρτίου 2009 14:50

Πρεμιέρα διαλόγου με συγκρατημένη αισιοδοξία

Πρεμιέρα σήμερα στο διάλογο για την Παιδεία με τη συνεδρίαση της πολιτικής επιτροπής που έχει συσταθεί για τις αλλαγές στο Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Συγκρατημένα αισιόδοξος ο υπουργός.

Πρεμιέρα σήμερα στο διάλογο για την Παιδεία με τη συνεδρίαση της πολιτικής επιτροπής που έχει συσταθεί για τις αλλαγές στο Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, υπό την προεδρία του υπουργού Παιδείας Αρη Σπηλιωτόπουλου.

Συγκρατημένα αισιόδοξος δήλωσε ο υπουργός Παιδείας. «Πιστεύω -είπε- ότι μπορούμε να προχωρήσουμε, διαπιστώθηκε ότι οι προκαταλήψεις του χθες περνούν στο περιθώριο».

«Ηταν ουσιαστικός ο διάλογος, ήρεμο το κλίμα, ετέθησαν όλα τα περί αρχών του διαλόγου, η ΝΔ θα καταθέσει την πρότασή της, ενώ το χρονοδιάγραμμα του διαλόγου θα καθοριστεί στην πορεία του», ανέφερε η εκπρόσωπος της ΝΔ Κρινιώ Κανελλοπούλου.

Την απουσία των κομμάτων της Αριστεράς στηλίτευσε ο εκπρόσωπος του ΛΑ.Ο.Σ. Αδωνις Γεωργιάδης. «Δεν βοηθάει το διάλογο για την Παιδεία το γεγονός ότι δεν συμμετέχουν τα κόμματα της αριστερας ... Στη δημοκρατία, σε ένα διάλογο προσέρχεσαι όποιου τύπου και να είναι, δεν μπορώ να καταλάβω πώς κάποιοι έχουν επιλέξει να μην είναι εδώ», παρατήρησε.

ΠΑΣΟΚ: Πενταετής οπισθοδρόμηση της Παιδείας

«Εμείς είμαστε εδώ και έτοιμοι, με πρόταση που έχουμε καταθέσει στον Ελληνικό λαό για τα νέα παιδιά, για το μέλλον της Ελλάδος. Έχουμε ευθύνη και χρέος, δεν καθόμαστε απέξω να πετάμε πέτρες προς τα μέσα», δήλωσε η πολιτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα παιδείας ¶ννα Διαμαντοπούλου, μετά τη συνάντηση των εκπροσώπων των κομμάτων στο υπουργείο Παιδείας.

«Αγωνιούμε, αλλά αυτή την αγωνία μας, δεν θα επιτρέψουμε να την χρησιμοποιήσουν για επικοινωνιακούς λόγους, αυτοί που οπισθοδρόμησαν την παιδεία για πέντε χρόνια», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

KKE: Αντεπίθεση στον δήθεν κοινωνικό διάλογο

«Ούτε ένα λεπτό χαμένος χρόνος μπροστά στον δήθεν και τάχα κοινωνικό διάλογο που κάνει η κυβέρνηση για τα θέματα της Παιδείας. Εδώ και τώρα χρειάζεται οργάνωση, πάλη, αντεπίθεση», τόνισε από την πλευρά της η γγ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, μετά από τη συνάντησή της με την ηγεσία της ΟΛΜΕ.

Η γ.γ. του ΚΚΕ χαρακτήρισε την υπόθεση «εξεταστικό», «καρότο που προβάλλει η κυβέρνηση», το οποίο όμως είναι «ένα μαστίγιο» και προέβλεψε ότι «θα υπάρξουν νέοι ταξικοί φραγμοί και πολλά φίλτρα τόσο στο Λύκειο και στο Γυμνάσιο, όσο και μέσα στο Πανεπιστήμιο.

ΣΥΝ: Προσχηματικός και υποτιθέμενος διάλογος

«Δεν θα υποκύψουμε στον πειρασμό να παραβρεθούμε σε ένα τραπέζι υποτιθέμενου και διαλόγου. Είναι σαν να ρίχνουμε νερό στο μύλο της κυβέρνησης που προσπαθεί να κουκουλώσει τα προβλήματα», σημείωσε ο πρόεδρος του ΣΥΝ Αλέξης Τσίπρας.

Χαρακτήρισε το δημόσιο διάλογο «προσχηματικό» και «επικοινωνιακή προσπάθεια της κυβέρνησης για να καλυφθούν οι αστοχίες της πολιτικής της».

Κατηγόρησε επίσης την κυβέρνηση ότι προσπαθεί να «χαϊδέψει τα αυτιά της εξεγερμένης νεολαίας», τη στιγμή που ουσιαστικός στόχος –όπως είπε- είναι να τεθούν νέα θέματα στο τραπέζι, όπως αυτό του ασύλου.

Προτάσεις

Την Τετάρτη, θα πραγματοποιηθεί στο Ζάππειο Μέγαρο, η εναρκτήρια συνεδρία του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στο οποίο προεδρεύει ο καθηγητής Πανεπιστημίου Γιώργος Μπαμπινιώτης, ο οποίος απέστειλε και τις σχετικές προσκλήσεις στα μέλη του Συμβουλίου.

Ο κ. Μπαμπινιώτης πρότεινε την «απελευθέρωση» του Λυκείου από τις εξετάσεις, τουλάχιστον σε κάποιες τάξεις, ώστε να είναι αυτόνομο και όχι προπαρασκευαστικό, καθώς επίσης την αναβάθμισή του και την αναμόρφωσή του, με αλλαγή του ρόλου του διδάσκοντος.

Παράλληλα, πρότεινε την εισαγωγή μορφωτικών στόχων, ώστε να μην είναι οι εκπαιδευτικοί δέσμιοι της διδακτέας ύλης και των αναλυτικών προγραμμάτων.

Σύμφωνα με τον κ. Μπαμπινιώτη, ζητούμενο είναι η επιδίωξη της ελεύθερης πρόσβασης στην τριτοβάθμια, αλλά με κλίμακα και αίσθηση της πραγματικότητας. Όσον αφορά το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, ο πρόεδρος του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, επεσήμανμε ότι όσο υπάρχουν εξετάσεις, είναι ανάγκη να υπάρξει ένας εθνικός εξεταστικός φορέας.

Ο κ. Μπαμπινιώτης πρότεινε οι εξετάσεις να βασίζονται σε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και να έχει τη δυνατότητα ο μαθητής να δίνει τις εξετάσεις 4 φορές το χρόνο, κάθε 3 μήνες, έως ότου να πετύχει τη βαθμολογία που θέλει. «Πρέπει να αποεθνικοποιηθούν οι εξετάσεις ως γεγονός και να γίνουν προσωπική υπόθεση του μαθητή», υποστήριξε, κάνοντας λόγο για ανάγκη συναίνεσης όσον αφορά τον ορίζοντα εφαρμογής κάποιων στόχων.